نخست‌وزیر آلبانیز می‌گوید استرالیا کنسولگری جدید خود را در بنگالورو ایجاد خواهد کرد

نخست‌وزیر آلبانیز می‌گوید استرالیا کنسولگری جدید خود را در بنگالورو ایجاد خواهد کرد

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه از افتتاح سرکنسولگری جدید استرالیا در بنگالور خبر داد.

آلبانیز گفت که این به اتصال کسب‌وکارهای کشور به اکوسیستم دیجیتال و نوآوری در حال رشد هند کمک می‌کند.

نخست‌وزیر آلبانیز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در سیدنی، استرالیا، گفت: «خوشحالم که ایجاد یک کنسولگری جدید استرالیا در بنگالورو را اعلام کنم که به اتصال کسب‌وکارهای استرالیا به اکوسیستم دیجیتال و نوآوری در حال رشد هند کمک می‌کند. و من از برنامه های هند برای سرکنسولگری در بریزبن استقبال می کنم.

تأسیس بنگالورو پنجمین حضور دیپلماتیکی خواهد بود که از استرالیا در هند در آنجا حضور دارد. من می خواهم دوباره از شما، نخست وزیر مودی، برای بازدید و استقبال گرم از اینجا تشکر کنم. و من مشتاقانه منتظر بازگشت به هند در ماه سپتامبر برای نشست سران گروه 20 هستم.

نخست وزیر مودی و نخست وزیر استرالیا پس از تبادل تفاهم نامه ها در مورد تحرک، مهاجرت و گروه ویژه هیدروژن سبز در کنفرانس مطبوعاتی در استرالیا سخنرانی کردند.

نخست وزیر استرالیا همچنین از دیدار خود با نخست وزیر مودی در یک سال آینده صحبت کرد. وی گفت که این ششمین دیدار با نخست وزیر مودی در یک سال گذشته است. وی همچنین درباره نشست چهارگانه که در هیروشیما ژاپن در حاشیه اجلاس سران گروه هفت یا G7 برگزار شد، صحبت کرد.

نخست‌وزیر استرالیا بیانیه اجلاس سران چهارگانه را تکرار کرد و گفت: «رهبران چهارگانه برای یک منطقه باز، باثبات، امن و مرفه هند و اقیانوسیه کنار هم می‌ایستند. منطقه ای که در آن به حاکمیت احترام گذاشته می شود و همه کشورهای کوچک و بزرگ از تعادل منطقه ای که صلح را حفظ می کند، بهره مند می شوند. این ششمین دیدار من با نخست وزیر مودی در یک سال گذشته است.

سفر من به هند در ماه مارس برای اجلاس سران سالانه رهبران استرالیا و هند بر محورهای کلیدی روابط تجاری، سرمایه گذاری و همکاری تجاری، همکاری دفاعی و امنیتی، همکاری آب و هوا و انرژی و البته پیوندهای مردم با مردم متمرکز بود. آلبانیز افزود.

وی در ادامه اظهار داشت که در دیدار دوجانبه امروز، هر دو رهبر بیشتر بر این ستون ها بنا نهادند. آنها جاه طلبی مشترک برای انعقاد زودهنگام توافقنامه همکاری اقتصادی جامع استرالیا و هند در اواخر سال جاری را تکرار کردند. نخست وزیر مودی و نخست وزیر آلبانیز از اینکه به تازگی شاهد مبادله توافقنامه مشارکت مهاجرت و تحرک استرالیا-هند بوده اند خوشحال هستند.

وی افزود: «این ترتیب تبادل دانشجو، فارغ التحصیل، محقق و بازرگانان را ترویج می‌کند، روابط مردمی ما را گسترش می‌دهد و همکاری در پیشگیری از مردم را افزایش می‌دهد».

نخست‌وزیر استرالیا گفت: «گروه ویژه متشکل از کارشناسان استرالیایی و هندی در زمینه هیدروژن تجدیدپذیر خواهد بود و به گفتگوی انرژی وزیران هند استرالیا درباره فرصت‌هایی که برای استرالیا و هند برای همکاری در این زمینه مهم هیدروژن تجدیدپذیر وجود دارد، گزارش می‌دهد».

وی افزود: “سرمایه گذاری هایی مانند Task Force به تقویت صنایع ما در آینده کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که استرالیا و هند به اهداف انرژی ما در جهت منافع هر دو کشور متبوعمان و همچنین در حمایت از کاهش انتشار جهانی گازهای گلخانه ای دست پیدا می کنند.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام