پس از 18 سال، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا تولید منظم خود را آغاز کرد

پس از 18 سال، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا تولید منظم خود را آغاز کرد

راکتور هسته‌ای Olkiluoto 3 فنلاند (OL3) که بزرگترین رآکتور اروپا است، از روز یکشنبه تولید منظم خود را آغاز خواهد کرد. رویترز

هلسینکی: به گفته اپراتور آن، رآکتور هسته‌ای Olkiluoto 3 فنلاند، که بزرگترین رآکتور اروپا است، از روز یکشنبه تولید منظم خود را آغاز می‌کند و به طور قابل‌توجهی امنیت انرژی را در منطقه‌ای که روسیه عرضه گاز و برق را به آن قطع کرده است، افزایش می‌دهد.

انرژی هسته ای در اروپا بحث برانگیز است، در درجه اول به دلیل نگرانی های ایمنی، و اخبار مربوط به راه اندازی OL3 در حالی منتشر شد که آلمان در روز شنبه سه رآکتور باقی مانده خود را خاموش کرد، در حالی که سوئد، فرانسه، بریتانیا و دیگران در حال برنامه ریزی برای پیشرفت های جدید هستند.

اپراتور OL3 Teollisuuden Voima (TVO) که متعلق به شرکت فنلاندی Fortum (FORTUM.HE) و کنسرسیومی از شرکت های انرژی و صنعتی است، گفته است که انتظار می رود این واحد حدود 14 درصد از تقاضای برق فنلاند را تامین کند و نیاز به واردات را کاهش دهد. از سوئد و نروژ

ساخت رآکتور 1.6 گیگاواتی (GW)، اولین نیروگاه هسته ای جدید فنلاند در بیش از چهار دهه و اولین نیروگاه هسته ای اروپا در 16 سال گذشته، در سال 2005 آغاز شد. این نیروگاه در ابتدا قرار بود چهار سال بعد افتتاح شود، اما با مشکلات فنی مواجه شد.

OL3 برای اولین بار در ماه مارس سال گذشته تولید آزمایشی را به شبکه برق ملی فنلاند عرضه کرد و در آن زمان انتظار می‌رفت که خروجی عادی خود را چهار ماه بعد آغاز کند، اما در عوض دچار یک رشته خرابی و قطعی شد که رفع آن ماه‌ها طول کشید.

در نتیجه راه اندازی، تحلیلگران گفته اند فنلاند، تنها کشور شمال اروپا با کسری برق زیاد، می تواند انتظار هزینه کمتری برای برق داشته باشد.

صادرات برق روسیه به فنلاند در ماه مه گذشته زمانی پایان یافت که شرکت روسی Inter RAO اعلام کرد که برای انرژی فروخته شده پولی دریافت نکرده است، که نتیجه شکاف بین مسکو و اروپا بر سر جنگ در اوکراین است.

شرکت انحصاری صادراتی روسیه، گازپروم، اندکی پس از پایان ارسال گاز طبیعی به این کشور شمال اروپا.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام