هند برنامه ای را برای تقویت زیرساخت ها در امتداد LAC با چین راه اندازی می کند

هند برنامه ای را برای تقویت زیرساخت ها در امتداد LAC با چین راه اندازی می کند

چین با اختصاص نام‌های «استاندارد» به زبان ماندارین و تبتی به 11 مکان در آروناچال پرادش، هند را خشمگین کرده است. در پاسخ، دولت هند هفته گذشته این منطقه را «بخشی جدا نشدنی از هند» اعلام کرد و تاکید کرد که چین نمی‌تواند با «ارائه عناوین خلاقانه خود» واقعیت‌های موجود را تغییر دهد.

دهلی نو: هند برنامه ای را برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها و روستاها در امتداد خط کنترل واقعی (LAC) با چین در تلاش برای افزایش حضور نظامی و اداری خود در آنجا در میان تنش های فزاینده بین دو کشور پرجمعیت جهان آغاز کرده است.

نخست وزیر نارندرا مودی و آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه روز دوشنبه به ایالت کم جمعیت شمال شرقی آروناچال پرادش سفر کردند تا برنامه روستاهای پر جنب و جوش را راه اندازی کنند که هدف آن بهبود شرایط زندگی و چشم انداز شغلی در پنج ایالت و قلمرو هند است که در امتداد آن قرار دارند. LAC با چین

ارتش هند و ارتش آزادیبخش خلق چین در دسامبر گذشته در آروناچال پرادش درگیری خونین تن به تن داشتند که در آن چند سرباز از هر دو طرف مجروح شدند. پس از بازدید مودی از منطقه در سال 2015، چین سفیر هند را برای اعتراض احضار کرد و ادعا کرد که کل سرزمین مورد مناقشه بخشی از تبت است که در حال حاضر توسط چینی ها اشغال شده است.

برای سومین بار، چین با اختصاص نام‌های «استاندارد» به زبان ماندارین و تبتی به 11 مکان در آروناچال پرادش، هند را خشمگین کرد. در پاسخ، دولت هند هفته گذشته این منطقه را «بخش جدا نشدنی هند» اعلام کرد و تاکید کرد که چین نمی‌تواند واقعیت‌های موجود را با «ارائه عناوین ابتکاری خود» تغییر دهد.

برنامه روستاهای پر جنب و جوش، که آمیت شاه روز دوشنبه از آن رونمایی کرد، در پروژه هایی در Kibithoo، جامعه ای در جنوب خط کنترل واقعی سرمایه گذاری خواهد کرد، زیرا هر دو کشور به حدود 3500 کیلومتر مرز، از جمله تولید برق، اتصال آب آشامیدنی، و پروژه های دیگر

به گفته ناظران، این برنامه ادامه برنامه گسترده چین است که هدف آن ایجاد یک “جامعه نسبتاً ثروتمند” تا حدی از طریق کاهش فقر است.

به گفته تحلیلگران، پکن در ازای وفاداری سیاسی مردم محلی و حمایت از نظارت مرزی، شهرک هایی را در مناطق روستایی نزدیک به هند و سایر کشورهای همسایه در تبت ایجاد می کند.

توسعه شهرک‌های مرزی تنها یکی از جنبه‌های زیرساخت عظیم پکن در تبت است، جایی که این کشور همچنین بزرگراه‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی به ویژه نزدیک به هند ساخته است.

بر اساس یک مطالعه CSIS که در نوامبر بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشر شد، ارتش آزادی‌بخش خلق پایگاهی در نزدیکی دریاچه پانگونگ تسو ایجاد کرده است، دریاچه‌ای در ارتفاع بالا که در آن نیروهای چینی و هندی در سال 2020 وارد نبرد شدند.

در سال 1962، هند و چین در مرز مشترک خود با یکدیگر درگیر شدند. آنها در سال 2005 بر سر پنج اصل “همزیستی مسالمت آمیز” به توافق رسیدند که به برخی از جنبه های درگیری مرزی می پرداخت.

با این حال، این موضوع حل نشده است و در سال 2020، بیشتر در غرب، در دره گالوان در شرق لاداخ، جنگ خشونت آمیزی آغاز شد که منجر به کشته شدن حداقل 24 سرباز هندی و چینی شد. از آن زمان، نیروهای چینی از گشت زنی همتایان هندی خود در دو نقطه در امتداد مرز جلوگیری کردند.

به گفته چین، سفر آمیت شاه به آروناچال پرادش تمامیت ارضی چین را نقض کرده است.

هند در متقاعد کردن مردم برای اسکان در منطقه کوهستانی هیمالیا در امتداد LAC با تبت تحت اشغال چین به دلیل محیط سخت منطقه و عدم وجود چشم‌انداز شغلی در یکی از مرتفع‌ترین ارتفاعات جهان، مشکل داشته است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام