پایان کریپتو-زمستان؟ استاندارد چارترد می گوید بیت کوین افزایش می یابد، تا سال 2024 به 100000 دلار برسد

پایان کریپتو-زمستان؟  استاندارد چارترد می گوید بیت کوین افزایش می یابد، تا سال 2024 به 100000 دلار برسد

با نزدیک شدن به پایان زمستان کریپتو، به نظر می رسد استاندارد چارترد در مورد بیت کوین، قدیمی ترین و بزرگترین ارز رمزنگاری شده، موضع صعودی گرفته است. طبق استاندارد چارترد که ادعا می کند به اصطلاح «زمستان رمزنگاری» پایان یافته است، بیت کوین، با ارزش ترین ارز رمزنگاری شده جهان، پتانسیل رسیدن به رکورد 100000 دلار را در سال آینده دارد.

بر اساس یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده توسط غول بانکی مستقر در بریتانیا، بحران اخیر بخش بانکی به “بازسازی استفاده از بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال کمیاب غیرمتمرکز کمک کرده است.”

همچنین بخوانید: پارلمان اروپا اولین مجموعه مقررات کامل را برای ارزهای دیجیتال تصویب کرد

نوریل روبینی به «دکتر دووم» هشدار داد که بحران بانکی آمریکا تمام نشده است، به زودی ورشکست می شود.

پارلمان اروپا اولین مجموعه مقررات کامل را برای ارزهای دیجیتال تصویب کرد

سی‌ان‌بی‌سی یادداشتی از جف کندریک، تحلیلگر استاندارد چارترد دریافت کرد: «تنش فعلی در بخش بانکداری سنتی به‌شدت منجر به عملکرد بهتر BTC می‌شود.

او گفت: «با توجه به این مزایا، ما فکر می‌کنیم که سهم بیت کوین از کل ارزش بازار دارایی‌های دیجیتال می‌تواند در چند ماه آینده به محدوده 50 تا 60 درصد برسد (از حدود 45 درصد در حال حاضر)،» و افزود: «در حالی که منابع عدم قطعیت وجود دارد. باقی می ماند، ما فکر می کنیم مسیر رسیدن به سطح 100000 دلار در حال روشن تر شدن است.

به دنبال بی ثباتی اخیر در بازار سهام ناشی از بحران مالی ایالات متحده، برخی از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین ممکن است به عنوان یک “پناه امن” برای سرمایه گذاران جذابیت بیشتری پیدا کند.

همچنین بخوانید: شرکت‌های ارز دیجیتال کانادا برای ایجاد پلتفرم اصلی و کاملاً نظارتی به نیروها می‌پیوندند

قیمت بیت کوین امسال 65 درصد افزایش یافته است و برای اولین بار در 10 ماه گذشته از 30000 دلار در آوریل گذشته است. این دستاوردها پس از کاهش 65 درصدی در سال 2022 به دست آمد، زمانی که تقریباً 1.4 تریلیون دلار به دلیل ورشکستگی های صنعت از بازار ارزهای دیجیتال خارج شد. شکست صرافی اصلی ارزهای دیجیتال FTX و پلتفرم پرداخت بلاک چین Terra باعث افزایش نظارت نظارتی بر دارایی های دیجیتال شده است.

این افت شدید باعث ترس از “زمستان رمزنگاری” شد که یادآور سقوط فاجعه بار کریپتوها در سال 2018 بود. موسوم به “سقوط بزرگ کریپتو” بدتر از فروپاشی 78 درصدی حباب دات کام در مارس 2000 بود.

اقتصاددانان در مورد آینده این ارز دیجیتال اختلاف نظر دارند، به طوری که یکی از تحلیلگران سیتی در نوامبر 2020 پیش بینی کرد که بیت کوین ممکن است تا پایان سال 2022 به 318000 دلار برسد. دیگران مانند پیتر شیف بدبین نسبت به ارزهای دیجیتال هشدار داده اند که ارزهای دیجیتال ارزشی ندارند و سرمایه گذاران باید آنها را بفروشند. دارایی های دیجیتال قبل از اینکه بی ارزش شوند

همچنین بخوانید: توییتر برای اجازه پرداخت با استفاده از رمزنگاری، ماسک سیستم پرداخت جدیدی را برای ساده‌سازی تراکنش‌ها راه‌اندازی می‌کند

در زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین به 28365.70 دلار افزایش یافت.

اگر چیزی وجود داشته باشد که کریپتو-زمستان به ما نشان داده است، این است که با نوسانات کریپتوها، به ویژه در مورد آلتکوین ها، سرمایه گذاران و پذیرندگان باید بسیار مراقب باشند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام