«هر سنگی را برمی‌گردانم» تا بفهمد چه کسی اسناد محرمانه نظامی را فاش کرده است: لوید آستین

«هر سنگی را برمی‌گردانم» تا بفهمد چه کسی اسناد محرمانه نظامی را فاش کرده است: لوید آستین

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا رویترز

واشنگتن: لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در اولین اظهارات عمومی خود در مورد افشای شرم آور گفت که ایالات متحده تا زمانی که متوجه نشود که اسناد طبقه بندی شده درباره اوکراین، اسرائیل و سایر کشورها چگونه در فضای مجازی ظاهر شده اند، آرام نمی گیرد.

واشنگتن همچنین تلاش کرده است تا به متحدان خود در مورد توانایی خود در حفظ اسرار اطمینان دهد و افزود که موضوع را “بسیار جدی” می‌گیرد.

آستین روز سه شنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: «ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم. و ما به تحقیق و بررسی و برگرداندن هر سنگی ادامه خواهیم داد تا زمانی که منشأ آن و وسعت آن را پیدا کنیم.»

وزیر دفاع گفت که اولین بار در 6 آوریل در مورد آنچه که او آن را “گزارش های افشای غیرمجاز مواد حساس و طبقه بندی شده” که توسط وزارت دفاع جمع آوری شده بود، مطلع شد.

در روزهای بعد، وزارت دادگستری تحقیقاتی را آغاز کرد و ایالات متحده به دنبال اطمینان دادن به متحدان خود در مورد اسناد حساسی است که در اختیار دارد.

اسناد طبقه بندی شده که در هفته های اخیر در چندین سایت رسانه های اجتماعی ظاهر شده اند، اطلاعاتی را در مورد موضوعات مختلفی از ارزیابی های ایالات متحده از جنگ در اوکراین گرفته تا اطلاعات جمع آوری شده در مورد متحدان دیپلماتیک فاش می کنند.

این افشاگری سوالات جدیدی را در مورد توانایی دولت برای جلوگیری از ورود اسرار خود به عرصه عمومی پس از یک سری افشاگری های بسیار گسترده توسط چلسی منینگ در سال 2010 و ادوارد اسنودن در سال 2013 ایجاد کرده است.

آستین در نشستی در کنار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، گفت: «تا زمانی که تحقیقات وزارت دادگستری در حال انجام است، نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم، اما ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم و به همکاری نزدیک با متحدان و شرکای برجسته خود ادامه خواهیم داد». وی افزود: «و هیچ چیز ما را از حفظ امنیت آمریکا باز نخواهد داشت».

آستین و بلینکن، در کنار همتایان فیلیپینی خود پس از جلسات صحبت می کردند و گفتند که هم به همتایان اوکراینی خود اطمینان داده اند و هم دوباره به دنبال اطمینان دادن به متحدان خود هستند که ایالات متحده یک شریک اطلاعاتی قابل اعتماد باقی مانده است.

هنگامی که از آستین در مورد درز اطلاعات مربوط به مشکلاتی که اوکراین در یک حمله بهاری مورد انتظار با آن مواجه خواهد شد، پرسیده شد، آستین گفت که به رهبری اوکراین و برنامه های جنگی آن اطمینان دارد. او گفت که ایالات متحده به ارائه قابلیت ها برای تضمین موفقیت ادامه خواهد داد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام