ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نقش “تقویت” کلیسا را ​​در میان درگیری ها تحسین می کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نقش “تقویت” کلیسا را ​​در میان درگیری ها تحسین می کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه. فایل AP

مسکو: در روز یکشنبه عید پاک ارتدکس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نقش “تقویت کننده” کلیسا برای جامعه و جوانان را ستود، در حالی که اسقف ارشد کشور از حمله به اوکراین حمایت کرد.

پوتین پس از شرکت در مراسم عبادت در کلیسای جامع مسیح ناجی مسکو گفت: مایلم از زحمات بی‌وقفه و فداکارانه شما در حفظ ارزش‌های تاریخی، معنوی، اخلاقی و خانوادگی با آموزش و روشنگری عمیقا تشکر کنم. جوانان» گزارش داد خبرگزاری فرانسه.

وی افزود: «سالهای متمادی سخنان حکیمانه شبانی شما در جهت تقویت جامعه بوده است… امروز که با چالش های جدی مواجه هستیم، اهمیت ویژه ای دارد.»

عید پاک مهمترین رویداد ارتدکس در روسیه و اوکراین است.

مطابق با خبرگزاری فرانسهکریل اسقف ارشد روسیه، اسقف ارشد روسیه، قبلاً تهاجم این کشور در اوکراین را با این ادعا که روس ها و اوکراینی ها برادرانی هستند که به زور به ویژه توسط غرب از هم جدا شده اند، توجیه کرده است.

با این حال، دولت اوکراین با محکوم کردن مبارزه به رهبری کرملین و پیگیری تحقیقات و اتهامات علیه کلیسا و کشیشان نزدیک به مسکو واکنش نشان داده است.

مقامات اوکراینی با اعلام خروج راهبان از صومعه تاریخی غارهای کیف، پچرسک لاورا، که به عنوان منشاء ارتدکس روسی در نظر گرفته می شود، کلیسای روسیه را خشمگین کرده اند.

به گفته پدرسالار کریل در ماه مارس این اخراج را “هیولایی” خواند خبرگزاری فرانسه.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،

اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام