پس از تغییر نام چین 11 مکان در هند، آمیت شاه در بازدید از آروناچال. اژدها ناپاک گریه می کند

پس از تغییر نام چین 11 مکان در هند، آمیت شاه در بازدید از آروناچال.  اژدها ناپاک گریه می کند

وزیر کشور اتحادیه آمیت شاه. PTI.

پکن: به نظر می رسد چین از سفر آمیت شاه وزیر کشور هند به ایالت آروناچال پرادش در شمال شرقی این کشور ناراحت شده است. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: سفر شاه ناقض حاکمیت ارضی پکن است و “برای صلح و آرامش وضعیت مرزی مفید نیست.”

سفر آمیت شاه به آروناچال پرادش یک هفته پس از آن صورت می گیرد که چین 11 مکان را در ایالت هند که چین ادعا می کند بخشی از قلمرو خود است، تغییر نام داد.

“زانگ نان قلمرو چین است”

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، هنگامی که از او در مورد سفر شاه به آروناچال پرادش پرسیده شد، گفت: “زانگ نان قلمرو چین است”.

بازدید آمیت شاه آروناچال پرادش

وزیر کشور هند برای یک سفر دو روزه به آروناچال پرادش سفر کرد. او قرار است “برنامه روستاهای پر جنب و جوش” (VVP) را در Kibithoo، روستایی در امتداد مرز هند و چین راه اندازی کند.

این اولین سفر شاه به عنوان وزیر کشور به ایالت شمال شرقی است. او قرار است 9 پروژه میکرو هایدل ساخته شده تحت “برنامه روشنایی مرز طلایی جوبیلی” را در کیبیتو افتتاح کند.

همچنین بخوانید: آمیت شاه برای بازدید از روستای آروناچال در امتداد مرز چین

شاه همچنین پروژه های پلیس مرزی هند و تبت (ITBP) را برای تقویت زیرساخت ها در لیکابالی (آروناچال پرادش)، چاپرا (بیهار)، نوراناد (کرالا) و ویساخاپاتنام (آندرا پرادش) افتتاح خواهد کرد.

شاه قرار است با پرسنل ITBP در Kibithoo در منطقه Anjaw در آروناچال پرادش تعامل کند.

او روز سه شنبه از میدان نامتی بازدید می کند و در یادبود جنگ والنگ ادای احترام می کند.

VVP یک طرح حمایت مرکزی است که بر اساس آن 2967 روستا در 46 بلوک از 19 ناحیه در مجاورت مرز شمالی در ایالت های آروناچال پرادش، سیکیم، اوتاراکند و هیماچال پرادش و منطقه اتحادیه لاداخ برای توسعه همه جانبه شناسایی شده اند.

در مرحله اول 662 روستا از جمله 455 روستا در آندرا پرادش برای پوشش اولویت شناسایی شده است.

هند تغییر نام 11 مکان در آروناچال توسط چین را به صراحت رد کرد

در 2 آوریل، چین اعلام کرد که نام 11 مکان در آروناچال پرادش را “استاندارد” می کند و فهرستی از 11 مکان را بر روی نقشه منتشر کرد که مناطقی را در ایالت هند به عنوان مناطقی در منطقه جنوب تبت نشان می داد که چین آن را “Zangnan” می نامد. .

از دست نده: چین بار دیگر نام 11 مکان در آروناچال پرادش را به عنوان بخشی از تبت جنوبی تغییر داد، هند می گوید وضعیت زمین “تغییر نخواهد کرد”

دولت هند صراحتاً حاکمیت چین بر منطقه را رد کرد. آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در بیانیه‌ای تاکید کرد که آروناچال پرادش همچنان بخشی داخلی هند است.

باید خواند شود: تلاش برای اختصاص نام‌های اختراع شده واقعیت را تغییر نمی‌دهد: هند با تغییر نام چین 11 مکان در آروناچال واکنش نشان می‌دهد.

ما چنین گزارش هایی را دیده ایم. این اولین بار نیست که چین چنین تلاشی می کند. ما این را صراحتاً رد می کنیم.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام