پس از اینکه تیرانداز تگزاس متهم به قتل 5 نفر را که در انبوه لباسشویی پنهان شده بود، به پایان می رسد

پس از اینکه تیرانداز تگزاس متهم به قتل 5 نفر را که در انبوه لباسشویی پنهان شده بود، به پایان می رسد

کلانتر گرگ کپرز از شهرستان سن جاسینتو اعلام کرد که اوروپزا به پنج اتهام قتل متهم خواهد شد Image Courtesy AP

پس از دریافت اطلاعاتی، مقامات تگزاس گفتند که مظنون را در زیر انبوهی از لباس‌های شسته شده در کمد پیدا کردند و به تعقیب چهار روزه تیراندازی که متهم به کشتن پنج همسایه‌اش بود، پایان داد.

فرانسیسکو اوروپزا، 38 ساله، بدون هیچ مشکلی در نزدیکی شهر کانرو، در 20 مایلی (32 کیلومتری) شمال هیوستون و نزدیک به خانه اش در دهکده کوچک کلیولند دستگیر شد. به گفته مقامات، درست قبل از نیمه شب جمعه، او به همسایگی رفت و از یک اسلحه به سبک AR برای شلیک به همسایگانش استفاده کرد.

به گفته مقامات، اوروپزا در زمان وقوع حمله در زمین خود تیراندازی می کرد. همسایه ها به او التماس کرده بودند که از آنجا دور شود، زیرا سر و صدا یک نوزاد را بیدار نگه داشته است.

آمریکا: مرد تگزاسی با ورود به خانه همسایه، پنج نفر از جمله یک کودک 8 ساله را به ضرب گلوله کشت

9 نوجوان در تیراندازی در مراسم بعد از جشن در تگزاس زخمی شدند

کلانتر گرگ کپرز از شهرستان سن جاسینتو اعلام کرد که اوروپزا به پنج اتهام قتل متهم خواهد شد. وثیقه 5 میلیون دلاری تعیین شد.

کپر درباره خانواده‌های قربانیان گفت: «آن‌ها اکنون می‌توانند آسوده باشند، زیرا او پشت میله‌های زندان است.

او به خاطر کشتن آن پنج نفر زندگی خود را پشت میله های زندان خواهد گذراند.

این دستگیری به شبکه‌ای پایان می‌دهد که بیش از 250 نفر از حوزه‌های قضایی مختلف را شامل می‌شد و برای آنها جایزه 80000 دلاری در نظر گرفته شده بود. اف‌بی‌آی اخیراً صبح سه‌شنبه اعلام کرد که اوروپزا «می‌تواند هر کجا باشد» و تأکید کرد که چگونه مأموران روزها برای تعیین محل اختفای او تلاش کرده‌اند و آشکارا اعتراف کردند که هیچ سرنخی ندارند.

به گفته جیمی پل، دستیار مامور ویژه اف بی آی، اوروپزا کمی بیش از یک ساعت پس از دریافت اطلاعاتی که تعقیب و گریز را متوقف کرد، بازداشت شد. به گفته مقامات مهاجرت ایالات متحده، عامل تیراندازی یک شهروند مکزیکی است که بین سال های 2009 تا 2016 چهار بار اخراج شده است.

یکی از بیش از 200 نکته، به گفته کانر هاگان، سخنگوی FBI، که بازرسان دریافت کردند، هویت تماس گیرنده این راهنمایی منتشر نخواهد شد. مقامات اطلاعاتی در مورد صاحبان خانه، اینکه آیا اوروپزا آنها را می‌شناخت و آیا فرد دیگری در زمان کشف او حضور داشته است، پنهان کردند.

آنها همچنین از توضیح اینکه آیا دوستان یا بستگان اوروپزا به او کمک کرده اند تا از دستگیری خودداری کند یا اینکه او از زمان ترک صحنه کلیولند کجا بوده است، خودداری کردند.

به گفته هاگان، مارشال های ایالات متحده، وزارت امنیت عمومی تگزاس و واحد BORTAC گشت مرزی ایالات متحده، سه آژانسی بودند که برای دستگیری اوروپزا مداخله کردند.

هواپیماهای بدون سرنشین و سگ‌های ردیاب عطر در طول این تعقیب انسان‌ها که شامل شانه زدن جنگلی پر درخت در چند مایلی صحنه بود، استفاده شده بود. فرماندار جمهوری خواه، گرگ ابوت، 50000 دلار جایزه پیشنهاد کرد، در حالی که جستجو در اواخر هفته کشیده شد، در حالی که دیگران 30،000 دلار اضافی به عنوان پاداش پیشنهاد کردند.

کپر گفت که قبل از تیراندازی روز جمعه، نمایندگان حداقل یک بار دیگر به دلیل تیراندازی در حیاط مظنون به خانه او فراخوانده شده بودند.

همه قربانیان اهل هندوراس بودند. ویلسون گارسیا، که از تیراندازی جان سالم به در برد، گفت که دوستان و خانواده در خانه سعی کردند پس از اینکه اوروپزا به خانه رفت و شروع به تیراندازی کرد، خود و فرزندان خود را مخفی کرده و محافظت کنند.

قربانیان دیانا ولاسکز آلوارادو، 21 ساله شناسایی شدند. جولیسا مولینا ریورا، 31 ساله; خوزه جاناتان کازارز، 18 ساله; سونیا آرژانتین گوزمن، 25 ساله; و دانیل انریکه لاسو، 9.

یک مقام دولتی در هندوراس گفت جسد چهار تن از قربانیان به کشور بازگردانده می شود. ویلسون پاز، مدیر کل سرویس حفاظت از مهاجران هندوراس گفت که ولاسکس آلوارادو به درخواست خواهر و همسرش در ایالات متحده به خاک سپرده خواهد شد.

عثمان ولاسکوئز، پدر دیانا، روز سه شنبه گفت که دخترش به تازگی اقامت دریافت کرده و هشت سال پیش با کمک خواهری که قبلاً در آنجا زندگی می کرد، بدون مدارک به ایالات متحده سفر کرده است.

خواهرش مرا متقاعد کرد که اجازه دهم دخترم را ببرد. او به من گفت که ایالات متحده کشور فرصت ها است و این درست است.

“اما من هرگز تصور نمی کردم که این فقط برای این باشد.”

ابوت در اعطای جایزه، قربانیان را «مهاجران غیرقانونی» نامید، یک بیانیه تا حدی نادرست که دفتر او پس از اعتراض گسترده به دلیل جلب توجه به وضعیت مهاجرت آنها، عقب نشینی کرد و برای روز دوشنبه عذرخواهی کرد. رنا ایز، سخنگوی ابوت گفت که از آن زمان متوجه شده اند که یکی از قربانیان ممکن است به طور قانونی در کشور بوده باشد.

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام