نخست وزیر مودی بر حمایت از تلاش های ظرفیت سازی در کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام تاکید می کند

نخست وزیر مودی بر حمایت از تلاش های ظرفیت سازی در کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام تاکید می کند

نخست وزیر نارندرا مودی روز دوشنبه با فارغ التحصیلان برنامه همکاری فنی و اقتصادی هند (ITEC) از 14 کشور در سراسر منطقه روز دوشنبه تعامل کرد و بر حمایت خود از تلاش های ظرفیت سازی در کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام تاکید کرد.

مودی در اولین سفر خود به پاپوآ گینه نو برای میزبانی از یک نشست کلیدی بین هند و 14 کشور جزیره ای اقیانوس آرام برای تقویت روابط دوجانبه، اینجا بود. او در حاشیه نشست مجمع همکاری جزایر هند و اقیانوس آرام (FIPIC) با فارغ التحصیلان ITEC تعامل داشت.

تاکید بر نقش ظرفیت سازی در مشارکت هند و PIC. PM @narendramodi با فارغ التحصیلان @ITECnetwork از سراسر کشورهای جزیره اقیانوس آرام (PIC) تعامل داشت.

مقالات مرتبط

نخست وزیر مودی در پاپوآ گینه نو: چرا کشور جزیره اهمیت دارد؟

PM

تاکید نخست وزیر مودی بر تقویت روابط هند و پاپوآ گینه نو در گفتگو با نخست وزیر ماراپه

“این فارغ التحصیلان ITEC، از جمله مقامات دولتی، متخصصان و رهبران جامعه، با استفاده از مهارت های به دست آمده در هند به جوامع خود کمک می کنند. نخست وزیر آنها را به خاطر نگه داشتن هند در قلبشان ستود و بر حمایت خود از تلاش های ظرفیت سازی در منطقه تاکید کرد.

برنامه شبکه ITEC هند که در سال 1964 تأسیس شد، هزاران بورسیه تحصیلی با بودجه کامل را در آموزش های مختلف ظرفیت سازی به کشورهای سراسر جهان ارائه می دهد.

کشورهای جزیره اقیانوس آرام شامل جزایر کوک، فیجی، کیریباتی، جمهوری جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، نیوئه، پالائو، پاپوآ گینه نو، ساموآ، جزایر سلیمان، تونگا، تووالو و وانواتو هستند.

نخست وزیر مودی همچنین به کشورهای جزیره اقیانوس آرام گفت که می توانند هند را به عنوان یک شریک توسعه قابل اعتماد ببینند زیرا به اولویت های آنها احترام می گذارد و رویکرد آن به همکاری مبتنی بر ارزش های انسانی است.

مودی در سخنرانی در اجلاس FIPIC (انجمن همکاری جزایر هند و اقیانوس آرام) در مورد تأثیر نامطلوب همه‌گیری کووید-19 و سایر تحولات جهانی صحبت کرد و گفت: کسانی که «معتمدان ما هستند، مشخص شد که ایستادگی نکرده‌اند. توسط ما در زمان نیاز».
نخست وزیر همچنین بر اهمیت هند و اقیانوس آرام آزاد و باز برای کشورهای جزیره اقیانوس آرام تاکید کرد و گفت: هند به حاکمیت و یکپارچگی همه کشورها احترام می گذارد.

اظهارات نخست وزیر در اجلاس سران در پایتخت پاپوآ گینه نو در بحبوحه رفتار تهاجمی چین در منطقه و همچنین تلاش های این کشور برای گسترش نفوذ خود در کشورهای جزیره اقیانوس آرام بیان شد.

(با ورودی های آژانس)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام