نخست‌وزیر کیشیدا می‌گوید ژاپن به ناتو نمی‌پیوندد، اما دفتر محلی برای تسهیل رایزنی‌ها با متحدان در نظر گرفته شده است

نخست‌وزیر کیشیدا می‌گوید ژاپن به ناتو نمی‌پیوندد، اما دفتر محلی برای تسهیل رایزنی‌ها با متحدان در نظر گرفته شده است

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن. عکس- دولت ژاپن

نخست وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا، روز چهارشنبه، برنامه ای برای عضویت در ناتو نداشت، اما طرح ائتلاف امنیتی برای افتتاح دفتر ارتباطی در این کشور مورد تایید قرار گرفت.

اظهارات کیشیدا پس از آن بیان شد که سفیر ژاپن در ایالات متحده در اوایل این ماه گفت که پیمان نظامی به رهبری ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای ایجاد دفتر توکیو، اولین دفتر در آسیا، برای تسهیل رایزنی ها در منطقه است.

کیشیدا در جلسه روز چهارشنبه پارلمان گفت: «من از تصمیمی که در ناتو در مورد ایجاد این دفتر گرفته شده اطلاعی ندارم و کشورش قصد ندارد به عنوان یک کشور عضو یا نیمه عضو به ناتو بپیوندد.

مقالات مرتبط

در پیش

پیش از اجلاس سران G7، نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا استقبال کرد و سرمایه‌گذاری بیشتری را از سوی سازندگان تراشه جهانی پیش‌بینی کرد.

در پیش

از شیرینی هیروشیما تا بیف واگیو: آنچه رهبران G7 در نشست ژاپن در بشقاب خود خواهند داشت

در اوایل این ماه، چین گفت که “هوشیاری بالا” در مواجهه با “گسترش به سمت شرق” ناتو مورد نیاز است، پس از یک گزارش رسانه ای که ائتلاف در حال برنامه ریزی برای ایجاد دفتری در ژاپن برای تسهیل مشاوره با متحدان در منطقه است.

نیکی آسیا روز چهارشنبه به نقل از ژاپن گزارش داد که ناتو در حال برنامه ریزی برای افتتاح اولین دفتر ارتباطی خود در آسیا در ژاپن است تا گفتگوها با شرکای امنیتی مانند کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند را با در نظر گرفتن چالش های ژئوپلیتیک چین و روسیه تسهیل کند. و مقامات ناتو

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت که آسیا “سرزمینی امیدوارکننده برای همکاری و توسعه است و نباید عرصه جنگ برای ژئوپلیتیک” باشد.

مائو در یک کنفرانس مطبوعاتی منظم گفت: گسترش مستمر ناتو به سمت شرق در آسیا-اقیانوسیه، مداخله در امور منطقه، تلاش برای از بین بردن صلح و ثبات منطقه، و فشار بر رویارویی بلوک، نیازمند هوشیاری بالا از سوی کشورهای منطقه است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام