پس از سال‌ها برده‌داری در دست داعش، اکنون مبلغان مسیحی وارد عراق شده‌اند تا ایزدی‌های عراق را تغییر دهند.

پس از سال‌ها برده‌داری در دست داعش، اکنون مبلغان مسیحی وارد عراق شده‌اند تا ایزدی‌های عراق را تغییر دهند.

تصویر بازنمایی رویترز

سازمان‌های غیردولتی مسیحی مستقر در کشورهای غربی متهم شده‌اند که از موقعیت آسیب‌پذیر جامعه ایزدی در شمال عراق با تلاش برای تبدیل آنها به مسیحیت استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش میدل ایست آی (MEE)، اقلیت مذهبی ایزدی قبلاً در زمان خلافت خودخوانده داعش در منطقه سنجار، تغییر دین اجباری، کشتار گسترده و بردگی جنسی را تحمل کرده است.

بین سال‌های 2014 تا 2017، این کارزار وحشیانه منجر به کشته شدن یا به بردگی گرفتن حدود 10000 ایزدی شد.

مقالات مرتبط

دلار زدایی

دلار زدایی افزایش می یابد: عراق به چین و برزیل می پیوندد تا دلار آمریکا را کاهش دهند

دلار زدایی

ببوس و بگو: آیا قفل کردن لب در 2500 سال قبل از میلاد آغاز شد؟

گزارش MEE بر مشارکت یک سازمان مستقر در ایالات متحده به نام The Restoration Act تأکید می کند که اخیراً با یک سازمان غیردولتی محلی برای اجرای یک پروژه آموزشی یک ساله در سنجار همکاری کرده است.

چندین ایزدی به مواردی اشاره کردند که این سازمان به طور فعال ایمان مسیحی را چه در سنجار و چه در اردوگاه ها ترویج می کرد.

یک فعال محلی توضیح داد: «آنها تاکتیک های هوشمندانه ای را به کار می گیرند و به زبان انگلیسی، پرستاری، مامایی و خیاطی آموزش می دهند. علاوه بر این، آنها کمک های مالی از 800 دلار تا 2000 دلار به افراد ارائه می دهند و در طول این فعالیت ها، درباره خدا بحث می کنند و مردم را به سمت تغییر هدایت می کنند.»

همانطور که توسط MEE گزارش شده است، یکی از بازماندگان ایزدی به نام “سارا” در مورد تجربه خود در یک اردوگاه غیررسمی برای آوارگان داخلی صحبت کرد.

سارا اشاره کرد که افراد مسیحی در اردوگاه کلاس های انگلیسی تدریس می کنند و گهگاه آنها را به مدت دو ساعت در بین درس ها به کلیسایی در دهوک می برند.

سارا اظهار داشت: «ما معمولاً در گروه‌های کوچک، حدود هشت تا دوازده نفر می‌رویم. حضور در کلیسا اجباری نیست، اما من می روم چون می خواهم انگلیسی یاد بگیرم و به خارج از کشور بروم. آنها با ما خوب رفتار می کنند و غذا و کمک مالی به ما می دهند.»

در حالی که برخی از دوستان سارا در کلیسا صلیب می پوشند، او شخصاً این کار را نمی کند. برخی افراد انتخاب می کنند که به طور مداوم صلیب بپوشند، اما این نشان دهنده تغییر نیست.

رهبران مذهبی ایزدی همچنان نسبت به نیات سازمان های کمک رسان مسیحی تردید دارند.

هارمن میرزا باک، یکی از مقامات ارشد، ابراز نگرانی کرد و این وضعیت را به “نسل کشی دیگر” تشبیه کرد.

این شبیه داعش است اما در واقع بدتر از داعش است. هیچ تفاوتی بین کسی که شما را به زور با اسلحه تبدیل می‌کند، مانند داعش، و کسی که شرایط دشوار شما را دستکاری می‌کند تا شما را تحت فشار قرار دهد، وجود ندارد.»

سازمان های غیردولتی مسیحی، از جمله قانون بازسازی، این اتهامات را رد کرده اند. با این حال، ماه گذشته، یک کلیپ ویدیویی پس از انتشار اولیه در اینستاگرام مورد توجه قرار گرفت.

این کلیپ مبلغان مسیحی را نشان می‌داد که برای نابودی زیارتگاه ایزدی‌ها دعا می‌کردند تا «قدرت نفرین شیطانی را که بر سر افرادی که وارد عیسی می‌شوند را بشکنند».

در واکنش به پست اینستاگرامی این گروه، روزنامه مستقل ایزدی پرس در توییتر خود نوشت: «این افراد هزاران مایل سفر می کنند تا از مردم نسل کشی شده بهره برداری کنند.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام