نیتیش کومار برای هفتمین بار در 20 سالگی به عنوان Bihar CM سوگند یاد کرد. چراگوت مراسم تحسوی را تحریم می کند ، چراگ حفاری می کند

کومار در راه رسیدن به باسابقه ترین وزیر ارشد دولت است و از رکورد شریکریشنا سینگ که از قبل از استقلال تا زمان مرگ در سال 1961 بالاترین مقام را داشت ، پیشی گرفت.

رئیس جمهور جاناتا دال (یونایتد) نیتیش کومار روز دوشنبه برای هفتمین بار در طی دو دهه به عنوان وزیر ارشد بحار سوگند یاد کرد در حالی که Tarkishore Prasad و Renu Devi حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به عنوان معاونان وزیران سوگند یاد کردند.

از آنجا که پست معاون وزیر منصفانه نیست ، هر دو به عنوان وزیر سوگند یاد کردند و به موقع کابینه به پست های آنها اطلاع داده خواهد شد.

از دیگر افرادی که به عنوان وزرای کابینه سوگند یاد کردند می توان به ویجی کومار چوداری ، ویجندرا پراساد یاداد ، آشوک چوداری و میوا لال چودهاری (JDU) ، سانتوش کومار سومن ، پسر هندوستان آوام مورچا (HAM) رئیس جیتان رام منجی و موکش صهنی از ویکاسیل اینسائان اشاره کرد. مهمانی (VIP) ، منگال پندی ، رامپریت پسوان ، جیبش و رام سورات رای و آمارندرا پراتاپ (BJP).

این سوگندها در راج بهوان توسط فرماندار Phagu Chauhan در مراسمی با حضور رهبران ارشد NDA شامل آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه و Jagat Prakash Nadda رئیس جمهور BJP اجرا شد.

ائتلاف مخالف متشکل از رشتریه جاناتا دال (RJD) ، کنگره و سه حزب چپ ، تصمیم گرفت تحریم سوگند را با تکرار ادعاهای تقلب توسط حزب تجویوی یداو تحریم کند.

“RJD” در توئیتی ادعا كرد: “RJD مراسم سوگند خوردن این دولت دست نشانده را تحریم می كند. مأموریت برای تغییر و مخالف (حاكم) NDA است. حکم مردم با دستور حاكمان تغییر كرده است.”

“از بیکاران ، کشاورزان ، کارگران قراردادی و
معلم در مورد آنچه آنها را تجربه کرده اند. مردم از تقلب NDA عصبانی هستند. ما نمایندگان عمومی هستیم و در کنار مردم ایستاده ایم. “

RJD ، که به عنوان بزرگترین حزب در Bihar با 75 کرسی ظاهر شد ، همچنین ادعا کرد که دولت “یک دولت درمانده توسط دو حزب درمانده” را به دست می آورد.

حزب همچنین در اظهارات گزارش شده نیتیش در جلسه روز یکشنبه NDA که او نمی خواست وزیر ارشد شود ، بررسی کرد اما BJP اصرار داشت که او به پست خود ادامه دهد.

“من نمی خواستم رئیس وزیر شوم زیرا حزب من سوم شد و من نیز خسته شدم. اما ، چند تن از رهبران BJP پای من را گرفتند ، شروع به گریه و التماس كردن در برابر من كردند. من ، یك نرم كننده خونگرم ، تشنه قدرت ، RJD در توئیتی با طعنه گفت: “من می توانم آنها را آزار دهم.”

رئیس جمهور کنگره بهار ، معدن موهان جها گفت که آنها با RJD هستند. CPI ، CPI-ML و CPM نیز از تحلیف دور ماندند.

كونال ، وزیر امور خارجه CPI-ML ، پیش از این به خبرگزاری گفت: “ما علیه آنها (NDA) جنگیده ایم ، پس چطور می توانیم بخشی از تاجگذاری آنها باشیم.” PTI.

با این حال ، بلافاصله پس از سوگند نیتش ، آرزوی بهترین آرزوهایش را ابراز کرد و گفت: “من امیدوارم که به جای (تمرکز بر روی) بلندپروازی صندلی ، آرزوهای مردم بهار و موضوعات مثبتی مانند مشاغل 19 ساله NDA ، آموزش ، بهداشت ، درآمد ، آبیاری و شنیدن اولویت های دولت. “

نخست وزیر نارندرا مودی به رهبر JD (U) و همچنین سایر رهبرانی که به عنوان وزیران سوگند یاد کردند ، تبریک گفت و از همه حمایت های احتمالی مرکز برای رفاه دولت اطمینان حاصل کرد.

چراگ پاسوان ، رهبر لوک جانشکتی پارت (LJP) هنگام تبریک به رئیس JD (U) حفاری کرد و گفت که امیدوار است نیتیش کومار “وزیر ارشد NDA” باقی بماند.

پاسوان ، که حزب لوک جانشکتی خود با تعهد برای برکناری نیتیش از قدرت در ایالت NHA در بیهار ، از NDA خارج شد ، همچنین به “خلق” وی به عنوان رئیس ارشد BJP تبریک گفت.

پاسوان همچنین گفت که او در حال ارسال نسخه ای از مانیفست LJP برای رئیس 69 ساله وزیر ارشد است تا وی بتواند روی برخی از وعده های داده شده در آن کار کند.

پسوان در توئیتر همراه با پیوند وب سایت به مانیفست حزب خود ، نوشت: “یک بار دیگر به شما به دلیل رئیس شدن و BJP تبریک می گویم که شما را یکی کرده است.”

رئیس LJP به سایر وزرا تبریک گفت و گفت نخست وزیر پیروزی بزرگی را در بیهار بدست آورده است.

پاسوان افزود که امیدوار است دولت جدید آرزوی مودی را محقق کند آتمانیربهار بیهار

K پالانیسوامی ، وزیر ارشد تامیل نادو همچنین با تصدی پست چهارمین دوره متوالی ریاست جمهوری همتای خود در بیهار ضمن خوشامدگویی برای وی آرزوی موفقیت کرد: “من مسئولیت تصدی مسئولیت شما به عنوان رئیس وزیر بهار را برای چهارمین بار (دوره) به شما تبریک می گویم.
و آرزو می کنم یک تصاحب موفق باشید. “

مراسم تحلیف سوگند یک روز پس از ادعای نیتیش برای تشکیل دولت جدید در این ایالت ، پس از دریافت حمایت همه جانبه از همه قانونگذاران NDA ، علی رغم افت شدید تعداد حزب در انتخابات اخیر ، در پاتنا برگزار شد.

69 ساله در شرف تبدیل شدن به طولانی ترین وزیر ارشد دولت است و از رکورد شریکریشنا سینگ که از قبل از استقلال تا زمان مرگ در سال 1961 پست عالی را به عهده داشت ، پیشی گرفته است.

Nitish از نوامبر 2005 به طور مداوم اجرا شده است ، به جز دوره زمانی 15-15 2014 که جیتان رام منجی پست را اشغال کرد.

نیتیش اولین بار در سال 2000 به عنوان CM سوگند یاد کرد ، برای یک دوره که به سختی یک هفته به طول انجامید زیرا او نتوانست اکثریت را جمع کند و به عنوان وزیر در مرکز در دولت اتال بیهاری وجپایی بازگشت.

پنج سال بعد ، او با پیروزی اکثریت اتحاد JD (U) -BJP بازگشت و پس از اتمام دوره مسئولیت خود در سال 2010 بازگشت که ائتلاف پیروزی چشمگیری را در نظرسنجی های مجلس کسب کرد.

او در ماه مه سال 2014 از مقام خود کناره گیری کرد و مسئولیت اخلاقی شکست JD (U) را در نظرسنجی های لوک سبها بر عهده گرفت ، اما در فوریه 2015 هنگامی که یک منجی سرکش بیرون آمد ، بازگشت.

در نوامبر 2015 ، آرا مجمع با اتحاد بزرگ که پس از آن JD (U) ، RJD و کنگره را تشکیل داد ، مبارزه کرد و برنده شد و نیتیش در پست نخست بود. با این حال ، او در ژوئیه 2017 به طور ناگهانی از اتحاد خارج شد ، با استناد به اختلافات آشتی ناپذیر با RJD و استعفا از سمت رئیس وزیر ، اما تنها در کمتر از 24 ساعت با پشتیبانی BJP بازگشت.

با این حال ، معاون سابق رئیس وزیر و رهبر BJP ، سوشیل کومار مودی ، که گفته می شد نیتیش با او رابطه خوبی دارد ، حفظ نشد و دولت دارای دو معاون مدیر کل در پراساد و دوی شد.

روز یکشنبه ، پراساد ، کاتیار MLA چهار دوره ای ، به عنوان رهبر حزب قانونگذار BJP نامگذاری شد در حالی که Devi ، MLA از بتیه ، معاون حزب حزب قانونگذار BJP شد.

پراساد از کاست کالوار ، بخشی از جامعه وایشیا است که در گروه طبقه عقب مانده قرار دارد. رهبر 52 ساله BJP از صفوف Akhil Bhartiya Vidyarthi Parishad (ABVP) ، وابسته به RSS افزایش یافته است. پراساد از اکتبر 2005 پیروز حوزه انتخابیه کتیهار است.

Renu Devi از نژاد Noniya است که یک جامعه طبقاتی بسیار عقب مانده است. وی چهار بار از بتیا انتخاب شده است و در دوره دوم ریاست نیتیش به عنوان وزیر به عنوان وزیر بوده است.

در نتایج انتخابات مجمع 243 کرسی که در 10 نوامبر اعلام شد ، Mahagathbandhan به رهبری RJD به چهار حزب NDA باخت.

BJP بزرگترین حزب در درون ائتلاف حاکم با 74 کرسی است و پس از آن JD-U (43) و VIP و HAM با چهار کرسی. BJP قبل از نظرسنجی ها اعلام کرده بود که نیتیش بدون توجه به اینکه حداکثر تعداد کرسی ها را به دست بیاورد ، وزیر ارشد باقی خواهد ماند.

اتحاد بزرگ 110 کرسی داشت که RJD 75 کرسی را به خود اختصاص داد در حالیکه تعداد کنگره 19 بود ، CPI-ML (12) و CPI و CPI (M) هر کدام دو کرسی.

با ورودی از PTI

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.