وزیر تجارت استرالیا به دنبال پایان دادن به محدودیت های تجاری در سفر به چین است

وزیر تجارت استرالیا به دنبال پایان دادن به محدودیت های تجاری در سفر به چین است

تصویر نمایشی پرونده رویترز

روز پنجشنبه، وزیر تجارت استرالیا به پکن سفر کرد و قصد داشت چین را متقاعد کند که تعرفه های سنگین بر صادرات کشورش را حذف کند.

پس از سال‌ها تنش روابط تجاری و سیاسی، دان فارل، وزیر تجارت، نسبت به تجارت “بدون مانع” با بزرگترین شریک تجاری استرالیا ابراز خوش بینی کرد.

وی در بیانیه ای گفت: «در طول سفرم، من قویاً از از سرگیری کامل صادرات بلامانع استرالیا به چین – برای همه بخش ها، دفاع خواهم کرد و افزود که این به نفع صادرکنندگان و تولیدکنندگان در هر دو کشور خواهد بود.

ژاپن

ژاپن معافیت را ممنوع می‌کند: کدام کشورها افراد را به خاطر گرفتن عکس‌ها، ویدیوهای استثمار جنسی بدون رضایت مجازات می‌کنند؟

ژاپن

استرالیا: هزاران نفر در اعتراض به پایگاه پیشنهادی زیردریایی تظاهرات کردند

به گفته فارل، او با وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین دیدار خواهد کرد.

چین در اوج درگیری با دولت محافظه‌کار قبلی، تعرفه‌های سنگینی بر صادرات مهم استرالیا مانند جو، گوشت و شراب در سال 2020 وضع کرد.

علاوه بر این، واردات سایر صادرات مهم از استرالیا مانند زغال سنگ را متوقف کرد.

از آنجایی که دولت چپ میانه استرالیا پس از انتخابات یک سال پیش، موضع کمتر جنگجویانه ای در قبال چین اتخاذ کرد، به نظر می رسد که روابط پرتنش گرم شده است.

پس از یک تحریم غیررسمی دو ساله، چین اولین محموله زغال سنگ استرالیا را در فوریه سال جاری دریافت کرد و به نظر می رسد تجارت سایر اقلام در شرف از سرگیری مجدد باشد.

فارل گفت: “دولت استرالیا خوشحال است که چندین تحول تجاری مثبت از جمله از سرگیری تجارت زغال سنگ، پنبه و مس و موافقت چین برای انجام بازنگری سریع در عوارض جو استرالیا رخ داده است.”

حتی با وجود محدودیت ها، تجارت دو طرفه بین کشورها در سال گذشته 287 میلیارد دلار استرالیا (195 میلیارد دلار آمریکا) بود.

فارل گفت که «سایر موضوعات مهم برای استرالیایی‌ها» را نیز بدون ارائه جزئیات مطرح خواهد کرد.

کانبرا هفته گذشته از چنگ لی روزنامه‌نگار زندانی استرالیایی خواست تا پس از 1000 روز بازداشت در چین به خانواده‌اش ملحق شود.

چنگ لی، مجری سابق شبکه تلویزیونی دولتی چین CGTN، در 13 آگوست 2020 ناپدید شد و بعداً به «تامین اسرار دولتی در خارج از کشور» متهم شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام