“منهتن هنج” شهر نیویورک را روشن می کند

“منهتن هنج” شهر نیویورک را روشن می کند

اسکرین گراب. Twitter/@nyclovesnyc

یک رویداد طبیعی منحصربه‌فرد، شهر شلوغ نیویورک را در عصر سه‌شنبه متوقف کرد، زیرا افراد بی‌شماری قصد داشتند عکسی عالی از «منهتن‌هنج» ثبت کنند. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که غروب خورشید کاملاً با شبکه خیابان‌های شهر همسو می‌شود. طبق گزارش موزه تاریخ طبیعی آمریکا، منهتن هنج هر کدام به مدت دو روز در ماه می و در ماه جولای برگزار می شود. در طول این دو روز، با غروب خورشید در امتداد شبکه شهر، نیمی از قرص آن در بالای افق دیده می شود. پدیده ای که به نام “هنج” شناخته می شود منحصر به نیویورک نیست و رویدادهای مشابهی در شهرهای دیگر مشاهده شده است که با ساختمان های بلند و خیابان های طولانی و مستقیم مانند شیکاگو، مونترال و تورنتو مشخص می شود.

طبق گزارش فاکس ودر، مکان‌های مرسوم برای مشاهده منهتن‌هنج، خیابان‌های وسیع شرقی-غربی شهر، از جمله خیابان 14، خیابان 23، خیابان 34، خیابان 42 و خیابان 57 است. علاوه بر این، می توان منهتن هنج را از منطقه لانگ آیلند سیتی کوئینز در سراسر رودخانه شرقی مشاهده کرد. دومین مجموعه تاریخ برای تجربه منهتن هنج ۱۲ جولای (آفتاب کامل) و ۱۳ جولای (نیمه خورشید) است.

مقالات مرتبط

منهتن هنج

منهتن هنگ جادو: غروب کمیاب و واقعا نفس گیر بر فراز نیویورک

منهتن هنج

مطالعه نشان می دهد که شهر نیویورک به عنوان بدترین مکان برای شروع یک حرفه برای فارغ التحصیلان تازه وارد رتبه بندی شده است

نیل دگراس تایسون، اخترفیزیکدان، در مقاله ای در سال 1997 که در مجله تاریخ طبیعی منتشر شد، اصطلاح منهتن هنج را معرفی کرد. تایسون که در حال حاضر به عنوان مدیر افلاک‌نمای هیدن در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک خدمت می‌کند، فاش کرد که الهام‌بخش او برای این اصطلاح از بازدید از استون هنج در سال‌های نوجوانی‌اش نشات گرفته است.

در طی یک سفر به رهبری جرالد هاوکینز، دانشمندی که پیشنهاد کرد استون هنج به عنوان یک رصدخانه نجومی کار می کند، تایسون که به دلیل میزبانی برنامه های تلویزیونی مانند “Nova ScienceNow” PBS شناخته می شود، مشاهده جالبی انجام داد. او که یک نیویورکی بومی بود، متوجه شباهت بین غروب خورشید که در قاب آسمان‌خراش‌های منهتن قاب می‌شد و پرتوهای خورشیدی که در زمان انقلاب به مرکز دایره استون هنج برخورد می‌کرد، شد. در حالی که سازندگان استون هنج عمداً آن را با خورشید همراستا کردند، هم ترازی خورشید با خیابان های منهتن یک انتخاب طراحی عمدی نبود، بلکه یک اتفاق تصادفی بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام