نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که فرمانده ارتش در تأمین منابع مالی عربستان و امارات برای تحقق پیش‌شرط‌های صندوق بین‌المللی پول نقش داشته است.

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که فرمانده ارتش در تأمین منابع مالی عربستان و امارات برای تحقق پیش‌شرط‌های صندوق بین‌المللی پول نقش داشته است.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان عکس- خبرگزاری فرانسه

لاهورشهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، روز شنبه گفت: ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش، نقشی در تأمین منابع مالی از عربستان سعودی و امارات ایفا کرد – پیش شرط صندوق بین المللی پول برای امضای یک قرارداد نجات با کشوری که دارای کمبود نقدینگی است.

شریف گفت: «رئیس ستاد ارتش، ژنرال عاصم منیر در تلاش‌های دولت برای تأمین منابع مالی از عربستان سعودی و امارات مشارکت داشته است.

پاکستان غرق در بدهی و صندوق بین المللی پول نتوانسته اند به توافقی در سطح کارکنان بر سر بسته کمکی 1.1 میلیارد دلاری با هدف جلوگیری از ورشکستگی کشور برسند.

این وجوه بخشی از بسته کمک مالی 6.5 میلیارد دلاری است که صندوق بین المللی پول در سال 2019 تصویب کرد، که به گفته تحلیلگران، اگر پاکستان بخواهد از تعهدات بدهی خارجی خود جلوگیری کند، حیاتی است.

پیش از این، ارتش پاکستان اعلام کرده بود که ژنرال منیر هیچ نقشی در سیاست ندارد، در حالی که عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) همچنان معتقد است که قدرت نهایی در سیاست این کشور در اختیار فرمانده ارتش است.

نخست‌وزیر گفت که پاکستان پس از تأمین وجوه/وام‌ها، اکنون تمام «شرایط سخت» صندوق بین‌المللی پول را برای توافق در سطح کارکنان برآورده کرده است.

او گفت: «امیدوارم صندوق بین‌المللی پول در حال حاضر هیچ بهانه‌ای برای به تأخیر انداختن توافق (برای آزاد کردن یک قسط 1.1 میلیارد دلاری) نداشته باشد.

پاکستان در سال 2019 بسته کمک مالی 6.5 میلیارد دلاری را با صندوق بین المللی پول امضا کرد، اما مکرراً از این شروط سرپیچی کرده است و تاکنون تنها 3 میلیارد دلار توسط وام دهنده بحران مستقر در واشنگتن آزاد شده است.

شریف گفت که صندوق بین المللی پول قبل از توافق در سطح کارکنان به دنبال حمایت مالی دوجانبه از کشورهای دوست بوده است.

چین با درک مشکلات ما، علاوه بر بازگرداندن مبلغ بدهی قبلی بازپرداخت شده توسط پاکستان، 2 میلیارد دلار وام را بازگرداند. امارات 3 میلیارد دلار وام داده بود.

نخست وزیر گفت: «چنین شرایط سختی تعیین شد که تحقق آن برای پاکستان آسان نبود».

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام