نظرسنجی های DDC در جامو و کشمیر: سیاست درمورد ماده 370 ، گرفتگی مشاغل محلی در اولین انتخابات UT

در حالی که از یک طرف احزاب غیر BJP از عدم توانایی خود در انجام کارزار آزادانه ناراضی هستند ، به نظر می رسد BJP در به تصویر کشیدن کنگره و “باند Gupkar” به عنوان ضد ملی است.

جامو و کشمیر در حال آماده سازی برای نظرسنجی های هشت مرحله ای شورای توسعه منطقه هستند که قرار است از 28 نوامبر آغاز شود و احزاب جریان اصلی در حال سازمان دادن به مبارزات در میان کووید -19 و معاملات اشتراک صندلی را نهایی کنید. از زمان لغو وضعیت ویژه آن در آگوست 2019 ، این اولین تمرین انتخاباتی در ایالت گذشته است.

دولت قلمرو اتحادیه در ماه اکتبر سال جاری قانون جامو و کشمیر پنچایاتی راج را اصلاح کرد ، در تلاش برای ایجاد شوراهای توسعه منطقه در هر منطقه ، که به طور مستقیم اعضای انتخاب شده را دارند ، به عنوان اجرای کل 73. اصلاحیه قانون اساسی در UT

کمیساریای ایالتی انتخابات کی کی شارما گفته بود که انتخابات میان دوره ای برای کرسی های خالی پانچایات و شهرداری به طور همزمان برگزار می شود و شمارش آرا در 22 دسامبر انجام می شود.

حداقل 12000 صندلی خالی پنچایات و بیش از 230 صندلی محلی محلی شهری به همراه 280 صندلی DDC به صندوق های رای خواهند رفت ، هند امروز گزارش شده

با این حال ، مبارزات انتخاباتی برای مرحله اول انتخابات با اتهامات دو حزب ، تهدیدات تروریستی و همچنین سیاسی کاری در مورد موضوعات مختلف ، از جمله لغو ماده 370 ، پر شده است.

روز پنجشنبه ، پلیس جامو و کشمیر گفت که پس از کشته شدن چهار نیروی شبه نظامی جیش محمد در یک برخورد در نزدیکی جامو ، برنامه مختل کردن نظرسنجی های DDC “خنثی شده” است.

به نقل از IGP ، منطقه جامو ، موکش سینگ هند اکسپرس با بیان اینکه ستیزه جویان “در حال رفتن به کشمیر بودند و با استفاده از مقدار اسلحه و مهمات از آنها ،” چیزی بسیار بزرگ “را برنامه ریزی می کردند.

منابع دولت همچنین گفتند PTI روز جمعه که تروریستهای جیش محمد قصد داشتند طرحی بزرگ را در سالگرد حملات تروریستی بمبئی در 11/11 اجرا کنند.

در همین حال ، در جبهه سیاسی ، نامزدهای اتحاد مردمی برای اعلامیه گوپکار (PAGD) ، متشکل از کنفرانس ملی به رهبری فاروق عبدالله و حزب دموکراتیک خلق های مفتی مهبوبا ، حزب کمونیست هند (مارکسیست) ، کنفرانس ملی آوامی ( گزارش شده است که کنفرانس مردمی جامو و کشمیر (JKPC) و جنبش مردمی جامو و کشمیر (JKPM) ، کنگره جامو و کشمیر از عدم توانایی در انجام مبارزات انتخاباتی ناراضی هستند.

نامزدها مجاز به انجام فعالیت های آزاد نیستند

نصیر اسلم وانی ، رئیس استانی NC ادعا کرد که نامزدهای PAGD در چندین مکان در هتل ها و مهمانسراها “حبس” شده اند و اجازه فعالیت ندارند.

“من هرگز شاهد این نوع رقابت های انتخاباتی نبودم … نه از زمانی که روند سیاسی پس از فوران ستیزه جویی در جامو و کشمیر آغاز شده است. ما همیشه نامزدهایی داشته ایم. چگونه می توانید انتظار داشته باشید که کسی فقط بین ساعت 12 ظهر و 3 بعد از ظهر تبلیغ کند. ؟ “

رهبر NC گفت ادعاهای دولت UT و آمیت شاه ، وزیر داخلی اتحادیه در مورد اوضاع مسالمت آمیز در جامو و کشمیر یا اشتباه بود یا آنها سعی داشتند بر این انتخابات تأثیر بگذارند.

“اگر ما به سخنان وزیر کشور یا دولت ایالت گوش فرا دهیم ، ستیزه جویی از بین رفته است. پس آیا این کار برای تأثیرگذاری در انتخابات انجام می شود؟ شما نمی توانید با خرگوش ها بدوید و با سگ های شکاری شکار کنید. شما باید یکی بروید به هر حال ، اوضاع امن است ، همانطور که آنها ادعا می کنند ، و اجازه دهید نامزدها شرکت کنند. یا دیگر ، سناریوی امنیتی آنقدر بد است که نمی توانند محیط مساعدی را ایجاد کنند. در این صورت ، پس چرا نظرسنجی ها انجام می شود؟ ” او اضافه کرد.

محمد یوسف طاریگامی در نامه ای به فرماندار ستوان منوج سینها ، رهبر CPI (M) و دعوت كننده PAGD گفت كه نامزدها به دلیل “تهدیدی كه متوجه جان آنها است” مجاز به فعالیت نیستند و در “اقامتگاه های خوشه ای” دسته بندی شده اند.

رهبر CPI (م) گفت: “محدود كردن نامزدها در برابر خواسته های آنها ، حركت و توانایی آنها را برای فعالیت های انتخاباتی به شدت محدود كرده است. حتی در بعضی موارد ، آنها مجاز به حضور در جلسات حزب نیستند.”

طاریگامی همچنین گفت مواردی وجود داشته است که نامزدهای رقیب را با همان وسیله نقلیه می فرستادند و از آنها می خواستند با هم کمپین بزنند. MLA سابق گفت که چنین تنظیماتی نگرانی بزرگی است و نارضایتی های زیادی در این زمینه وجود دارد.

“چه کسی پیروز می شود و چه کسی می بازد ، تصمیم باید بر عهده رای دهندگان باشد. سرانجام دموکراسی باید پیروز شود. برای این کار ، روند باید ایمن و معتبر ساخته شود. توصیه می شود محدودیت های قابل اجتناب برای نامزدهای رقیب اعمال نشود و در عوض ، حرکت قانونی آنها زیرا مبارزات در مناطق مربوطه باید به طور مثر تسهیل شود “، وی افزود.

اتحاد گوپکار در نظرسنجی های DDC

پس از ابراز تردید در مورد نظرسنجی ها ، اتحاد مردمی برای اعلامیه گوپکار (PAGD) ، که به منظور احیای وضعیت ویژه جامو و کشمیر ایجاد شده بود ، اخیراً اعلام کرد که اعضا با هم در انتخابات شرکت خواهند کرد.

اتحاد گوپکار در نتیجه یک سری جلسات در محل اقامت فاروق عبدالله رئیس کنفرانس ملی در جاده بلند پرواز گوپکار در سریناگر ایجاد شد. مفتی رئیس PDP مهبوبا نیز در همان محل اقامت دارد. پس از آزادی ، اعلامیه گوپکار در اکتبر به عنوان اتحاد خلق برای اعلامیه گوپکار (PAGD) رسمیت یافت.

کنگره نیز در ابتدای PAGD امضا شد و حتی در ترتیب تقسیم کرسی ها برای نظرسنجی های DDC نیز گنجانده شد ، با این حال ، معامله به نظر می رسد زیرا حزب در ترتیب تقسیم کرسی PAGD اعلام نشده است برای سومین و نظرسنجی های مرحله چهارم.

BJP در نظرسنجی های DDC

BJP ، که تا زمان خروج از دولت در سال 2018 بخشی از یک دولت ائتلاف با PDP مفتی بود ، موضع سختگیری در مورد اتحاد Gupkar اتخاذ کرده است ، که “استراتژی” حزب زعفران را “مختل” کرده است ، می گوید سیاسی تحلیل گران

شاید به همین دلیل است که وقتی کنگره با اتحاد گوپکار به گفتگو برای تقسیم کرسی پرداخت ، آمیت شاه ، وزیر کشور اتحادیه ، از سونیا و راهول گاندی خواست تا میزان درگیری حزب با اتحاد را روشن کنند.

دیگر رهبران BJP مانند راوی شانکار پراساد نیز پس از اظهار نظر مفتی در مورد سه رنگ ، کنگره را به خاطر اتحاد با PAGD مورد انتقاد قرار دادند.

در 16 نوامبر ، شاه در توییتر خود نوشت: “باند Gupkar در حال جهانی شدن است! آنها می خواهند نیروهای خارجی در جامو و کشمیر مداخله کنند. Gupkar Gang همچنین به سه رنگ هند توهین می کند. آیا سونیا جی و راهول جی از چنین اقدامات Gupkar Gang حمایت می کنند؟ کنگره و گروه Gupkar می خواهند J&K را به دوران وحشت و آشوب برگردانند. “

پراساد گفت ، “فاروق عبدالله هیچ گونه عملی برای جلب حمایت چین برای احیای ماده 370 مفتی مهبوبا اظهار داشت كه تا زمانی كه پرچم J&K احیا نشود ، سه رنگ را به اهتزاز در نمی آورد. آیا كنگره از اظهارات فاروق عبدالله و مفتی محبوبه حمایت می كند؟ کنگره باید بگوید که آیا آنها با هدف اعلامیه گپکار مطابقت دارند یا خیر. “

موضع کنگره در نظرسنجی های DDC

اندکی پس از حمله BJP به اتحاد Gupkar ، سخنگوی کنگره ، Randeep Singh Surjewala ، بیانیه ای صادر کرد و گفت که کنگره بخشی از اتحاد Gupkar یا اتحاد خلق برای اعلامیه Gupkar نیست.

پس از آن ، رهبر NC ، Devender Singh Rana اظهار داشت که گفتگوهای تقسیم کرسی با حزب به رهبری سونیا گاندی لغو شده است.

به نقل از وی هند اکسپرس گفت: “در این زمان هیچ صحبتی بین ما و کنگره در مورد تقسیم کرسی ها در جریان نیست. بیانیه غیرمسئولانه کنگره غیر قابل قبول است و نشان دهنده سردرگمی در ذهن حزب است. آنها باید تار عنکبوت را در ذهن خود پاک کنند و درباره موضوعات مربوط به جامو و کشمیر به روشنی صحبت کنید. “

با ورودی های آژانس ها

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.