“هر پنجمین کودک سه تا پنج ساله در بریتانیا گوشی هوشمند دارد”

“هر پنجمین کودک سه تا پنج ساله در بریتانیا گوشی هوشمند دارد”

تصویر بازنمایی خبر 18

لندن: تحقیقات آفکام نشان می دهد که از هر پنج کودک سه و چهار ساله در بریتانیا یک نفر تلفن همراه خود را دارد.

این افزایش سریع در استفاده از تلفن توسط کودکان بسیار خردسال، این مشکل را به عنوان یک نگرانی بهداشت عمومی در خط مقدم قرار داده است.

با این حال، متخصصان در این زمینه معمولاً مشتاق هستند تا روایت را به دور از “مضرات زمان صفحه نمایش” تغییر دهند، و اشاره می کنند که این موضوع با توجه به کاربردهای بسیار متنوع برای دستگاه های تلفن همراه نادرست است و مفید نیست.

پروفسور تیم اسمیت، روانشناس شناختی در دانشگاه بیرکبک، اظهار داشت که تمام مدت زمان صفحه نمایش برابر نیست. “ممکن است برای رشد کودکان خردسال مفید باشد اگر برنامه هایی که به یادگیری کلمات کمک می کنند به آنها معرفی شوند.

بر اساس این مطالعه، سرگرمی‌های سریع‌تر، شدیدتر و مبتنی بر اکشن که از کودک نمی‌خواهد کاری انجام دهد، در واقع درک آنچه را که می‌بینند برای کودکان دشوارتر می‌کند.

اما ایجاد یک پایگاه داده محکم برای چنین خطرات و مزایایی بسیار دشوار است و بسیاری از تحقیقات فقط ماهیت قطعی دارند.

گزارش اسمیت نشان داد که اگر از 12 ماهگی شروع به استفاده از موبایل کنند، زمان طولانی‌تر صفحه نمایش می‌تواند تأثیر مضری بر رشد مغز نوزادان داشته باشد.
در یکی از معدود مطالعات طولی کودکان نوپا، نوزادانی که اغلب در ۱۲ ماهگی از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کردند، در سه سالگی در برخی از تست‌های حافظه کاری و کنترل توجه عملکرد بدتری داشتند.

دیدگاه دیگر این است که والدین به احتمال زیاد دستگاهی را به کودک نوپا بی قراری که ممکن است مستعد عملکرد بدتری در فعالیت های توجه بوده است بدهند.

خانواده‌هایی که در مطالعات شرکت می‌کنند در حالت ایده‌آل باید به‌طور تصادفی به زمان بدون نمایشگر اختصاص داده شوند، اما اسمیت اذعان داشت که اجرای این امر در دنیای واقعی چالش‌برانگیز است.

به گفته وی، بر خلاف تسریع تغییرات فرهنگی کنونی، باید به آرامی در پژوهش پیشرفت کرد تا اثربخش باشد.

دانشمندان بر اهمیت زمینه ای که کودکان در آن از برنامه ها استفاده می کنند و محتوا را مصرف می کنند، تأکید می کنند و برخی نیز نسبت به تعداد بالای کودکان سه و چهار ساله که صاحب تلفن های هوشمند خود هستند، ابراز نگرانی یا حتی سردرگمی کرده اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام