“ممکن است افراد بیشتری بدون COVID-19 بدون برنامه توزیع واکسن بمیرند”: بایدن از ترامپ می خواهد که به کمک صحیح انتقال فدرال کمک کند

رئیس جمهور منتخب انتقاد خود را از امتناع مقام فعلی از همکاری تشدید کرد و گفت که در صورت مقابله با یک بیماری COVID-19 ، این کشور می تواند عواقب مهلکی داشته باشد

رئیس جمهور منتخب جو بایدن. AP

ویلمینگتون: جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، روز دوشنبه نسبت به امتناع دونالد ترامپ از همکاری در روند انتقال کاخ سفید ، ابراز سرخوردگی کرد و گفت: “افراد بیشتری ممکن است به دلیل” ویروس کرونا بدون هماهنگی فوری در مبارزه با همه گیر شدن همه گیر.

بایدن در انتخابات 3 نوامبر برنده اعلام شد اما ترامپ قبول نکرده است و دولت وی تاکنون نتوانسته است به عنوان رئیس جمهور منتخب دموکرات کهنه کار را رسماً تصدیق کند.

این امر باعث می شود که بایدن و تیمش نتوانند با مقامات دولتی در مورد تداوم مهم موضوعاتی مانند امنیت ملی ، و همچنین در موارد اضطراری مانند یک طرح توزیع برای کووید -19 واکسن دهها میلیون آمریکایی.

از بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد بزرگترین تهدید از مانع ترامپ برای انتقال صاف قدرت سوال شد و گفت که “در صورت توزیع واکسن در اسرع وقت” افراد بیشتری ممکن است بمیرند اگر ما هماهنگ نشویم “.

بایدن در جمع خبرنگاران در شهر ویلمینگتون در دلاور به خبرنگاران گفت: “اگر برای شروع این برنامه ریزی باید تا (روز تحلیف) 20 ژانویه صبر کنیم ، این امر ما را برای یک ماه ، یک ماه و نیم عقب می اندازد.”

“و بنابراین مهم است که انجام شود ، اکنون هماهنگی وجود داشته باشد.”

چندین کارشناس از جمله مقامات سابق دولت ترامپ هشدار داده اند که امتناع رئیس جمهور مستعفی از همکاری در مورد انتقال در حالی که وی نتایج انتخابات را در دادگاه به چالش می کشد ، می تواند عواقب ویرانگری داشته باشد زیرا ملت با آن دست و پنجه نرم می کند کووید -19 تیر.

ایالات متحده در کمتر از یک هفته یک میلیون مورد جدید اضافه کرد ، افزایش سرگیجه آور به بیش از 11 میلیون عفونت تایید شده و 246000 مرگ آمریکایی ، که یک رکورد جهانی است.

مشاور بهداشتی ترامپ ، اسکات اطلس ، که هیچ تجربه یا صلاحیت مربوطه در زمینه بهداشت عمومی یا بیماری های عفونی را ندارد ، از مردم در میشیگان خواسته است تا علیه کووید -19 اقدامات را بیش از آنکه در یک تلاش همه جانبه برای غلبه بر بیماری همه گیر انجام شود ، انجام دهد.

“چه بلایی سر این بچه ها آمده است؟” بایدن گفت. “این کاملا غیرمسئولانه است.”

اظهارات وی در حالی اعلام شد که شرکت بیوتکنولوژی Moderna اعلام کرد واکسن آزمایشی آن 94.5 درصد موثر است.

بایدن اظهار داشت اگر متخصصانی مانند آنتونی فاوسی ایمونولوژیست ارشد آن را بی خطر اعلام كنند ، وی خود واكسن یا واكسن دیگری را كه توسط Pfizer تولید می شود ، مصرف می كند.

بایدن گفت: “در صورت واكسن دادن دریغ نخواهم كرد اگر در حقیقت ، پزشك فاوسی و این دو سازمان – خواه مدرنا باشد یا فایزر ، كه فوق العاده مسئولیت پذیر بوده اند – نتیجه گیری كردند كه این واكسن ایمن است.”

بایدن که جمعه 78 ساله می شود ، افزود: “تنها دلیلی که اکنون مردم واکسن را زیر سوال می برند به دلیل دونالد ترامپ است.”

وی تأكید كرد كه به نظر می رسد واكسن ها “در مسیری روشن” به سمت استفاده ایمن قرار دارند. “به نظر می رسد که آنها برای زمان اولیه آماده ، آماده استفاده هستند و اگر در این مسیر ادامه یابد ، من واکسن می زنم.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.