هشت سال پس از مرگ بال تاكرائي ، پسر اودداو نام خود را به عنوان CM ماهاراشترا نشان داد

دولت تحت هدایت اوداو Thackeray اکنون در آستانه تکمیل یک سال مسئولیت خود است و بیشتر آن در سایه بیماری همه گیر COVID-19 است.

هشت سال پس از مرگ بال تاكرائي ، پسر اودداو نام خود را به عنوان CM ماهاراشترا نشان داد

تصویر پرونده ، وزیر ارشد ماهاراشترا ، اودداو تاکرای. PTI

در آخر هفته ای که پس از مرگ م Thaسس شیو سنا ، بال Thackeray ، هشت سال پیش رخ داد ، شهر بمبئی به بن بست رسیده بود. با انتشار این خبر ، مغازه داران با عجله پایین پرده های خود را پایین کشیدند و جاده ها به سرعت خالی شدند. شیو سنا ادعا کرد که این یک واکنش خودبه خودی افرادی بود که در سوگ مرگ رهبر عزادار بودند ، اما سابقه طولانی حزب در تاکتیکهای بازوی قوی این ادعا را غیرقابل قبول دانست.

آخر هفته آن آخرین نگاه اجمالی شیو سنا در گذشته بود – زمانی که مهمانی ها بمبئی را با تهدید به خشونت متوقف می کردند. از آن زمان ، پسر بال تاكرائی ، سوداو ، در حالی كه جایگاه خود را در فضای سیاسی ماهاراشترا تراش داده ، سعی كرده است شیو سنا را به یك حزب حاكمیت تغییر دهد.

اودداو تاكرائي اكنون هدايت Maha Vikas Aghadi (MVA) را بر عهده دارد – ائتلافي بين شيو سنا ، NCP و كنگره كه مدتها پيش تصور نمي شد. دولت MVA در حال حاضر به تکمیل یک سال مسئولیت خود نزدیک است ، که بیشتر آن در سایه دولت است کووید -19 پاندمی.

Uddhav به عنوان مدیر

در بیشتر موجودات شیو سنا ، بنیانگذار آن Bal Thackeray خود را به عنوان مسیحی برای طبقه کارگر مراتی در نظر گرفته بود. تاكری ها از نقش های اداری دور ماندند و حتی تا سال 2019 برای كاندیدا انتخاب نشدند.

رویکرد خانواده تاكری به سیاست از آن زمان تاكنون به شدت تغییر كرده است. در حالی که Aaditya Thackeray در انتخابات مجلس از Worli در سال 2019 پیروز شد ، Udhdhav در ماه مه سال 2020 به عضویت شورای قانونگذاری درآمد. Udhdhav ، به عنوان وزیر ارشد ، اکنون مجبور است با کنترل ناچیز دولت – از کنترل گسترش گسترش ویروس کرونا برای بیمه محصول به طرح توزیع عمومی.

پاسخ دولت ماهاراشترا به کووید -19 یک کیسه مخلوط بوده است این ایالت با بیشترین تعداد موارد در کشور روبرو است ، اما این تعجب چندانی ندارد ، با توجه به اینکه این کشور دومین ایالت پرجمعیت و در عین حال شهری بسیار شهرنشین است.

در ماه های ابتدایی شیوع ، گزارش های مکرر از کمبود تخت در شهرهای بزرگ مانند بمبئی و پونا وجود داشت. گزارشی توسط هند اکسپرس در ماه مه نشان داد که کمبود تختخواب اختصاصی وجود دارد کووید -19 بیمارستانهایی که بیماران بسیار بد بستری را پذیرش می کنند ، مانند بیمارانی که به پشتیبانی ICU و ونتیلاتور احتیاج دارند. در این گزارش آمده است كه برای چنین تختخوابهایی دوره انتظار وجود دارد و چندین بیمار هنگام انتظار برای تختخواب درگذشتند.

با این حال ، در هفته های اخیر ، پیشرفت چشمگیری در ماهاراشترا مشاهده شده است که در سطح کشور منعکس شده است کووید -19 شماره. روزانه ویروس کرونا بیش از 40 روز موارد کاهش یافته است ، حتی در حالی که مقامات برای موج دوم احتمالی آماده هستند.

اندکی پس از صعود به قدرت ، دولت به رهبری اودداو تاکرای نیز اعلام کرد که از وام مزرعه چشم پوشی می کند. معافیت از وام های حداکثر دو لورایی ، و تاریخ قطع آن در سپتامبر 2019 است. تا 3 مارس ، اودداو گفت که دولت ایالت 4،807 کرور روپیه را به حساب های بانکی 7/65 دهقانان واریز کرده است.

با این حال ، به نظر می رسد متحد شیو سنا ، حزب کنگره ملی گرایان ، از جنبه های مختلف حاکمیت پیشگام بوده است. چندین وزیر NCP به طور منظم برگزار می کنندJanata darbarsهمانطور که در مقاله ای ذکر شده است ، “جایی که آنها با شهروندان عادی دیدار می کنند و به شکایات آنها رسیدگی می کنند هفته.

تغییر عقیدتی

در دهه 1990 و 2000 ، شیو سنا خود را با تندروی هندوتوا و غرور منطقه ای مراتی شناخته بود. Uddhav Thackeray اکنون شیو سنا را به موضع بسیار معتدل تری در مورد هر دو موضوع سوق داده است.

در حالی که این تغییر بعد از روی کار آمدن دولت MVA برجسته تر شد ، مدتهاست که در حال انجام است. در سال 2003 ، اودداو کمپینی را به نام ‘Mee Mumbaikar’ راه اندازی کرد ، هدف آن شامل کردن مردم از هر مذهب و منطقه ای در توسعه شهر بود ، همانطور که توسط هند امروز. این یک تغییر بزرگ در ایدئولوژی مورد حمایت Bal Thackeray بود ، که توسط کمیسیون Srikrishna به دلیل نقش خود در تحریک شورش های 1992-1993 متهم شد. بنیانگذار شیو سنا همچنین معروف گفته بود که به کارگران حزبی که در تخریب مسجد بابری در آیودیا مشارکت داشتند افتخار می کند.

از طرف دیگر ، اودداو تا حدود زیادی در برابر انگیزه های اکثریت مقاومت کرده است – می گوید که اجازه ثبت ملی شهروندان در این ایالت را نمی دهد و حتی پرونده ادعای خودکشی علیه آرناب گوسوامی ، مجری تلویزیون ، را دوباره باز می کند.

در حالی که او اصرار دارد که شیو سنا هنوز از هندووتا حمایت می کند ، اما او در BJP در راهپیمایی حزب در دوشهره به سختی جنجال کرد – و اظهار داشت که هندوتوای حزب او به معنای به صدا درآوردن زنگ و ظروف نیست.

اوداوف همچنین در موارد مختلف سعی در جلب غرور مراتی داشته است – از جمله در حالی که با بازیگر Kangana Ranaut به دلیل اظهارات وی در مقایسه بمبئی با کشمیر اشغال شده توسط پاکستان برخورد کرد.

اودداو در سخنرانی سالانه خود در دوسهرا ، همچنین جرأت کرد که BJP دولت MVA را در ماهاراشترا سرنگون کند و گفت که متحد سابق آن بیش از آنکه حاکمیت داشته باشد ، در سقوط دولت ها است.

از هم اکنون ، گفتن اینکه دولت دوره کامل خود را به پایان می رساند دشوار است. با این حال ، با پایان یافتن یک سال اداره MVA ، آنچه مسلم است این است که اودداو اکنون تا حد زیادی از سایه پدرش خارج شده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.