مظنونان جهادی 40 نفر را کشتند

مظنونان جهادی 40 نفر را کشتند

اوگادوگوفرمانداری منطقه روز یکشنبه اعلام کرد: حداقل 40 نفر از جمله 34 داوطلب دفاعی و شش سرباز در یک حمله تروریستی مشکوک در شمال بورکینافاسو کشته شدند.

بر اساس یک بیانیه رسمی، یک گروه از سربازان و داوطلبان غیرنظامی “روز شنبه … حدود ساعت 4 بعد از ظهر هدف حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفتند” در نزدیکی روستای عورما.

در این بیانیه آمده است که تعداد کشته شدگان موقت 34 نیروی کمکی از داوطلبان دفاع از میهن (VDP) و شش سرباز بود و افزود که 33 نفر دیگر زخمی شدند و در “وضعیت پایدار” در بیمارستان دانشگاه اواهیگویا، پایتخت منطقه ای قرار داشتند.

یک منبع امنیتی آمار کشته شدگان را تایید کرد و گفت که “چند ده تروریست در جریان “تقابلی” که پس از حمله آغاز شد، خنثی شدند، یعنی کشته شدند.

یک منبع امنیتی دیگر گفت که گروهی که مورد حمله قرار گرفتند برای حفظ امنیت در فرودگاه اواهیگویا مستقر شدند.

حکومت نظامی بورکینافاسو روز پنجشنبه اعلام کرده بود که «بسیج عمومی» برای ارائه «تمام ابزارهای لازم» به دولت برای مبارزه با یک رشته حملات خونین که تروریست‌های وابسته به القاعده و گروه دولت اسلامی مقصر آن هستند.

هفته گذشته، 44 غیرنظامی توسط “گروه های تروریستی مسلح” در دو روستا در شمال شرق، نزدیک مرز نیجر کشته شدند.

این یکی از مرگبارترین حملات علیه غیرنظامیان از زمانی که کاپیتان ابراهیم ترائوره ​​در سپتامبر گذشته به قدرت رسید، پس از کشته شدن 51 سرباز در فوریه در دئو، در شمال دور، بود.

دولت قبلاً در همان ماه اعلام کرده بود که طرحی برای استخدام 5000 سرباز دیگر برای مبارزه با شورشی که یکی از فقیرترین کشورهای جهان از سال 2015 گرفته است را به خدمت گرفته است.

به گفته گروه های امدادرسان غیردولتی، خشونت بیش از 10000 کشته برجای گذاشته و دو میلیون نفر را از خانه های خود آواره کرده است.

(با ورودی های AFP)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام