هدف طالبان تقویت دفاع، ساخت موشک های ضد هوایی است

هدف طالبان تقویت دفاع، ساخت موشک های ضد هوایی است

طالبان افغانستان که با تصرف کابل در آگوست 2021 قدرت سیاسی را در افغانستان به دست گرفتند، به دلیل سیاست‌های خود، از جمله محدودیت‌های دسترسی زنان به شغل و مدرسه، با انتقاد شدید بین‌المللی مواجه شدند که تلاش‌های آنها برای به رسمیت شناختن دیپلماتیک را کند کرده است.

کابل: در حالی که دولت طالبان قصد دارد تا یک سوم نیروها را افزایش دهد و توانایی موشکی ضد هوایی را توسعه دهد، این رهبر نظامی در یک برخورد نادر با رسانه های بین المللی به رویترز گفت که ارتش بیشترین سهم بودجه را در بودجه افغانستان دریافت کرده است.

طالبان افغانستان که با تصرف کابل در آگوست 2021 قدرت سیاسی را در افغانستان به دست گرفتند، به دلیل سیاست های خود، از جمله محدودیت در دسترسی زنان به شغل و مدرسه، که تلاش های آنها را برای به رسمیت شناختن دیپلماتیک کند کرده است، با انتقاد شدید بین المللی روبرو هستند.

قاری فصیح الدین فطرت، رئیس ستاد ارتش و یکی از فرماندهان طالبان از ولایت بدخشان در شمال، روز سه شنبه علیه ورود هواپیماهای بدون سرنشین خارجی به حریم هوایی افغانستان صحبت کرد.

وی افزود که در دفتر خود در وزارت دفاع به شدت محافظت شده در کابل، پایتخت، نیروهای دفاعی که در حال حاضر 150,000 نفر است، قرار است 50,000 نفر افزایش یابد، اما او مقدار واقعی بودجه را ارائه نکرد.

وی گفت: «وزارت دفاع در بودجه رتبه اول را دارد.

فطرت افزود که مبلغ قابل توجهی بالاتر از سایر وزارتخانه ها دریافت کرده است، زیرا در اولویت بودجه قرار دارد که عمدتاً از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی تأمین می شود.

از زمان به دست گرفتن قدرت، طالبان یک سال و نیم برای ایجاد یک دولت غیرنظامی و یک ارتش ملی از یک گروه شورشی که در یک درگیری 20 ساله علیه نیروهای خارجی و دولت سابق افغانستان که توسط ایالات متحده حمایت می شد (ایالات متحده آمریکا) سرمایه گذاری کرده است. ).

دولت که در نتیجه تحریم صنعت بانکداری و تعلیق کلیه کمک های توسعه ای با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، به طور رسمی توسط هیچ کشور خارجی به رسمیت شناخته نشده است. فطرت گفت که تمرکز اصلی دفاعی ایمن سازی حریم هوایی افغانستان در برابر هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر تهاجمات است.

وی با بیان اینکه موشک های ضدهوایی نیاز کشورهاست، افزود که همه کشورها به دنبال سلاح های توسعه یافته برای تضمین یکپارچگی قلمرو و حریم هوایی خود هستند، مشکلی که افغانستان نیز با آن مواجه است. به نقل از خبرگزاری رویترز، وی گفت: شکی نیست که افغانستان تلاش می کند و تمام تلاش خود را می کند تا آن را داشته باشد.

فطرت از ارائه جزئیات بیشتر در مورد منابعی که دولت به دنبال خرید موشک های ضد هوایی خود از آنها است، خودداری کرد.

او همچنین از شناسایی پاکستان، که همسایه‌اش، حکومت طالبان مکرراً با آن مخالف بوده و اجازه نفوذ هواپیماهای بدون سرنشین به افغانستان را متهم کرده، خودداری کرد.

ما تمام تلاش خود را می کنیم تا راه حلی برای حفاظت از حریم هوایی خود پیدا کنیم. فطرت افزود: ما با استفاده از تمام توان خود روی آن کار خواهیم کرد.

از جایی که ما آن را دریافت می کنیم محرمانه است، اما باید آن را داشته باشیم.»

وزارت امور خارجه پاکستان بلافاصله به پرسشی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

مقامات پاکستان تأیید نکرده اند که آیا هواپیماهای بدون سرنشین از آسمان به افغانستان نزدیک می شوند یا خیر.

فطرت گفت: ما همیشه تلاش کرده و خواهیم کرد که با استفاده از راه‌های دیپلماتیک مشکل را حل کنیم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در این موارد صبور باشیم.

کشورهای همسایه نباید بگذارند صبر ما لبریز شود.

روابط بین همسایگان گاهی اوقات دشوار بوده است زیرا پاکستان دولت طالبان را متهم می کند که به گروه های شبه نظامی اجازه می دهد از خاک افغانستان به عنوان یک پناهگاه امن بهره برداری کنند.

طالبان پاکستانی (TTP) که اخیراً حملات خود را در پاکستان افزایش داده است، یکی از آنهاست.

با این حال، دولت طالبان اجازه انجام حملات علیه افراد دیگر در خاک خود را رد می کند.

نیروهای مسلح هر دو کشور درگیر رویارویی های مرزی بوده اند و بسیاری بر این باورند که در صورت تشدید درگیری، نیروی هوایی پاکستان امتیاز قابل توجهی به آنها می دهد.

فطرت مدعی شد که شبه نظامیان طالبان مانند پرسنل امنیتی سابق که بخش بزرگی از ارتش افغانستان را تشکیل می دهند، حقوق دریافت می کنند و با آنها رفتار می شود.

این اظهارات پس از آن بیان می شود که سازمان های حقوق بین الملل و سازمان ملل نسبت به ترور یا حمله به برخی از اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کردند.

طالبان عفو ​​گسترده ای را برای ستیزه جویان پیشین اعلام کرده و قول داده اند که هر گونه تخلف را بررسی کنند، اما آنها مشخص نکرده اند که در مورد هدف قرار دادن غیرقانونی چه اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام