نخست وزیر مودی با فرماندار کل استرالیا دیدار و درباره روابط دوجانبه گفتگو کرد

نخست وزیر مودی با فرماندار کل استرالیا دیدار و درباره روابط دوجانبه گفتگو کرد

نخست وزیر نارندرا مودی با دیوید هرلی فرماندار کل استرالیا در سیدنی دیدار کرد. عکس- PMOIndia

نخست وزیر نارندرا مودی روز چهارشنبه با فرماندار کل استرالیا دیوید هرلی و همسرش لیندا هرلی در سیدنی دیدار کرد و با آنها دیدار کرد. نخست وزیر مودی و هرلی در مورد راه های تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو کردند.

نخست وزیر narendramodi با فرماندار کل دیوید هرلی استرالیا در سیدنی ملاقات کرد. PMO India در توییتر خود نوشت: آنها راه‌هایی را برای تقویت روابط دوجانبه بین هر دو کشور مورد بحث قرار دادند.

مقالات مرتبط

PM

نخست وزیر مودی در آخرین مرحله از سفر سه کشور به استرالیا می رود تا در مورد روابط دوجانبه با آلبانی گفتگو کند.

PM

تماشا کنید: نخست وزیر مودی مراسم تشریفات گارد افتخار را در خانه دریاسالاری در سیدنی پذیرفت

گفتگوی گرم بین نخست وزیر @narendramodi و فرماندار کل @HurleyGeneral استرالیا در سیدنی. وزارت امور خارجه در توییتی نوشت: ارتباط مردم به مردم بین هند و استرالیا و تقویت شراکت دیرینه دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

روز سه‌شنبه، مودی به همراه همتای استرالیایی‌اش در یک رویداد پرمخاطب در قدس بانک آرنا سخنرانی کرد.

مودی و آلبانیز هر دو از مشارکت جوامع مهاجر هندی استرالیا در تقویت روابط دوجانبه تمجید کردند. به منظور قدردانی از کمک های مهم مهاجران هندی به جامعه چند فرهنگی غنی استرالیا، رهبران از پلاکی برای سنگ بنای دروازه هند کوچک برای هریس پارک رونمایی کردند.

رهبران همچنین از تصمیم شهر پرت و دولت استرالیای غربی برای تغییر نام جاده ای در امتداد رودخانه سوان پرث به احترام سرباز نائین سینگ سایلانی استقبال کردند.

آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا نیز حضور داشت. پس از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک، نخست وزیر مودی و همتای استرالیایی خود روز چهارشنبه گفتگوی صریح داشتند. اوایل امروز، نخست‌وزیر مودی و آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک سخنرانی کردند.

در این کنفرانس، نخست وزیر مودی موضوع حملات به معابد در کشور را مطرح کرد و گفت که آلبانیز اطمینان داده است که «اقدامات سختگیرانه ای علیه چنین عناصری در آینده انجام خواهد داد.

نخست‌وزیر مودی گفت: «آنتونی آلبانیز نخست‌وزیر و من در گذشته درباره موضوع حمله به معابد در استرالیا و فعالیت‌های عناصر جدایی‌طلب بحث کرده‌ایم. امروز هم در مورد این موضوع بحث کردیم. ما هیچ عنصری را که با اعمال یا افکار خود به روابط دوستانه و گرم بین هند و استرالیا آسیب برساند، نمی پذیریم. نخست وزیر آلبانیز امروز بار دیگر به من اطمینان داد که در آینده نیز علیه چنین عناصری اقدامات سختگیرانه انجام خواهد داد.

شایان ذکر است، اخیراً چندین مورد از افراط گرایی خالستانی و نزاع بین فعالان خالستانی و تظاهرکنندگان طرفدار هند در چندین بخش از استرالیا بر سر زبان ها افتاده است. پرچم های هند به آتش کشیده شد و حتی یک معبد هندو نیز اخیرا در استرالیا تخریب شد.

آلبانیز در پاسخ به پرسش رسانه‌ای درباره تضمین‌هایی که نخست‌وزیر استرالیا به همتای هندی خود داده بود، گفت: «من به او این اطمینان را دادم که استرالیا کشوری است که به ایمان مردم احترام می‌گذارد. این که ما انواع اقدامات و حملات افراطی را که به ساختمان‌های مذهبی دیده‌ایم، خواه معابد، مساجد، کنیسه‌ها، یا کلیساهای هندوها را تحمل نکنیم. این جایی در استرالیا ندارد.»

و ما هر اقدامی را از طریق پلیس و همچنین سازمان های امنیتی خود انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که هر کسی که در این زمینه مسئول است با تمام قوت قانون مواجه شود. ما یک ملت چندفرهنگی بردبار هستیم و جایی در استرالیا برای این فعالیت وجود ندارد.»

در همین حال، نخست وزیر استرالیا از دیدار خود با نخست وزیر مودی در یک سال آینده صحبت کرد. وی گفت که این ششمین دیدار با نخست وزیر مودی در یک سال گذشته است. وی همچنین درباره نشست چهارگانه که در هیروشیما ژاپن در حاشیه اجلاس سران گروه هفت یا G7 برگزار شد، صحبت کرد.

نخست‌وزیر استرالیا بیانیه اجلاس سران چهارگانه را تکرار کرد و گفت: «رهبران چهارگانه برای یک منطقه باز، باثبات، امن و مرفه هند و اقیانوسیه کنار هم می‌ایستند. منطقه ای که در آن به حاکمیت احترام گذاشته می شود و همه کشورهای کوچک و بزرگ از تعادل منطقه ای که صلح را حفظ می کند، بهره مند می شوند. این ششمین دیدار من با نخست وزیر مودی در یک سال گذشته است.

سفر من به هند در ماه مارس برای اجلاس سران سالانه رهبران استرالیا و هند بر محورهای کلیدی روابط تجاری، سرمایه گذاری و همکاری تجاری، همکاری دفاعی و امنیتی، همکاری آب و هوا و انرژی و البته پیوندهای مردم با مردم متمرکز بود. آلبانیز افزود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام