هیئت منصفه برای رسیدگی به پرونده اصلی 6 ژانویه علیه پسران مغرور

هیئت منصفه برای رسیدگی به پرونده اصلی 6 ژانویه علیه پسران مغرور

انریکه تاریو، رئیس Proud Boys در 17 اوت 2019 در پورتلند، Ore، تجمع می‌کند. فایل AP

واشنگتن: پرونده توطئه فتنه‌انگیز علیه انریکه تاریو، رهبر سابق پسران مغرور و چهار ستوان، روز سه‌شنبه پس از ده‌ها شاهد در طول بیش از سه ماه در یکی از جدی‌ترین پرونده‌هایی که پس از حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا ظاهر شد، به هیئت منصفه رفت. .

هیئت منصفه از چهارشنبه شروع به بررسی این موضوع می کند تا تصمیم بگیرد که آیا رئیس سابق ملی پسران مغرور و چهار متهم دیگر متهم به توطئه فتنه انگیز برای آنچه که دادستان ها ادعا می کنند توطئه ناامیدانه ای برای نگه داشتن رئیس جمهور دونالد ترامپ در کاخ سفید پس از شکست جمهوری خواه در انتخابات 2020 بوده است یا خیر.

دادستان های واشنگتن صدها پیامی را که توسط پسران مغرور در روزهای منتهی به تظاهرات انریکه تاریو، رئیس پسران مغرور در پورتلند، اوره، در 17 اوت 2019 رد و بدل شده بود، به هیئت منصفه نشان دادند. فایل AP که نشان می دهد گروه افراطی راست افراطی در حال دستفروشی دروغ ترامپ است. ادعاهایی مبنی بر یک انتخابات دزدیده شده و تجارت در مورد اینکه چه اتفاقی در زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رخ خواهد داد.

دادستان می گوید رهبران راست افراطی Proud Boys خود را «ارتش ترامپ» می دیدند.

یک آتش‌نشان سابق به اتهام حمله با خاموش‌کننده ۶ ژانویه به بیش از چهار سال زندان محکوم شد

وکلای مدافع می گویند که هیچ توطئه و برنامه ای برای حمله به کاپیتول وجود نداشته است. آنها به دنبال این بوده اند که پسران مغرور را به عنوان یک باشگاه مشروب خواری سازماندهی نشده معرفی کنند که مشارکت اعضای آن در شورش اقدامی خودجوش بوده که توسط خشم انتخاباتی ترامپ دامن زده شده است.

وکیل تاریو در سخنرانی پایانی خود به دنبال این بود که سرزنش را به گردن ترامپ بیاندازد و روز سه شنبه به هیئت منصفه گفت که وزارت دادگستری در حال تبدیل تاریو به قربانی رئیس جمهور سابق است.

نایب حسن، وکیل مدافع، خاطرنشان کرد که تاریو در 6 ژانویه 2021 در واشنگتن نبود، زیرا پس از دستگیری به اتهام تخریب یک بنر زندگی سیاه پوستان مهم است، از حضور در پایتخت منع شده بود. حسن استدلال کرد که ترامپ مقصر اخاذی از جمعیت در خارج از کاخ سفید بود تا «مثل جهنم بجنگند».

این سخنان دونالد ترامپ بود. این انگیزه او بود. حسن به اعضای هیئت منصفه گفت: این عصبانیت او بود که باعث اتفاقی در 6 ژانویه در شهر زیبا و شگفت انگیز شما شد. این انریکه تاریو نبود. آنها می خواهند از انریکه تاریو به عنوان قربانی برای دونالد جی. ترامپ و صاحبان قدرت استفاده کنند.”

تاریو، ساکن میامی، در کنار چهار پسر مغرور دیگر محاکمه شد: اتان نوردین، جوزف بیگز، زاخاری رل و دومینیک پزولا. آنها در صورت محکوم شدن به توطئه فتنه‌انگیز ممکن است با ۲۰ سال زندان روبرو شوند، اتهامی که در دوران جنگ داخلی وجود دارد که اثبات آن دشوار است.

تاریو یکی از اهداف اصلی تحقیقات وزارت دادگستری درباره شورش است که به طور موقت تأییدیه پیروزی بایدن در انتخابات را متوقف کرد.

ترامپ تحریک هر گونه خشونت در 6 ژانویه را رد کرده و استدلال کرده است که با متمم اول قانون اساسی به او اجازه داده شده است که شکست خود را در برابر بایدن به چالش بکشد. رئیس جمهور سابق بر سر این شورش با چندین پرونده قضایی مدنی روبرو است و یک بازپرس ویژه به نام دادستان کل مریک گارلند نیز بر تحقیقات در مورد تلاش های ترامپ و متحدانش برای لغو نتایج انتخابات نظارت می کند.

یک دادستان روز دوشنبه در اولین روز سخنرانی پایانی به اعضای هیئت منصفه گفت که پسران مغرور برای “جنگ همه جانبه” آماده هستند و خود را سربازانی می‌دانستند که برای ترامپ می‌جنگند، زیرا جمهوری‌خواهان دروغ‌هایی را منتشر می‌کنند که دموکرات‌ها انتخابات را از او دزدیده‌اند.

کانر مولرو، دادستان، گفت: «این متهمان خود را ارتش دونالد ترامپ می‌دانستند که برای حفظ رهبر مورد علاقه‌شان در قدرت می‌جنگند، فارغ از اینکه قانون یا دادگاه‌ها در مورد آن چه می‌گویند.»

نوردین، اهل آبرن، واشنگتن، رئیس شعبه پسران مغرور بود. بیگز، از اورموند بیچ، فلوریدا، سازماندهی پسران مغرور بود. رل رئیس بخش Proud Boys در فیلادلفیا بود. پزولا یکی از اعضای Proud Boys از روچستر، نیویورک بود.

تاریو متهم است که یک حمله را از دور سازماندهی کرده است، حتی اگر آن روز در واشنگتن نبود. پلیس او را دو روز قبل از شورش به اتهام سوزاندن بنر یک کلیسا در جریان راهپیمایی قبلی در شهر دستگیر کرد. یک قاضی به تاریو دستور داد پس از دستگیری واشنگتن را ترک کند.

وکلای مدافع استدلال کرده اند که هیچ مدرکی دال بر توطئه یا نقشه ای برای حمله پسران مغرور به کاپیتول وجود ندارد. وکیل او گفت تاریو “هیچ برنامه ای، هیچ هدفی و هیچ درکی از یک هدف نداشت.”

پزولا شهادت داد که او هرگز با هیچ یک از همفکرانش قبل از اینکه پس از دستگیری در یک دادگاه بنشینند صحبت نکرده است. استیون متکالف، وکیل مدافع، گفت که پزولا هرگز از هیچ برنامه ای برای 6 ژانویه نمی دانست و یا در هیچ توطئه ای با رهبران پسران مغرور شرکت نداشت.

“این امکان وجود ندارد. این گرد و غبار پری است. متکالف گفت که وجود ندارد.

مولرو، دادستان، به اعضای هیئت منصفه گفت که یک توطئه می تواند یک “درک متقابل” ناگفته و ضمنی باشد که با چشمک و تکان دادن سر به دست می آید.

اساس پرونده دولت، که با انتخاب هیئت منصفه در دسامبر آغاز شد، مجموعه ای از پیام هایی است که رهبران و اعضای Proud Boys به طور خصوصی در چت های رمزگذاری شده رد و بدل کردند – و به طور عمومی در رسانه های اجتماعی پست کردند – قبل، در طول و بعد از حمله مرگبار 6 ژانویه.

نادیا مور، دادستان دیگری، گفت که پسران مغرور چیزی بیش از صحبت در مورد هدف خود برای حفظ ترامپ در قدرت انجام دادند. او به هیئت منصفه گفت که آنها به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند و به توقف صدور گواهینامه رأی الکترال کالج کمک کردند.

«این مردها به خاطر گفته‌هایشان اینجا نیستند. مور سه شنبه گفت: آنها به خاطر کاری که انجام دادند اینجا هستند.

نورم پتیس، یکی از وکلای بیگز، شورش کاپیتول را یک “انحراف” توصیف کرد و به هیئت منصفه گفت که حکم آنها “معنی بسیار بیشتری از خود 6 ژانویه دارد” زیرا “به آینده سخن خواهد گفت”.

پتیس گفت: «با این حکم به دنیا نشان دهید که حاکمیت قانون در ایالات متحده زنده و سالم است.

وزارت دادگستری قبلاً محکومیت‌های فتنه‌انگیز توطئه علیه بنیان‌گذار و اعضای یک گروه افراطی راست افراطی دیگر به نام Oath Keepers را به دست آورده است. اما این اولین محاکمه بزرگی است که رهبران راست افراطی Proud Boys، یک گروه نئوفاشیست از خود “شوونیست های غربی” را که به عنوان نیرویی در محافل اصلی جمهوری خواهان شناخته می شوند، درگیر می شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام