نمایندگان مجلس نمایندگان کنگره به خارگ، رئیس حزب اجازه می‌دهند تا رئیس کارناتاکا را در میان کشمکش بین سیددارامیا و دی کی شیواکومار انتخاب کند.

نمایندگان مجلس نمایندگان کنگره به خارگ، رئیس حزب اجازه می‌دهند تا رئیس کارناتاکا را در میان کشمکش بین سیددارامیا و دی کی شیواکومار انتخاب کند.

رهبران کنگره RS Surjewala، Siddaramiah و DK Shivakumar (اول از چپ) پس از اعلام نتایج نظرسنجی کارناتاکا در 13 مه 2023، رئیس ملی حزب را به Mallikarjun Kharge تبریک می گویند. AICC

نمایندگان مجلس نمایندگان تازه منتخب کنگره در کارناتاکا روز یکشنبه به مالیکارجون خارگ، رئیس حزب اجازه دادند تا وزیر ارشد بعدی را انتخاب کند. PTI به نقل از منابع گزارش شده است.

این اقدام در بحبوحه کشمکش میان بلندقدترین رهبران کنگره کارناتاکا – سیددارامیا، وزیر ارشد سابق و دی کی شیوالومار، رئیس واحد ایالتی – برای پست CM صورت گرفت.

حزب قانونگذار کنگره که عصر یکشنبه در یک هتل خصوصی در بنگلور تشکیل جلسه داد، قطعنامه‌ای را به اتفاق آرا تصویب کرد که به رئیس حزب اجازه می‌دهد تا رهبر خود را انتخاب کند.

مقالات مرتبط

مار لرد شیوا را زینت می دهد

«مار گردن لرد شیوا را زینت می‌دهد»: نخست وزیر مودی به خارخ رئیس کنگره پاسخ داد

مار لرد شیوا را زینت می دهد

“همه پنج وعده را اجرا خواهد کرد”: خارگ پس از پیروزی کنگره در کارناتاکا

پیش از این، ناظران مرکزی کنگره به همراه دبیر کل (سازمان) AICC، KC Venugopal با سیددارامایا، رهبر مخالفان در مجمع در حال خروج، و رئیس کمیته کنگره کارناتاکا پرادش، دی کی شیواکومار، دیدار کردند.

رئیس کنگره خارگ، سوشیل کومار شینده، رئیس سابق ماهاراشترا، جیتندرا سینگ دبیر کل AICC و دیپاک باباریا، دبیر کل سابق AICC را به عنوان ناظران برای انتخاب رهبر CLP جایگزین کرده بود.

کنگره با به دست آوردن 135 کرسی از 224 کرسی، پیروزی عظیمی را در انتخابات 10 می مجمع به دست آورد، در حالی که BJP تنها 66 کرسی را به دست آورد.

کارناتاکا تنها چهارمین ایالت با قدرت کنگره است. این حزب همچنین در راجستان، چاتیسگار و هیماچال پرادش در قدرت است

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام