وکیل می گوید: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای پاسخ به سوالات در دعوای تقلب در نیویورک

وکیل می گوید: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای پاسخ به سوالات در دعوای تقلب در نیویورک

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ. AP

نیویورک: رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده روز پنجشنبه برای دومین تودیع خود در پرونده‌ای که مربوط به فعالیت‌های تجاری شرکتش بود، وارد دفتر دادستان کل نیویورک شد. به گفته وکیل او، او این بار قصد ندارد از امتیاز متمم پنجم قانون اساسی علیه خود متهم سازی استفاده کند. در عوض، او به سوالات پاسخ خواهد داد.

آلینا حبا، وکیل وی در بیانیه ای گفت: رئیس جمهور ترامپ نه تنها مایل است، بلکه مشتاق است امروز در برابر دادستان کل شهادت دهد. او در موضع خود مصمم است که چیزی برای پنهان کردن ندارد و مشتاقانه منتظر آموزش دادستان کل در مورد موفقیت عظیم شرکت چند میلیارد دلاری خود است.

این جمهوری خواه در حال مشورت با وکلای لتیتیا جیمز، دادستان کل بود که سال گذشته از ترامپ شکایت کرد. در مورد او، او ادعا می کند که ترامپ و خانواده اش اطلاعات نادرستی در مورد دارایی خالص او و ارزش دارایی هایی مانند هتل ها و زمین های گلف به بانک ها و شرکای تجاری داده اند.

این پرونده هیچ ارتباطی با اتهامات جنایتی که دادستان منطقه منهتن علیه ترامپ مطرح کرد و منجر به محاکمه تاریخی او در هفته گذشته شد – اولین مورد برای یک رئیس جمهور سابق، ندارد.

ترامپ صبح پنجشنبه در پستی در رسانه های اجتماعی این شکایت را “مسخره” خواند، درست مانند سایر پرونده های مداخله در انتخابات که علیه من مطرح شده است.

او در حالی که از آپارتمانش در برج ترامپ خارج می شد مشتش را بالا گرفت و کاروان موتوری اش حدود ساعت 9:42 صبح به دفتر دادستانی کل رسید.

جیمز از پاسخ به سوالی در مورد رسوب روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مورد موضوعی غیرمرتبط خودداری کرد.

ترامپ قبلاً در 10 آگوست با وکلای جیمز ملاقات کرده بود، اما از پاسخ دادن به همه سؤالات رویه ای خودداری کرد و بیش از 400 بار به حقوق متمم پنجم خود استناد کرد. در آن زمان، جیمز هنوز از او شکایت نکرده بود و مشخص نبود که آیا سؤالات در مورد نحوه ارزش گذاری ترامپ برای شرکتش مبنای یک پرونده جنایی خواهد بود یا خیر.

او در این بیانیه که به صورت ویدئویی ضبط شد و بعداً به صورت عمومی منتشر شد، گفت: «هرکس در موقعیت من باشد که متمم پنجم را قبول نکند، احمق است، یک احمق مطلق. ترامپ پیش‌بینی کرد که یک دادستان «مرغد» در صورت دادن پاسخ‌های او سعی می‌کند از آنها یک پرونده جنایی بسازد.

یک بیانیه یا پاسخی که خیلی کم، فقط خیلی کم، تصادفی، اشتباهی، مثلاً یک روز آفتابی و زیبا بود، وقتی در واقع کمی ابری بود، توسط مجریان قانون در سطحی به ندرت پاسخ داده می شد. در این کشور دیده می شود، زیرا من آن را تجربه کرده ام.

از آن زمان تاکنون شرایط تغییر کرده است. اتهامات جنایی که توسط دادستان منطقه منهتن مطرح شد، بر این موضوع متمرکز بود که چگونه شرکت به طور داخلی برای پرداخت به وکیلی به نام مایکل کوهن، به خاطر کارش که به مردم پول می داد تا با داستان هایی درباره روابط جنسی خارج از ازدواج علنی نشوند، پرداخته است.

قرار است شکایتی که جیمز مطرح کرد در ماه اکتبر به دادگاه کشیده شود.

سپرده گذاری روز پنجشنبه به صورت خصوصی انجام خواهد شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام