وزیر امور خارجه ایران گفت: سفارتخانه‌ها در پایتخت‌های عربستان سعودی و ایران ظرف چند روز بازگشایی می‌شوند

وزیر امور خارجه ایران گفت: سفارتخانه‌ها در پایتخت‌های عربستان سعودی و ایران ظرف چند روز بازگشایی می‌شوند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه گفت که عربستان سعودی و ایران به زودی سفارتخانه های خود را در پایتخت های یکدیگر بازگشایی خواهند کرد. رویترز

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، روز جمعه در نشانه ای از گرم شدن روابط بین دو کشور گفت: عربستان سعودی و ایران طی چند روز سفارتخانه های خود را در پایتخت های یکدیگر بازگشایی خواهند کرد. هر دو کشور هفت سال پیش نمایندگی های دیپلماتیک خود را تعطیل کرده بودند.

امیرعبداللهیان در یک کنفرانس خبری در بیروت، پایتخت لبنان، تاریخ مشخصی را برای بازگشایی سفارت‌ها که در سال 2016 بسته شدند، اعلام نکرد.

امیرعبداللهیان گفت: در آخرین تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عربستان در روز عید سعید فطر، توافق کردیم که در روزهای آینده برای بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان در تهران و ریاض کار کنیم. ترجمه رسمی عربی

ایران و عربستان سعودی به دنبال احیای روابط هستند: لحظات کلیدی در روابط آنها

عربستان سعودی به سازمان همکاری شانگهای به رهبری چین می پیوندد: این برای سیاست جهانی چه معنایی دارد؟

کشورهای رقیب منطقه ماه گذشته بر اساس توافقی که با میانجیگری غول آسیایی چین امضا شد، توافق کردند روابط دیپلماتیک خود را بازگردانند.

روابط آنها در سال 2015 و پس از مداخله عربستان سعودی و امارات در جنگ یمن، پس از اینکه جنبش حوثی وابسته به ایران، دولت مورد حمایت عربستان را سرنگون کرد و کنترل صنعا، پایتخت را به دست گرفت، رو به وخامت گذاشت.

تنش بین کشورها به درگیری ها در سراسر منطقه از جمله جنگ داخلی سوریه دامن زده است.

امیرعبداللهیان در پایان سفر خود به لبنان با مقامات لبنانی از جمله سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران بدون ارائه جزئیات تایید کرد که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این کشور در «آینده ای نزدیک» به سوریه سفر خواهد کرد.

این اولین دیدار یک رئیس جمهور ایران از بشار اسد رئیس جمهور سوریه پس از آغاز جنگ در سوریه در سال 2011 خواهد بود. کنترل بیشتر کشورش

در اسرائیل، تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی، تلاش کرد تا گسترش دیپلماتیک ایران را به عنوان پاسخی به آنچه که او آن را شکست در مقابله با حملات نظامی اسرائیل به دارایی هایش در سوریه و جاهای دیگر توصیف کرد، مطرح کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام