وانگ یی گفت: چین امیدوار است و معتقد است که آلمان از «اتحاد مجدد مسالمت آمیز» پکن با تایوان حمایت خواهد کرد.

وانگ یی گفت: چین امیدوار است و معتقد است که آلمان از «اتحاد مجدد مسالمت آمیز» پکن با تایوان حمایت خواهد کرد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان و چین گانگ، وزیر خارجه چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در مهمانسرای دولتی دیائیوتای در پکن، چین، 14 آوریل شرکت کردند.

پکن: چین از آلمان برای حمایت از تلاش های این کشور برای اتحاد مجدد تایوان با سرزمین اصلی حمایت می کند. وانگ یی، دیپلمات ارشد پکن گفت که “امیدوار است و معتقد است” که برلین از “اتحاد مجدد مسالمت آمیز” چین با تایوان حمایت خواهد کرد.

اظهارات وانگ در جریان سفر آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان به چین بیان شد. بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، وانگ یی انتظار حمایت از آلمان را دارد زیرا چین زمانی از برلین در جریان اتحاد مجدد آن حمایت کرده بود.

وانگ گفت: «برای حفظ ثبات در تنگه تایوان، لازم است قاطعانه با فعالیت‌های جدایی‌طلب مرتبط با «استقلال تایوان» مخالفت کرد و افزود که «بازگشت تایوان به چین» جزء مهمی از نظم بین‌المللی پس از جنگ جهانی دوم بود.

بائربوک، با این حال، روز جمعه گفت که هر گونه تلاش برای کنترل تایوان پیامدهایی را در پی خواهد داشت و غیرقابل قبول است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اظهارات وی را تکرار کرد.

چین تایوان را متعلق به خود می داند و هرگز استفاده از زور را برای اتحاد مجدد آن با سرزمین اصلی رد نکرده است. از سوی دیگر، دولت تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان، همواره ادعای چین را رد کرده و می‌گوید که آینده این جزیره با مردم آن باقی می‌ماند.

نظرات Baerbock مورد استقبال تایوان قرار گرفت. وزارت امور خارجه تایوان گفت: «وزارت امور خارجه از بسیاری از مقامات عالی رتبه در ادارات اجرایی کشورهای مختلف از جمله آلمان برای همبستگی با تایوان تشکر می کند.

با انحراف از سیاست‌های آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، دولت اولاف شولتز در حال توسعه یک استراتژی جدید چین برای کاهش وابستگی به ابرقدرت اقتصادی آسیا است که تا کنون بازار صادراتی حیاتی برای کالاهای آلمانی بوده است.

پس از بازگشت تسای از لس آنجلس، جایی که با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده ملاقات کرد، چین از 8 آوریل تمرینات نظامی سه روزه را در اطراف تایوان، از جمله حملات دقیق شبیه سازی شده با بمب افکن ها و نیروهای موشکی برگزار کرد که خشم پکن را برانگیخت.

وانگ همچنین گفت چین مایل است مبادلات و ارتباطات با آلمان را تقویت کند تا درک متقابل را تقویت کند و برای دور جدیدی از رایزنی‌های دولت چین و آلمان آماده شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام