هدف ناسا افزایش وعده های غذایی فضانوردان از طریق اجرای تولید غذا در فضای عمیق است

هدف ناسا افزایش وعده های غذایی فضانوردان از طریق اجرای تولید غذا در فضای عمیق است

تصویر نمایشی ANI

یک شرکت مستقر در نیویورک متخصص در سوخت هوانوردی با کربن منفی در حال متحول کردن غذاهای بین سیاره‌ای بر خلاف رژیم غذایی مبتنی بر سیب‌زمینی است که در فیلم علمی تخیلی 2015 به تصویر کشیده شد. مریخی. این شرکت نوآور که شرکت ایر نام دارد، به فینال یک مسابقه تحت حمایت ناسا با هدف تشویق توسعه فناوری های نسل بعدی برای برآوردن نیازهای غذایی فضانوردان راه یافته است. رویترز.

شرکت ایر، مستقر در بروکلین، با موفقیت روشی را برای بازیافت دی اکسید کربن بازدم شده توسط فضانوردان در طول پرواز پیشگام کرده است. این دی اکسید کربن بازیافتی برای پرورش مواد مغذی مبتنی بر مخمر استفاده می شود، که سپس در شیک های پروتئینی به طور خاص برای تغذیه خدمه در ماموریت های طولانی در اعماق فضا استفاده می شود.

استفورد شیهان، یکی از بنیانگذاران شرکت و CTO، ارزش غذایی این شیک های پروتئینی را با نوشیدنی پودری محبوب تانگ مقایسه کرد، که معروف است توسط فضانورد جان گلن در طول مدار تاریخی خود در مدار زمین در سال 1962 مصرف شد. شیهان در ابتدا این فناوری تبدیل کربن را توسعه داد. الکل هایی با خلوص بالا برای کاربردهای مختلف مانند سوخت جت، عطر و ودکا تولید می کند.

مقالات مرتبط

نژاد

Race To The Moon: ناسا به جف بزوس و ایلان ماسک جایزه می دهد تا انسان ها را روی ماه بگذارند.

نژاد

ناسا عکسی مسحورکننده از یخچال طبیعی «قلبی شکل» در پلوتو را به اشتراک می گذارد

شیهان با انگیزه چالش غذای فضایی عمیق ناسا، اختراع خود را برای تولید پروتئین های خوراکی، کربوهیدرات ها و چربی ها با استفاده از همان سیستم تبدیل کربن اقتباس کرد. رویترز.

نوشیدنی پروتئین تک سلولی حاصل که توسط شرکت ایر وارد مسابقه شد، دارای بافتی شبیه شیک های پروتئین آب پنیر و طعمی است که یادآور سیتان است، یک غذای توفو مانند که در بین گیاهخواران به عنوان جایگزین گوشت محبوب است و به دلیل طعم شیرین و مالت دار معروف است.

به غیر از نوشیدنی های پروتئینی، می توان از همین فرآیند برای ایجاد جایگزین های غنی از کربوهیدرات برای نان، پاستا و تورتیلا استفاده کرد. شیهان تصور می کند اسموتی خود را با سایر غذاهای تولید شده به طور پایدار تکمیل می کند تا از تنوع آشپزی در طول ماموریت های فضایی اطمینان حاصل شود.

فناوری ثبت اختراع AIRMADE شرکت ایر به عنوان یکی از هشت برنده رقابت غذایی ناسا انتخاب شد و در مرحله دوم مبلغ 750000 دلار جایزه دریافت کرد. دور نهایی این رقابت ها هنوز در راه است.

به برندگان نهایی این مسابقه تا سقف 1.5 میلیون دلار جایزه تعلق می گیرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام