پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا از وجود شکاف در قانون رضایت جنسی متاسف است

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا از وجود شکاف در قانون رضایت جنسی متاسف است

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا. خبرگزاری فرانسه

مادرید: پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، به دلیل خلأ در قانون بدنام «بله یعنی بله»، از قربانیان آزار جنسی به دلیل آزادی حدود 100 مجرم زندانی قبل از اتمام دوران محکومیتشان عذرخواهی کرد.

قانون “بله یعنی بله” سال گذشته در پاسخ به پرونده ای در سال 2016 اعمال شد که در آن پنج مرد به نام “گله گرگ” به یک زن 18 ساله در جشنواره گاو دوانی مشهور جهان تجاوز کردند.

بر اساس قانون جدید، تمام رابطه جنسی بدون رضایت باید به عنوان تجاوز به عنف تلقی می‌شد، برخلاف قاعده قبلی که در آن محکومیت‌های تجاوز جنسی تنها در صورتی می‌توانست تضمین شود که دادستان بتواند ثابت کند که خشونت و ارعاب انجام شده است.

مطابق با اخبار صدای آمریکاآنا برنال، روزنامه نگاری که در مسائل فمینیستی تخصص دارد، گفت: «این قانون یک خلأ قانونی ایجاد کرده است. قربانیان زیادی وجود دارند که از این که چه اتفاقی می‌افتد می‌ترسند، زیرا ممکن است افرادی که از آنها سوء استفاده کرده‌اند زودتر از زندان آزاد شوند. آنها نگران امنیت خود هستند.»

علاوه بر این، از آنجایی که قانون جدید حداقل مجازات کمتری را در نظر می گیرد – نتیجه ادغام جنایات سوء استفاده جنسی و تجاوز – به برخی از مجرمان که قبل از اجرایی شدن آن محکوم شده اند، این امکان را می دهد که با موفقیت به دنبال کاهش مجازات یا آزادی زودهنگام باشند.

شورای عمومی قوه قضائیه هفته گذشته اعلام کرد: از زمان تصویب این قانون در مهرماه سال گذشته، مجازات 978 نفر کاهش یافته است.

در مصاحبه با ال کورئو روزنامه، سانچز گفت: «برخی از این نسخه‌ها یا بررسی‌ها نهایی نیستند، همچنان می‌توان آنها را تجدیدنظر کرد. اما در هر صورت، یک اثر نامطلوب وجود داشته که باید آن را حل کنیم.»

وی افزود: “اگر باید از قربانیان عذرخواهی کنیم، من از قربانیان عذرخواهی می کنم.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام