ناوگان اقیانوس آرام روسیه مانورهای رزمی غافلگیرانه را آغاز کرد، مسکو آن را “روتین” می خواند

ناوگان اقیانوس آرام روسیه مانورهای رزمی غافلگیرانه را آغاز کرد، مسکو آن را “روتین” می خواند

تصویر توییتر/@Spriter99880

مسکوسرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز جمعه گفت: در حالی که تنش ها با غرب بر سر اوکراین بالا گرفته است، ناوگان اقیانوس آرام روسیه تمرینات رزمی غافلگیرانه ای را آغاز کرده است.

شویگو این رزمایش را “روال” خواند و گفت که هدف آن “ارزیابی وضعیت و افزایش آمادگی فرماندهی نظامی، نیروها و نیروها برای انجام ماموریت ها در همه جهت های استراتژیک است.”

این رزمایش در بحبوحه تشدید تنش در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود، زیرا ایالات متحده و کره جنوبی تمرینات هوایی مشترکی را پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی انجام می دهند.

شویگو در نشستی با مقامات ارشد روسیه گفت که ناوگان اقیانوس آرام که مقر آن در بندر ولادی وستوک است، طی تمرینات فوری که به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آغاز شده بود، در حالت آماده باش قرار گرفت.

این رزمایش همچنین شبیه‌سازی فرود دشمن در جزیره ساخالین روسیه و جزایر کوریل جنوبی آن است که ژاپن در یک مناقشه ارضی مربوط به پایان جنگ جهانی دوم ادعای برخی از آنها را دارد.

شویگو هدف اصلی این رزمایش را تقویت توان نیروهای مسلح برای حل وظایف دفع تجاوز دشمن احتمالی از جهت اقیانوس و دریا عنوان کرد.

وزیر دفاع گفت که این نیروها از استقرار دشمن در “منطقه مهم عملیاتی اقیانوس آرام – بخش جنوبی دریای اخوتسک” جلوگیری می‌کنند و یک دشمن را که در جزایر کوریل جنوبی و جزیره ساخالین فرود می‌آیند، دفع خواهند کرد.

همچنین تماشا کنید: جنگ روسیه اوکراین: عملیات رزمی خطرناک در نزدیکی کارخانه هسته ای | برتری با پالکی شارما

را

جزایر کوریل جنوبی، که توکیو آن را سرزمین‌های شمالی می‌نامد، در مرکز اختلافات طولانی‌مدت بین روسیه و ژاپن قرار دارد که مانع از امضای معاهده صلح رسمی جنگ جهانی دوم شده است.

شویگو گفت، دریاسالار نیکولای یومنوف، رئیس نیروی دریایی روسیه، بر تمرینات نظارت دارد.

نیروهای روسی در این رزمایش جستجو و انهدام زیردریایی‌ها، «دفع حملات موشکی و هوانوردی در مقیاس بزرگ» و پرتاب موشک، اژدر و آتش توپخانه علیه اهداف دریایی و زمینی را تمرین خواهند کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام