پاکستان در نشست وزیران دفاع به میزبانی هند شرکت می کند

پاکستان در نشست وزیران دفاع به میزبانی هند شرکت می کند

راجنات سینگ، وزیر دفاع، در جریان نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای (SCO)، در دهلی نو، جمعه، 28 آوریل 2023 سخنرانی می کند. PTI

پاکستان روز جمعه در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای (SCO) در دهلی به صورت مجازی شرکت کرد.

وزرای دفاع هند، روسیه، چین و سایر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) روز جمعه در مورد چالش‌های امنیتی منطقه‌ای و موضوعات مرتبط به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هند سازمان همکاری شانگهای را به عنوان یک سازمان مهم برای ارتقای همکاری دفاعی بین کشورهای عضو می‌بیند. سینگ در سخنان افتتاحیه خود گفت: ما به عنوان یک ملت خواهان تقویت بیشتر روحیه اعتماد و همکاری در بین اعضای سازمان همکاری شانگهای هستیم.

ممنوعیت پاکستان، وزرای دفاع همه کشورهای سازمان همکاری شانگهای از شرکت در نشست مهم در هند

“امنیت فرهنگی به همان اندازه که جنبه های دیگر امنیت برای دست نخورده نگه داشتن هویت ما مهم است”

این سازمان در نشستی در شانگهای در سال 2001 توسط روسای جمهور روسیه، چین، جمهوری قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان تأسیس شد.

هند و پاکستان در سال 2017 به عضویت دائم درآمدند. هند در سال 2005 به عنوان ناظر در سازمان همکاری شانگهای انتخاب شد و عموماً در جلسات این گروه در سطح وزیران شرکت کرده است که عمدتاً بر همکاری امنیتی و اقتصادی در منطقه اوراسیا متمرکز است.

هند علاقه شدیدی به تعمیق همکاری های امنیتی خود با سازمان همکاری شانگهای و ساختار منطقه ای ضد تروریسم (RATS) خود نشان داده است که به طور خاص به مسائل مربوط به امنیت و دفاع می پردازد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام