هندی‌ها در سودان از درگیری‌های نظامی و شبه‌نظامی خواسته‌اند در خانه بمانند

هندی‌ها در سودان از درگیری‌های نظامی و شبه‌نظامی خواسته‌اند در خانه بمانند

دود از محله‌ای در خارطوم، سودان، شنبه، 15 آوریل 2023 بلند می‌شود. درگیری‌های شدید بین ارتش سودان و شبه‌نظامی قدرتمند این کشور پس از هفته‌ها تشدید تنش بین دو نیرو، در پایتخت و سایر نقاط این کشور آفریقایی رخ داد. این جنگ باعث ایجاد ترس از درگیری گسترده تر در کشور آشوب زده شد. عکس- AP

خارطوم، سودان): سفارت هند در سودان در پی درگیری های شدید بین ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی قدرتمند این کشور که روز شنبه در پایتخت و سایر نقاط این کشور آفریقایی رخ داد، به شهروندان خود هشدار داد که در خانه بمانند و از بیرون رفتن خودداری کنند.

سفارت هند در سودان در توییتی نوشت: «به همه هندی‌ها با توجه به تیراندازی‌ها و درگیری‌های گزارش‌شده توجه کنید، به همه هندی‌ها توصیه می‌شود حداکثر احتیاط‌ها را انجام دهند، در خانه بمانند و از بیرون رفتن با اثر فوری خودداری کنند. لطفاً نیز آرام باشید و منتظر به‌روزرسانی باشید.»

در خارطوم صدای تیراندازی شدید در تعدادی از مناطق از جمله مرکز شهر و محله بحری شنیده می شود.

ارتش سودان گفت پس از آن که نیروهای RSF سعی کردند به نیروهای آن در بخش جنوبی پایتخت حمله کنند و این گروه را متهم به تلاش برای کنترل مکان های استراتژیک در خارطوم از جمله کاخ کردند، درگیری آغاز شد. ارتش همچنین RSF را یک نیروی شورشی اعلام کرد و اظهارات شبه نظامی را “دروغ” توصیف کرد.

یک مقام نظامی به AP گفت که جت های جنگنده از یک پایگاه نظامی در شمال Omdurman برخاسته و به مواضع نیروهای RSF در خارطوم و اطراف آن حمله کردند. این مقام به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد زیرا او مجاز به اطلاع رسانی به رسانه ها نبود.

این درگیری‌ها در حالی رخ داد که تنش‌ها بین ارتش و نیروهای RSF در ماه‌های اخیر تشدید شده و امضای توافقنامه‌ای با حمایت بین‌المللی با احزاب سیاسی برای احیای گذار دموکراتیک کشور به تاخیر افتاده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام