هزاران اسرائیلی برای پانزدهمین هفته علیه اصلاحات قضایی تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی برای پانزدهمین هفته علیه اصلاحات قضایی تظاهرات کردند

ده‌ها هزار اسرائیلی در اعتراض به طرح‌های دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر برای بازنگری در سیستم قضایی در تل آویو، اسرائیل تظاهرات کردند. (AP Photo/Oded Balilty)

تلآویو: هزاران اسرائیلی اواخر روز شنبه در اعتراض به اصلاحات قضایی دولت در تل آویو تظاهرات کردند که به اعتقاد آنها حمله به دموکراسی است. خبرگزاری فرانسه.

پانزدهمین هفته متوالی اعتراضات پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در 27 مارس، “مکث” را برای امکان گفت و گو در مورد اصلاحاتی که در پارلمان در حال انجام است و ملت را متفرق کرد، اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در دریایی از پرچم‌های اسرائیل که توسط معترضان به اهتزاز درآمده بود، بنرهایی با مضمون «بیایید دموکراسی را نجات دهیم» دیده می‌شد.

تظاهرات کوچک تری نیز در خارج از اقامتگاه مودین وزیر دادگستری یاریو لوین و در شهر بندری شمالی حیفا برگزار شد.

به گفته رسانه های اسرائیلی، ده ها هزار نفر مانند تظاهرات قبلی شرکت کردند.

ناداو تامیر 61 ساله گفت خبرگزاری فرانسه“ما برای دموکراسی خود می جنگیم. ما کشور دیگری نداریم.»

کارن بارون، روانپزشک 45 ساله تل آویو، گفت: “من امروز نمی خواستم بیایم، اما خواهرم به من گفت، “ما چاره ای نداریم” و این درست است. ما چاره ای نداریم – نمی توانیم گارد خود را کم کنیم. ما باید از کشورمان دفاع کنیم.»

این پیشنهادها اختیارات دیوان عالی را محدود می کند و به سیاستمداران اختیارات بیشتری در انتخاب قضات می دهد.

دولت نتانیاهو که ائتلافی بین حزب لیکود او و متحدان یهودی راست افراطی و افراطی ارتدوکس است، استدلال می‌کند که این تغییرات برای ایجاد توازن مجدد بین قدرت‌ها بین قانون‌گذاران و قوه قضاییه لازم است.

اعتراض روز شنبه یک روز پس از آن صورت می گیرد که مؤسسه رتبه بندی ایالات متحده مودیز فاش کرد که رتبه اسرائیل از «مثبت» به «پایدار» کاهش یافته است.

در این بیانیه آمده است که این تغییر “منعکس کننده وخامت حاکمیت اسرائیل است، همانطور که وقایع اخیر پیرامون پیشنهاد دولت برای بازنگری در دستگاه قضایی این کشور نشان می دهد.”

مودیز خاطرنشان کرد: «در حالی که اعتراضات گسترده دولت را به توقف قانون و به دنبال گفت‌وگو با مخالفان سوق داده است، روشی که در آن دولت تلاش کرده اصلاحات گسترده‌ای را بدون اجماع گسترده اجرا کند، به تضعیف قدرت و سیاست نهادی اشاره دارد. قابل پیش بینی.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام