وزیر امور خارجه لهستان گفت: بسته یازدهم اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه زودتر از «عمق ماه می» نیست

وزیر امور خارجه لهستان گفت: بسته یازدهم اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه زودتر از «عمق ماه می» نیست

پرچم های اتحادیه اروپا در خارج از مقر کمیسیون اروپا در بروکسل، بلژیک، 1 مارس 2023 به اهتزاز در می آید. عکس- رویترز

ورشوزبیگنیو راو، وزیر امور خارجه لهستان، با هدف مقابله با حفره‌ها و دور زدن‌هایی که روسیه به نحوی معتقد است از پس آن برآمده است، گفت که دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا در حال بحث است، اما بعید است که این بسته زودتر از «عمق ماه می» تصویب شود.

اتحادیه اروپا تاکنون 10 بسته تحریمی را علیه روسیه به دلیل جنگ علیه اوکراین تصویب کرده است. هدف تحریم‌ها هدف قرار دادن افراد و شرکت‌ها، ایجاد مشکلات اقتصادی و سخت‌تر کردن تامین مالی جنگ است.

خبرگزاری دولتی لهستان PAP به نقل از راو می‌گوید، انتظار چیزی زودتر غیرواقعی است.

راو گفت: “همه اینها هنوز در مرحله بحث است… من فکر می کنم که این موضوع زودتر از ماه مه بسته خواهد شد.” “شما نمی توانید زودتر از این انتظار چیزی داشته باشید.”

مرید مک گینس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور ثبات مالی، خدمات مالی و بازارهای سرمایه اخیراً گفت: با گذشت زمان بسیار کمی بین آخرین و تعداد زیادی از تحریم های فعلی علیه روسیه، اتحادیه اروپا اکنون در حال آماده شدن برای اعمال یازدهمین بسته تحریمی خود علیه این کشور است. در مصاحبه با CNBC

هدف از این تحریم‌ها تضعیف اقتصاد روسیه و تخلیه بودجه برای تلاش‌های جنگی این کشور است، اما آنها همچنین به طور فزاینده‌ای به اقتصادهای اروپایی که از تورم بالا و قیمت انرژی آسیب دیده‌اند و همچنان از اثرات همه‌گیری کووید-۱۹ رنج می‌برند، رنج می‌برند.

پس از آنکه چندین دور تحریم‌ها به جای فلج کردن اقتصاد روسیه آنچنان که در نظر گرفته شده بود نتیجه معکوس دادند، غرب گزینه‌های هدف قرار دادن مسکو را تمام می‌کند.

با این حال، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در مورد محدودیت‌های اعمال‌شده علیه این کشور، با اشاره به تشدید بحران هزینه زندگی در کشورهای غربی و افزایش تورم، گفت: «همه این محدودیت‌ها بومرنگ شده‌اند». و کاهش استانداردهای زندگی.»

بنابراین، این کشورها یک سیاست کوته بینانه را دنبال می کنند و بسته های منظم محدودیت ها و تحریم ها را اعمال می کنند. ما در حال توسعه استقلال مالی خود در مواجهه با محدودیت بودجه و قوانین بودجه و تورم هدفمند هستیم. سیستم کارت ملی پرداخت (NSPK) و همچنین به دنبال دستیابی به حاکمیت تکنولوژیکی است.

سیلوانوف به نقل از RT گفت: زمانی که کشورهای غربی بسته های جدیدی از محدودیت ها را معرفی می کنند، اقدامات ضد تحریمی انجام می دهیم و می بینیم که در حال موفقیت هستیم. وی همچنین افزود که اقتصاد روسیه در سال جاری به نرخ رشد مثبت خواهد رسید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام