نخست وزیر مودی با ریشی سوناک بریتانیا تماس می گیرد، پیشرفت در تجارت را بررسی می کند، بر لزوم تسریع تجارت آزاد توافق می کند.

نخست وزیر مودی با ریشی سوناک بریتانیا تماس می گیرد، پیشرفت در تجارت را بررسی می کند، بر لزوم تسریع تجارت آزاد توافق می کند.

نخست وزیر هند همچنین در آستانه بایساخی به نخست وزیر سوناک و جامعه هندی در بریتانیا تبریک گفت. عکس فایل.

دهلی نو: نخست وزیر نارندرا مودی روز پنجشنبه با همتای بریتانیایی خود ریشی سوناک گفت وگوی تلفنی انجام داد و در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه با تاکید ویژه بر بخش های تجاری و اقتصادی گفتگو کرد.

رهبران دو کشور پیشرفت در تعدادی از موضوعات دوجانبه را به عنوان بخشی از نقشه راه 2030 هند-بریتانیا بررسی کردند. آنها از تبادلات سطح بالا اخیر و همکاری رو به رشد، به ویژه در بخش های تجاری و اقتصادی ابراز خرسندی کردند. آنها همچنین بر لزوم انعقاد زودهنگام توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه (FTA) بین دو کشور توافق کردند که مدتی است متوقف شده و ضرب الاجل های زیادی سپری شده است.

در پی تظاهرات اخیر در بریتانیا توسط حامیان جنبش خلستانی، نخست وزیر مودی موضوع امنیت نهادهای دیپلماتیک هند در بریتانیا را مطرح کرد و همچنین خواستار اقدام شدید علیه عناصر ضد هند شد. نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که بریتانیا حمله به کمیسیون عالی هند را «کاملاً غیرقابل قبول» می‌داند و اطمینان داد که نهادهای دیپلماتیک هند و کارکنان آن در بریتانیا امن هستند.

نخست وزیر هند همچنین موضوع جدی متخلفان اقتصادی این کشور را که به بریتانیا پناهنده شده اند، مطرح کرد. او می‌خواست از روند بازگشت این فراری‌ها مطلع شود تا آنها در برابر دستگاه قضایی هند حاضر شوند و مجازات شوند.

هنگامی که نخست وزیر مودی از رهبر بریتانیا برای اجلاس سران گروه 20 که در سپتامبر 2023 برگزار می شود دعوت کرد، نخست وزیر سوناک از پیشرفت های انجام شده تحت ریاست هند بر گروه 20 قدردانی کرد و تکرار کرد که هند از حمایت کامل بریتانیا از ابتکارات خود برخوردار است.

نخست وزیر هند همچنین در آستانه بایساخی به نخست وزیر سوناک و جامعه هندی در بریتانیا تبریک گفت.

دو رهبر گفتگوی خود را با قول دادن به ادامه تماس به پایان رساندند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام