نمایندگان کنگره آمریکا از کوین مک کارتی رئیس مجلس می خواهند که نخست وزیر مودی را برای نشست مشترک کنگره دعوت کند.

نمایندگان کنگره آمریکا از کوین مک کارتی رئیس مجلس می خواهند که نخست وزیر مودی را برای نشست مشترک کنگره دعوت کند.

رو خانا و مایکل والتز، اعضای کنگره آمریکا روز سه شنبه از کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان خواستند تا از نارندرا مودی، نخست وزیر، برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره آمریکا در سفر دولتی آتی خود دعوت کند.

نخست وزیر مودی به دعوت جو بایدن، رئیس جمهور و جیل بایدن، بانوی اول، در 22 ژوئن از ایالات متحده بازدید خواهد کرد.

ما با احترام از شما درخواست می کنیم که در دعوت از نخست وزیر مودی برای سخنرانی مشترک در کنگره توجه کنید و بدین ترتیب اهمیت مشارکت استراتژیک ایالات متحده و هند و ارزش های مشترکی که بر اساس آن بنا شده است را برجسته کنیم.

مقالات مرتبط

بحران سقف بدهی ایالات متحده: عدم پرداخت بدهی چه معنایی برای آمریکا و جهان می تواند داشته باشد

ایالات متحده

جو بایدن و کوین مک کارتی مذاکرات بدهی را «مولد» می‌خوانند، اما هیچ توافقی بر سر سقف بدهی آمریکا وجود ندارد

در 22 ژوئن، رئیس جمهور بایدن برای یک سفر رسمی دولتی و یک شام دولتی میزبان مودی خواهد بود، رو خانا، نماینده هندی-آمریکایی کنگره از حزب دموکرات و مایکل والتز، نماینده کنگره از حزب جمهوری خواه به مک کارتی نامه نوشتند.

این دو قانونگذار بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه بین ایالات متحده و هند و اهمیت برجسته کردن این مشارکت از طریق سخنرانی مشترک در کنگره تاکید کردند.

از آنجایی که ضیافت های شام دولتی نشان دهنده نهایت احترام رئیس جمهور به سران کشورهایی است که از بازدیدکنندگان بازدید می کنند، اعطای سخنرانی مشترک در کنگره افتخاری متناسب برای رهبر بزرگترین دموکراسی جهان و شاید مهم ترین شریک برای مقابله با چین در قرن بیست و یکم است. قانونگذاران نوشتند

در اوایل این ماه، خانا و والتز میزبان یک نشست تاریخی ایالات متحده و هند در تپه بودند که شامل پانل ها و سخنان رهبران دولت، کارشناسان و رهبران هندی-آمریکایی از سراسر کشور بود.

با توجه به اینکه اساس شراکت هند و ایالات متحده در تعهد مشترک به دموکراسی و حمایت از یک سیستم بین المللی مبتنی بر قوانین نهفته است، آنها با منافع متقابل در ارتقای امنیت جهانی، ثبات و شکوفایی اقتصادی از طریق تجارت، سرمایه گذاری و اتصال نوشتند. ایالات متحده و هند پیوند عمیقی ایجاد کرده اند.

آنها گفتند که دیدارهای دوجانبه اخیر بین پرزیدنت بایدن و نخست وزیر مودی تعهد ما به نظم بین المللی انعطاف پذیری را که حافظ حاکمیت، حفظ ارزش های دموکراتیک و ترویج صلح و رفاه برای همه است، مجدداً تأیید کرده است.

علاوه بر این، گفت‌وگوی چهارجانبه امنیتی، با مشارکت ایالات متحده، هند، ژاپن و استرالیا، بستری را برای کشورهای ما فراهم کرده است تا در بحث‌های معنادار درباره منافع مشترک امنیتی منطقه‌ای و جهانی شرکت کنند.

خانا و والتز گفتند که ایالات متحده ظهور هند را به عنوان یک قدرت جهانی پیشرو و شریک حیاتی در حفاظت از منطقه هند و اقیانوس آرام به عنوان مکانی برای صلح، ثبات و رفاه رو به رشد به رسمیت می شناسد و از آن حمایت می کند.

در صورت دعوت مک کارتی، این دومین سخنرانی مودی در نشست مشترک کنگره خواهد بود که او را به یکی از معدود رهبران جهان تبدیل می کند که فرصت داشت دو بار با قانونگذاران آمریکایی سخنرانی کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام