پرونده قاچاق طلای کرالا: در کلیپ صوتی ، Swapna Suresh ادعا می کند که از طرف آژانس های مرکزی برای نامگذاری Pinarayi Vijayan فشار وارد شده است

با این حال ، وزیر امور خارجه اتحادیه V Muraleedharan و کنگره ایالتی با انتقاد شدید از دولت جبهه چپ ، ادعا کردند که این “یک توطئه سیاسی” برای منحرف کردن توجه از اتهامات فساد مالی در آستانه انتخابات ارگان های محلی در ماه آینده است

پرونده قاچاق طلای کرالا: در کلیپ صوتی ، Swapna Suresh ادعا می کند که از طرف آژانس های مرکزی برای نامگذاری Pinarayi Vijayan فشار وارد شده است

تصویر پرونده قاچاق طلای کرالا ، سوآپنا سورش (سمت راست) را متهم کرد. PTI

تیروانانتاپورام: به نظر می رسد یک کلیپ صوتی مربوط به پرونده قاچاق طلا است که سوپنا سورش را متهم کرد و اکنون در بازداشت قضایی است و ادعا می کند آژانس های مرکزی وی را تحت فشار قرار می دهند تا بیانیه ای علیه وزیر ارشد پینارایی ویجیان را در کرالا ایجاد کند.

در حالی که روز پنجشنبه توسط بخش زندان دستور داد یک کاوشگر انجام شود ، CPI حاکم گفت که استفاده ادعایی از ادارات کاوش “برای هدف قرار دادن وزیر ارشد” و دولت یک مسئله بسیار جدی است.

وزیر امور خارجه اتحادیه V مورالیداران و کنگره ایالتی دولت جبهه چپ را مورد انتقاد قرار دادند و ادعا کردند که این “یک توطئه سیاسی” برای منحرف کردن توجه از اتهامات فساد مالی در آستانه انتخابات ارگان های محلی در ماه آینده است. در این کلیپ که روز چهارشنبه توسط یک پرتال خبری آنلاین منتشر شد ، سورش گویا گفته است که ادعاهای تحقیق ادعا کرده اند که او را مجبور به گرفتن نام ویجیان کرده اند ، که وی حاضر به انجام این کار نشد.

همچنین ادعا شد که از وی خواسته شده اسنادی را در مورد بیانیه خود امضا کند بدون اینکه اجازه خواندن آنها را داشته باشد. گمرک ، آژانس تحقیقات ملی و اداره اجرای احکام جداگانه در راکت قاچاق طلا با استفاده از یک کانال دیپلماتیک که با توقیف فلز گرانبها به ارزش 15 کرور روپیه از توشه های کنسولگری امارات متحده عربی در فرودگاه تیروانانپتورام تخریب شد ، در حال تحقیق هستند. در 5 جولای. سورش ، کارمند سابق کنسولگری و چندین نفر دیگر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده اند.

پس از انتشار کلیپ صوتی ، DGP زندان ها ، ریشیراج سینگ دستور داد که هدایت South Zone DIG Ajaykumar را بررسی کند تا موضوع را بررسی کند و گزارش خود را از روز پنجشنبه ارائه دهد. سینگ به خبرنگاران گفت: “منطقه جنوب DIG در حال بررسی موضوع است. اصالت نت صوتی نیز بررسی خواهد شد. ما در این مورد از سلول سایبری پلیس کرالا کمک خواهیم گرفت.”

اندکی بعد ، Ajaykumar از زندان زنان Attakulangara در اینجا ، جایی که Suresh در آن اسکان داده شده است ، بازدید کرد و بعداً به اشخاص رسانه ای گفت که او صدای این کلیپ را به خود او اعتراف کرده است. اما ، ضبط در زندان انجام نشده است.

Muraleedharan ادعا کرد که این کلیپ صوتی توسط دفتر رئیس وزیر کار کاشته شده است و این توطئه ای بود که پیش از نظرسنجی های بدنه محلی انجام شد تا کاوشگر را به دفتر ویجیان براندازد.

“Swapna Suresh در زندان است. این اقدامی توسط CMO برای از بین بردن پروب رسیدن به CMO است. این یک درام توسط CPI (M) است. وی در اینجا به خبرنگاران گفت هیچ اهمیتی ندارد. سازمان کاوشگر فقط یک نفر را از دفتر CM (اشاره آشکار به دبیر اصلی سابق ویجیان M Sivasankar) و چند نفر دیگر از Muvattupuzha و Malappuram را دستگیر کرد.

وی گفت که آژانس ها برای محاکمه متهمان و یافتن منشا و مصرف کننده نهایی در راکت قاچاق به جلو می روند ، وی افزود که آنها براساس شواهد موجود در این زمینه ادامه خواهند داد.

وی ادعا کرد: “این (کلیپ صوتی) اقدامی توسط CPI (M) برای تقویت کارزار خود بود که سازمان های تحقیقاتی دفتر رئیس وزیر را هدف قرار داده اند. بنابراین ذینفع سیاسی CM است”.

ملاپالی راماچاندران ، رئیس کنگره ایالتی گفت که این کلیپ صوتی تلاشی از سوی دولت ایالتی است تا از میان اتهامات مختلف فساد مالی که با آن روبرو است ، خلاص شود. CPI (M) ، در بیانیه ای ، تلاش می کند متهم را مجبور به پذیرش تصویب کند ، به منزله به چالش کشیدن دموکراسی و قانون کشور است.

“از یادداشت صوتی منتشر شده توسط خانه های رسانه ای مشخص شد كه متهم برای ارائه اظهارات علیه وزیر ارشد تحت فشار بوده است. متهم گفت به او فرصتی داده نشده است كه اظهارات خود را كه در دادگاه ارائه داده است بخواند.”

در بیانیه ادعا شده است ، دادگاه کوچی ، که وثیقه سیواسانکار را رد کرده بود ، در صحت بیانیه ارائه شده توسط آژانس کاوش شک و تردید کرده است.

افسر IAS معلق ، كه در دادگاه اجرای احكام مربوط به اتهامات پولشویی در پرونده قاچاق طلا رد دادخواست وثیقه وی نیز در دادگاه تسلیم شده بود كه بر وی فشار آورده بود كه در بیانیه خود نام رهبران سیاسی را بیاورد.

ED در یک پیشخوان در دادگاه ادعای Sivasankar را به عنوان نادرست رد کرد و گفت که این ادعا با قصد مالافید صورت گرفته است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.