نیرمالا سیتارامان، وزیر امور خارجه می گوید: هند و ایالات متحده برای ایجاد پایه های جامعه جهانی صلح آمیز با یکدیگر همکاری می کنند

نیرمالا سیتارامان، وزیر امور خارجه می گوید: هند و ایالات متحده برای ایجاد پایه های جامعه جهانی صلح آمیز با یکدیگر همکاری می کنند

سیتارامان در حال سخنرانی برای مهاجران هندی بود. تصویر با حسن نیت ارائه شده: @nsitharamanoffc/Twitter

واشنگتن: نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت که هند و ایالات متحده برای ایجاد یک جامعه جهانی قوی، صلح آمیز و هماهنگ با یکدیگر همکاری می کنند.

اظهارات او در جریان سفرش به واشنگتن برای نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بیان شد.

او گفت: «وقتی تنوع را جشن می‌گیریم، فراگیر بودن را جشن می‌گیریم، این نکته نیز این است که وقتی این کار را انجام می‌دهیم، افکار مثبت زیادی به اشتراک می‌گذاریم.»

امروز که ما با هم بودن را جشن می گیریم، این روحیه است که بر روابط هند و ایالات متحده حاکم است: رابطه مثبت اندیشی دو دموکراسی، که سهم خود را از چالش ها و سهم خود را از مشکلات داخلی دارند، اما ما اجازه نمی دهیم آنها بر آنها غلبه کنند. ما» افزود.

او در مراسمی که سفارت هند در اینجا برای جشن گرفتن تنوع کشور ترتیب داده بود، به مهاجران هندی سخنرانی می کرد.

“شما خود را ادغام کردید یا با علاقه به یاد می آورید که محل اصلی خود هستید، اما امروز بخشی از ایالات متحده هستید و یک اقتصاد بسیار پویا و قوی ایجاد می کنید. این دقیقاً همان چیزی است که حتی در هند نیز وجود دارد. بین مناطق مختلف، مردم مختلف و زبان‌های مختلف تفاوت‌ها وجود دارد.»

او به دستاوردهای هند در ساختن خود به صورت دیجیتالی توجه کرد و موفقیت پلتفرم‌های دیجیتال در زبان‌ها را که به گفته او حداقل 15 سال است که توسط قانون اساسی هند به رسمیت شناخته شده است، تحسین کرد.

وزیر دارایی همچنین بر وجود لهجه‌هایی تاکید کرد که می‌توان آنها را تکلم کرد اما به زبان رسمی نمی‌نویسند زیرا خط ندارند.

اما قانون اساسی هند 15 مورد از آنها را به رسمیت می شناسد. اکثر پلتفرم های ما اکنون به زبان های منطقه ای در دسترس هستند. و به همین دلیل است که وقتی قبض های کوچک خود را به شیرفروش خود می پردازید یا می خواهید فروشنده باشید، این کار را به زبان خود آنها انجام می دهید. سیتارامان گفت: اینها ابزار موفقیت هستند.

در این مراسم جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، کورت کمپبل، هماهنگ کننده هند و اقیانوسیه شورای امنیت ملی ایالات متحده، ویو لل، مدیر اجرایی جنرال اتمی، و دکتر راهول گوپتا از مقامات کاخ سفید نیز حضور داشتند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام