مشکل Gen Z؟ تورم در استرالیا به زنان جوان‌تر که عادت ماهانه دارند بیشتر آسیب می‌زند، زیرا آن‌ها توانایی خرید پد و تامپون را ندارند.

مشکل Gen Z؟  تورم در استرالیا به زنان جوان‌تر که عادت ماهانه دارند بیشتر آسیب می‌زند، زیرا آن‌ها توانایی خرید پد و تامپون را ندارند.

تصویر نماینده خبرگزاری فرانسه

تورم و بحران هزینه زندگی در استرالیا باعث یک بحران بهداشت قاعدگی در این کشور شده است و بسیاری از زنان قادر به خرید محصولات قاعدگی مانند نوار بهداشتی و تامپون نیستند.

یک نظرسنجی انجام شده توسط Plan International Australia نشان داد که 57 درصد از 517 بزرگسال دارای قاعدگی که قبل از سال 1980 متولد شده اند، پرداخت هزینه برای محصولات پریود دشوارتر است.

با این حال، جمعیتی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، متولدین پس از سال 1997 یا نسل Z هستند. 64 درصد از جمعیت ژن Z گزارش کردند که پوشش هزینه‌های محصولات بهداشتی قاعدگی مانند پد، تامپون و فنجان قاعدگی برایشان دشوارتر است.

مقالات مرتبط

نایک،

نایک، تولیدکننده کفش آدیداس در ویتنام هزاران نفر را به عنوان تقاضای تانک های غربی اخراج می کند

نایک،

تورم خرده فروشی هند در ماه مارس به پایین ترین حد در 18 ماه گذشته یعنی 4.7 درصد کاهش یافت

در همین حال، برای افرادی که درآمد کمتر از 50000 دلار در سال دارند، خرید مسکن و داروهای مدیریت قاعدگی دشوار است. حدود 47 درصد از این افراد گفتند که ناتوانی آنها در خرید این محصولات بر سلامت روان آنها تأثیر می گذارد و 16 درصد از ژنرال Zs گفتند که این موضوع بر آموزش آنها تأثیر می گذارد.

سوزان لگنا، مدیر اجرایی پلن بین‌الملل استرالیا گفت: «این یک هزینه ثابت برای زنان و دختران است که نمی‌توانید از آن اجتناب کنید، بنابراین از این طریق بسیار متعهد به بازار هستید. هزینه ای است که [women and girls] تحملی که پسرها و مردها ندارند.»

او افزود: «در قلب این موضوع، هنوز ننگ زیادی به خونریزی زنان وجود دارد. این چیزی نیست که خیلی آزادانه در مورد آن صحبت کنیم، در فرهنگ عامه به طور گسترده درباره آن صحبت نمی شود، با برخی از کلیشه های زنانگی همخوانی ندارد.»

با برانگیختن بحث عوارض سلامتی، یک زن از هر پنج زن گفت که محصولات یکبار مصرف را که اغلب برای کاهش هزینه ها تغییر نمی دهد، تغییر نمی دهد.

بحران هزینه زندگی در استرالیا

بر اساس آخرین داده‌های اداره آمار استرالیا (ABS) که در اوایل ماه جاری منتشر شد، همه خانوارهای این کشور در سه ماهه مارس 2023 افزایش هزینه‌های زندگی سالانه را تجربه کرده‌اند.

رئیس آمار قیمت ها در ABS گفت: “هزینه های زندگی برای خانوارهای کارمند بیشترین افزایش سالانه را در بین انواع خانوارها با 9.6 درصد ثبت کرد. بزرگترین افزایش از زمان شروع این سری در سال 1999.

او افزود: «آخرین باری که CPI افزایش سالانه 9.6 درصدی را ثبت کرد در سال 1986 بود.

شاخص های هزینه زندگی شامل پارامترهایی مانند هزینه های بهره وام مسکن است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.