وزیر می گوید روسیه در حال حاضر قصد ندارد ویکی پدیا را مسدود کند

وزیر می گوید روسیه در حال حاضر قصد ندارد ویکی پدیا را مسدود کند

ماکسوت شادایف، وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، در جلسه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) در سن پترزبورگ روسیه شرکت می کند. رویترز

دادگاهی در مسکو روز سه شنبه دوباره دایره المعارف آنلاین را به دلیل حذف نکردن اطلاعات غیرقانونی جریمه کرد، در حالی که وزیر امور دیجیتال روسیه ادعا کرد کشورش «هنوز» قصد ندارد ویکی پدیا را ببندد.

یکی از معدود منابع اطلاعاتی مستقل در روسیه که از زمانی که دولت شروع به سرکوب مطالب اینترنتی پس از اینکه مسکو نیروها را به اوکراین هل داد، باقی مانده است، ویکی پدیا است.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزیر امور دیجیتال مکسوت شادایف گفت: «ما هنوز ویکی‌پدیا را مسدود نکرده‌ایم، فعلاً چنین برنامه‌ای وجود ندارد».

ویکی‌پدیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «به ارائه دسترسی به ویکی‌پدیا برای روسی‌زبان‌های سرتاسر جهان که ارزش این سایت را می‌یابند و تلاش می‌کنند از حق دسترسی همه محافظت کنند، ادامه خواهد داد».

دادگاه مسکو بنیاد ویکی‌مدیا، شرکتی که ویکی‌پدیا را در اختیار دارد، روز سه‌شنبه ۸۰۰ هزار روبل (۹۷۷۷ دلار) به دلیل آنچه مقامات روسی ادعا کردند حذف نکردن محتوایی بود که به نظر می‌رسید ترغیب‌کننده قطار پریدن است را جریمه کرد. از یک قطار

ویکی‌پدیا قبلاً گفته بود که محتوایی که دولت روسیه از آن شکایت کرده است به درستی منبع‌گیری شده و از استانداردهای ویکی‌پدیا پیروی می‌کند. روسیه سال هاست که بدون موفقیت زیاد تلاش می کند تا دایره المعارف آنلاین خود را ایجاد کند.

روسیه با مشکلات مشابهی در توسعه یک سایت میزبانی ویدیوی رقیب برای YouTube Alphabet روبرو شده است، که هنوز در دسترس است در حالی که سایر شبکه های رسانه های اجتماعی بین المللی ممنوع هستند.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی، مجلس سفلی روسیه، روز سه‌شنبه گفت دادگاهی گوگل را به پرداخت یک میلیارد روبل به دلیل مسدود کردن کانال YouTube TV Duma محکوم کرده است.

ولودین گفت: «امروز، ضابطان در جستجوی این وجوه، توقیف اموال را آغاز کرده اند.

گوگل در روسیه بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

خبرگزاری اینترفاکس بعداً اعلام کرد که تنظیم کننده ارتباطات Roskomnadzor به دنبال خودداری از حذف محتوای ممنوعه در روسیه، گوگل را تا 4 میلیون روبل جریمه می کند. این پرونده در 20 آوریل در دادگاه مسکو بررسی خواهد شد.

سپتامبر گذشته، دادگاهی جریمه 21.7 میلیارد روبلی را علیه زیرمجموعه روسی گوگل به دلیل عدم موفقیت مکرر در حذف اطلاعات مربوط به کمپین در اوکراین تایید کرد.

این شرکت فرعی پس از توقیف حساب بانکی آن توسط مقامات اعلام ورشکستگی کرد. غول فناوری ایالات متحده فعالیت های تجاری خود را در روسیه متوقف کرده است، اما خدمات رایگان همچنان در دسترس هستند.

روسیه همچنین توئیچ آمازون را به دلیل عدم حذف «اطلاعات نادرست» در مورد کمپین مسکو، 4 میلیون روبل جریمه کرد. توییچ هیچ نظر فوری نداشت.

(1 دلار = 81.8255 روبل)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام