نخست‌وزیر استرالیا آلبانیز می‌گوید استقبال از نخست‌وزیر هند بسیار بیشتر از بروس اسپرینگستین بود

نخست‌وزیر استرالیا آلبانیز می‌گوید استقبال از نخست‌وزیر هند بسیار بیشتر از بروس اسپرینگستین بود

نخست وزیر نارندرا مودی با جامعه هندی در قدوس بانک آرنا در سیدنی تعامل داشت. Twitter/@MEAIdia.

نارندرا مودی نخست وزیر در میان تشویق ها و تشویق هایی که روز سه شنبه در ورزشگاه قدس بانک در پارک المپیک سیدنی طنین انداز شد، گفت: «بنابراین، من بار دیگر در سیدنی هستم.

نخست وزیر هند گفت: «وقتی در سال 2014 به اینجا آمدم، به شما قول دادم که مجبور نخواهید بود 28 سال برای نخست وزیر هند منتظر بمانید.

مقالات مرتبط

Namaste استرالیا

‘Namaste Australia’: از نخست وزیر مودی در سالن قدوس بانک سیدنی استقبال می شود.

Namaste استرالیا

نخست وزیر مودی در آخرین مرحله از سفر سه کشور به استرالیا می رود تا در مورد روابط دوجانبه با آلبانی گفتگو کند.

نخست وزیر مودی همچنین اطمینان داد که کنسولگری جدید هند به زودی در بریزبن افتتاح خواهد شد.

روابط هند و استرالیا بر اساس اعتماد و احترام متقابل

نخست وزیر مودی خطاب به سالن مملو از جمعیت گفت: «پیش از این گفته می شد که رابطه هند و استرالیا توسط 3Cs- Commonwealth، Cricket و Curry تعریف می شود. سپس گفته شد که روابط ما با «دموکراسی، دیاسپورا و» تعریف می شود. دوستی (دوستی). عده ای هم گفتند که رابطه ما به انرژی، اقتصاد و آموزش بستگی دارد. اما، من معتقدم که رابطه هند و استرالیا فراتر از این است، اعتماد متقابل و احترام متقابل است.

کریکت، فیلم، مسترشف هند و استرالیا را به هم متصل می کند

نخست وزیر همچنین گفت که سبک زندگی مردم در هند و استرالیا ممکن است متفاوت باشد اما “اکنون یوگا نیز ما را به هم متصل می کند”.

مودی گفت: “ما مدت زیادی است که به دلیل کریکت به هم متصل بوده ایم. اما اکنون تنیس و فیلم ها نیز ما را به هم متصل می کنند. ممکن است غذا را به روش های مختلف تهیه کنیم اما مسترشف اکنون ما را به هم متصل می کند.”

او افزود: “دوستی ما در خارج از میدان نیز بسیار عمیق است. سال گذشته هنگامی که شین وارنر درگذشت، صدها هندی نیز عزادار بودند. ما احساس می کردیم یکی از نزدیکان خود را از دست داده ایم.”

هند نقطه درخشانی در اقتصاد جهانی است

در این مراسم، نخست وزیر هند گفت که هند “نقطه روشن” در اقتصاد جهانی است.

نخست وزیر گفت: “امروز IMF (صندوق بین المللی پول) هند را نقطه درخشانی در اقتصاد جهانی می داند. بانک جهانی معتقد است که اگر کسی با باد مخالف جهانی را به چالش می کشد، آن هند است.”

نخست‌وزیر مودی گفت: سیستم بانکی در چندین کشور امروز با مشکل مواجه است، اما از سوی دیگر، قدرت بانک‌های هند در همه جا مورد قدردانی قرار گرفته است.

مودی همچنین گفت که ذخایر فارکس هند به بالاترین حد خود رسیده است و این کشور دارای بزرگترین بازار هوانوردی غیرنظامی در جهان است.

“در میان بحرانی که هر 100 سال یک بار رخ می دهد، هند در سال گذشته رکورد صادراتی را به ثبت رساند. امروز، ذخیره فارکس ما در حال افزایش است. نمونه ای از اینکه چگونه هند برای خیر جهانی کار می کند در سهام دیجیتال ما نهفته است. شما به خوبی آگاه هستید. از انقلاب فین‌تک هند، او گفت.

نخست وزیر گفت که هیچ کمبودی در توانایی یا منابع در هند وجود نداشته است. مودی افزود: امروز هند بزرگترین و جوانترین کارخانه استعدادیابی است…

نخست وزیر همچنین گفت که ارتباط او با مهاجران هندی در برنامه اجتماعی در سیدنی برای او “مطلوب لذت” بود.

مودی “رئیس” است

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا که در مراسم بزرگ سیدنی نیز شرکت کرده بود، نخست وزیر مودی را “رئیس” خطاب کرد.

آلبانیز در سخنان مقدماتی خود، محبوبیت PM Modi را با محبوبیت ستاره راک افسانه ای بروس اسپرینگستین، که طرفداران او را با نام “رئیس” نیز می شناسند، مقایسه کرد.

آلبانیز در سخنرانی خود در مراسم اجتماعی در سیدنی گفت: “آخرین باری که کسی را روی این صحنه دیدم، بروس اسپرینگستین بود و از او استقبالی که نخست وزیر مودی شده بود، نشد. نخست وزیر مودی رئیس است.”

برای درک هند، با قطار و اتوبوس سفر کنید

آلبانیز با یادآوری سفر خود به هند در ماه مارس گفت که سفر او “پر از لحظات فراموش نشدنی” بود.

“… جشن هولی در گجرات، گذاشتن تاج گل برای مهاتما گاندی در دهلی… هر جا که می رفتم، ارتباط عمیقی بین مردم استرالیا و هند احساس می کردم. اگر می خواهید هند را درک کنید، با قطار و اتوبوس سفر کنید. نخست وزیر استرالیا گفت.

پس از اینکه نخست وزیر مودی سخنرانی خود را برای مهاجران هندی در سیدنی به پایان رساند، آلبانیز برخاست و هر دو رهبر در آغوش گرفتند.

مودی و آلبانیز همچنین از اعضای دیاسپورای هندی در قدس بانک آرنا استقبال کردند. مردم با کلیک بر روی سلفی دو رهبر آنها را ملاقات کرد.

نخست وزیر مودی همچنین در جریان یک رویداد اجتماعی ویژه در سیدنی، نام خیابانی در استرالیا را به “هند کوچک” تغییر داد.

هریس پارک مرکزی در غرب سیدنی است که در آن جامعه هندی جشنواره‌ها و رویدادهایی از جمله دیوالی و روز استرالیا را جشن می‌گیرند.

این رویداد اجتماعی توسط بنیاد دیاسپورای هندی استرالیا (IADF) سازماندهی شد که انتظار داشت بیش از 20000 نفر جمعیت داشته باشند. خدمات اتوبوس ویژه برای حامیان نخست وزیر مودی از بریزبن و کانبرا سازماندهی شد.

نخست وزیر مودی روز چهارشنبه با همتای استرالیایی خود دیداری دوجانبه خواهد داشت.

چند هندی در استرالیا می مانند؟

طبق سرشماری اداره آمار استرالیا در سال 2016، حدود 619164 نفر در استرالیا اعلام کردند که از نژاد هندی هستند. این 2.8 درصد از جمعیت این قاره را شامل می شود. از این میان، 592000 نفر در هند متولد شدند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام