موج جدید موج جدید مردم را می کشد، قرنطینه اقتصاد چین را می کشد

موج جدید موج جدید مردم را می کشد، قرنطینه اقتصاد چین را می کشد

چین شاهد افزایش دیگری در موارد کووید-19 است. FILE/رویترز.

با بازگشت کووید برای مقابله با آن، افراد بیشتری در چین بیمار می شوند. انتظار می‌رود تا ژوئن، موارد ابتلا در این کشور آسیایی افزایش یابد و حدود 65 میلیون نفر در هفته به این ویروس مبتلا شوند، اما به نظر می‌رسد این کشور مصمم است که برای مهار شیوع این بیماری قرنطینه نشود.

چین سیاست سختگیرانه «صفر کووید» خود را در دسامبر لغو کرده بود، اما این تصمیم ناگهانی به شی جین پینگ و دولت او نتیجه معکوس داد، زیرا کشوری که شاهد احیای اقتصاد خود بوده است، اکنون نیز شاهد افزایش موارد در عرض چند ماه است.

در گزارشی که توسط این نشریه منتشر شد، گفت: «اما این بار، به نظر می‌رسد چین مصمم است که زندگی عادی خود را ادامه دهد، زیرا دولت بر احیای رشد اقتصادی تمرکز می‌کند.» نیویورک تایمز گفت.

مقالات مرتبط

چین

چین تحت ابر جدید COVID، تا پایان ژوئن تعداد موارد ابتلا به 65 میلیون در هفته به اوج خود می رسد

چین

شکست عظیم شی جین پینگ در کووید: موج بزرگ به شدت ضربه می زند زیرا ادعاهای واکسیناسیون چین ثابت می شود

مقامات بهداشتی در چین از ماه آوریل گزارش داده اند که موارد ابتلا به کووید به دلیل نوع XBB افزایش یافته است.

از اوایل دسامبر، چین سیاست «زندگی با ویروس» را در اولویت قرار داده است و از آن زمان، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین به‌روزرسانی هفتگی عفونت‌ها را متوقف کرده است. کاهش ناگهانی پروتکل های ضد اپیدمی همچنین منجر به حدود 37 میلیون عفونت جدید در هفته بعد شد. تا ژانویه، کارشناسان گفتند که آنها معتقدند تقریباً 80 درصد از جمعیت 1.4 میلیاردی چین قبلاً در اولین موج آلوده شده بودند.

برای موج دوم از آوریل، ژونگ نانشان – یک پزشک بیماری های تنفسی که جزو اولین کسانی بود که انتقال آسان کووید-19 را تایید کرد – نشان داد که طبق داده های او، انتظار می رود نوع XBB تا ماه مه باعث افزایش 40 میلیون عفونت در هفته شود. در ژوئن به 65 میلیون رسید.

این با تخمین های مقامات بهداشتی چین که ادعا می کنند این موج در آوریل به اوج خود رسیده است، متناقض است. در پکن، تعداد عفونت های جدید ثبت شده بین 15 تا 21 مه، تنها در چهار هفته چهار برابر شد.

چرا چین از اعلام قرنطینه خجالت می کشد؟

دکتر Zhang Wenhong، مدیر مرکز بیماری‌های عفونی در بیمارستان Huashan در شانگهای، گفت که افزایش موارد “به طور کلی نباید تأثیر زیادی بر فعالیت‌های اقتصادی و زندگی داشته باشد” به این دلیل که چین نباید محدودیت‌ها و قرنطینه‌های شدید را انتخاب کند.

او گفت که چین «نباید در اتخاذ تدابیر پیشگیری از بیماری همه گیر در واکنش، زیاده روی کند» و افزود که قرنطینه می تواند بر اقتصاد این کشور تأثیر بگذارد و منجر به اعتراضات گسترده شود.

را نیویورک تایمز در این گزارش آمده است که به نظر می رسد مقامات چینی مخالف ایده محدودیت های سختگیرانه هستند زیرا پکن بیشتر بر تقویت رشد اقتصادی و ایجاد شغل تمرکز می کند.

اکنون، چین کووید را یک بیماری “کلاس B” می داند و مقامات “همچنین سعی کرده اند به مردم اطمینان دهند و گفته اند که علائم نسبتاً خفیف هستند.”

بیمارستان‌های چین دوباره غرق شدند

افزایش چشمگیری در بازدید از کلینیک ها و بیمارستان های تب در سراسر کشور وجود داشته است، اما تعداد کلی بسیار کمتر از اوج شیوع بیماری همه گیر قبلی است. گلوبال تایمز به نقل از وانگ لیپینگ، محقق چینی (CDC) گفت.

وانگ گفت: «بر اساس داده‌های پایش از کانال‌های متعدد، ما معتقدیم که اپیدمی ناشی از سری Omicron XBB برای مدتی ادامه خواهد داشت، اما وضعیت کلی همه‌گیری قابل کنترل است و تأثیر نسبتاً کمی بر سیستم پزشکی و زندگی روزمره دارد.» .

اگر چین نگران نباشد، نباید نگران بود.

گزارشی توسط زمانبه نقل از یانژونگ هوانگ، کارشناس ارشد بهداشت جهانی در شورای روابط خارجی، گفت اگرچه تنها آزمایش انبوه می تواند میزان واقعی موج کووید را تشخیص دهد، اما جمعیت از موج قبلی مصونیت پیدا کرده است.

هوانگ می گوید: «اگر چین نگران نباشد، نباید نگران باشیم. «مقامات بهداشت عمومی سعی می کنند شدت این موج دوم را کم اهمیت جلوه دهند. به نظر می رسد مردم چین یاد گرفته اند که با این ویروس همزیستی کنند. این سازگاری اجتماعی وجود دارد.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام