نیروی هوایی هند 121 پرسنل را از یک فرودگاه کوچک در وادی سیدنا نجات داد

نیروی هوایی هند 121 پرسنل را از یک فرودگاه کوچک در وادی سیدنا نجات داد

عملیات نجات توسط نیروی هوایی هند انجام شد.

خارطوم: نیروی هوایی هند 121 پرسنل را از یک باند هوایی کوچک در وادی سیدنا، که در حدود 40 کیلومتری شمال خارطوم است، نجات داد. مسافران شامل بیماران، یک زن باردار. علاوه بر کسانی که هیچ وسیله ای برای رسیدن به بندر سودان نداشتند. این عملیات در شب 27 و 28 آوریل توسط یک هواپیمای C-130J نیروی هوایی ارتش انجام شد.

این کاروان توسط وابسته دفاعی هند رهبری می شد که در تمام مدت با مقامات نیروی هوایی ارتش در تماس بود تا اینکه به فرودگاه وادی سیدنا رسیدند. فرودگاه مورد نظر دارای سطحی تخریب‌شده بود، بدون کمک ناوبری یا سوخت، و مهمترین چراغ‌های فرود (که برای هدایت هواپیما در هنگام فرود در شب لازم است).

با نزدیک شدن به فرودگاه، خدمه هواپیما از حسگرهای الکترواپتیکال/مادون قرمز خود استفاده کردند تا اطمینان حاصل کنند که باند فرودگاه عاری از هرگونه مانعی است و هیچ نیروی دشمنی در مجاورت آن وجود ندارد.

سودانی های وحشت زده در حالی که نیروهای رقیب می جنگند به دنبال سرپناهی می گردند

ژاپن برای تخلیه شهروندان از سودان آماده می شود

پس از اطمینان از همین موضوع، خدمه هواپیما یک رویکرد تاکتیکی را روی عینک دید در شب در یک شب تقریبا تاریک انجام دادند.

هنگام فرود، موتورهای هواپیما کار می کردند در حالی که هشت کماندوی IAF Garud مسافران و چمدان هایشان را در هواپیما نگه می داشتند. همانند فرود، برخاستن از باند بدون نور نیز با استفاده از NVG انجام شد.

این عملیات تقریباً دو و نیم ساعته بین وادی سیدنا و جده به دلیل جسارت محض و اجرای بی عیب آن در تاریخ نیروی هوایی بین المللی ثبت خواهد شد – شبیه به آنچه در کابل انجام شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام