نماینده، کشور آفریقایی ممکن است به سیستم پرداخت میر روسیه بپیوندد

نماینده، کشور آفریقایی ممکن است به سیستم پرداخت میر روسیه بپیوندد

دهلی نو: ایوان وانگو نگیمبی سفیر کنگو در مسکو روز جمعه به خبرگزاری ریانووستی گفت: جمهوری دموکراتیک کنگو ممکن است به منظور تسهیل مبادلات با شرکای روسی، استفاده از سیستم پرداخت میر، جایگزین روسیه برای ویزا و مسترکارت را آغاز کند.

به گزارش روسیا الیوم به نقل از نگیمبی، ایده استفاده از میر توسط یک بانک خصوصی روسی پس از آن مطرح شد که با مشکلاتی در انتقال پول به جمهوری دموکراتیک کنگو به دلیل تحریم های اقتصادی غرب اعمال شده علیه روسیه در رابطه با عملیات نظامی این کشور در اوکراین مواجه شد.

نگیمبی گفت: «ما این پیشنهاد را به دولت کنگو ارسال کرده‌ایم که در حال بحث در مورد این موضوع با بانک مرکزی و مقامات مربوطه است.

روز پنجشنبه، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که تنها 9 کشور کارت‌های پرداخت میر این کشور را می‌پذیرند، زیرا مقامات روسی راه‌حل‌های پرداخت مبتکرانه‌ای را دنبال می‌کنند، زیرا تحریم‌های غرب دسترسی به سیستم‌های مهم جهانی را متوقف کرد.

روسیه با کشورهای «دوست» دوست می‌شود، آن‌هایی که تحریم‌هایی را علیه مسکو به دلیل اقداماتش در اوکراین اعمال نکرده‌اند، اما از افشای اینکه کدام یک از این کارت‌ها را می‌پذیرند، دست برداشته است.

کارت‌های پرداخت میر، جایگزین مسکو برای ویزا و مسترکارت، از زمانی که رقبای آمریکایی عملیات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند و کارت‌های پرداخت آنها که در این کشور صادر می‌شد در خارج از کشور متوقف شدند، اهمیت بیشتری پیدا کردند.

با این حال، بانک‌های برخی از کشورهای «دوست»، از جمله ترکیه، قرقیزستان و تاجیکستان، پس از اینکه خزانه‌داری آمریکا رئیس سیستم پرداخت کارت ملی روسیه (NSPK) را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد و پیشنهاد کرد که کسانی که با NSPK کار می‌کنند نیز می‌توانند تراکنش‌های میر را متوقف کنند. با محدودیت مواجه شود

دسترسی محدود کارت‌های بانکی روسیه، موضوع گسترده‌تر انزوای مسکو را در صحنه جهانی برجسته می‌کند. اگرچه بسیاری از کشورها از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه کوتاهی کرده‌اند، تعداد بسیار کمی از آنها مایل به حمایت آشکار هستند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام