پس از NPR ایالات متحده، پخش کننده عمومی CBC کانادا از توئیتر به دلیل برچسب “با بودجه دولت” خارج شد.

پس از NPR ایالات متحده، پخش کننده عمومی CBC کانادا از توئیتر به دلیل برچسب “با بودجه دولت” خارج شد.

(فایل) عابران پیاده در 7 ژوئن 2006 در مقابل ساختمان شرکت پخش کانادایی (CBC) در مرکز شهر تورنتو قدم می زنند. – پخش کننده عمومی کانادا CBC و نسخه فرانسوی زبان آن رادیو-کانادا در 17 آوریل 2023 گفتند که آنها عملاً از توییتر خارج می شوند. یک برچسب جدید با بودجه دولتی که می گوید استقلال تحریریه آن را زیر سوال می برد. این پخش کننده در پیامی در توییتر گفت: “خبرنگاری ما بی طرف و مستقل است. اظهار نظر خلاف آن صحت ندارد. به همین دلیل است که ما فعالیت های خود را در @Twitter متوقف می کنیم.” (عکس از GEOFF ROBINS / AFP)

شبکه تلویزیونی عمومی کانادا CBC و نسخه فرانسوی زبان آن رادیو-کانادا روز دوشنبه اعلام کردند که در واقع از توییتر به دلیل برچسب جدید “با بودجه دولت” که می گوید استقلال تحریریه آن را زیر سوال می برد، ترک می کنند.

این خروج پس از خروج رادیو عمومی ملی در ایالات متحده به دلیل همین برچسب است که قبل از درخواست موفقیت آمیز پخش کننده بریتانیا برای تغییر آن به “با بودجه عمومی” برای بی بی سی نیز اعمال شده بود.

در بیانیه‌ای، شرکت پخش کانادا/رادیو-کانادا گفت توییتر برچسب «رسانه‌ای با بودجه دولت» را به حساب خود اضافه کرده است و آن را مانند رسانه‌های بزرگ کشورهایی مانند روسیه یا چین نشان می‌دهد.

در بیانیه آمده است: «در مورد CBC/Radio-Canada، این برچسب‌گذاری نادرست و فریبنده است.

در حالی که پخش کننده از بودجه عمومی حمایت می کند، گفت که استقلال تحریریه آن تحت قانون پخش برنامه های کانادا محافظت می شود.

توییتر می‌تواند ابزار قدرتمندی برای خبرنگاران ما برای برقراری ارتباط با کانادایی‌ها باشد، اما دقت و حرفه‌ای بودن کاری که آنها انجام می‌دهند را تضعیف می‌کند تا اجازه دهند استقلال ما به این شکل نادرست توصیف شود.

“در نتیجه، ما فعالیت خود را در حساب توییتر شرکتی خود و تمام حساب‌های خبری CBC و رادیو کانادا متوقف خواهیم کرد.”

پخش کننده در عوض از کانادایی ها خواست آن را در سایر رسانه های اجتماعی دنبال کنند.

رهبر محافظه‌کار اپوزیسیون، پیر پولیور، که علناً نسبت به CBC ابراز بیزاری کرده و به دلیل وعده‌هایی برای کاهش بودجه آن جمع‌آوری کرده است، هفته گذشته به ایلان ماسک نامه نوشت و از او خواست که برچسب «رسانه‌ای با بودجه دولت» را به حساب‌های توییتر CBC اضافه کند.

او گفت که این “به نفع شفافیت” است و خاطرنشان کرد که تقریباً دو سوم بودجه آن در سال مالی 2021-2022 از طرف دولت فدرال بوده است.

روز دوشنبه، جاستین ترودو، نخست وزیر لیبرال، رقیب خود را به دلیل «حمله به این مؤسسه کانادایی و حمله به فرهنگ و محتوای محلی (که آن را تولید می کند) که برای بسیاری از کانادایی ها بسیار مهم است، مورد انتقاد قرار داد.

از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد، این شرکت تعدیل محتوای خود را در این شبکه کاهش داد و به بسیاری از کاربران به دلیل پیام‌های تحریک‌کننده نفرت یا انتشار اطلاعات نادرست ممنوع شد.

ماسک همچنین نیروی کار توییتر را از 7500 نفر به کمتر از 2000 کارمند کاهش داد.

او سال‌ها است که نسبت به رسانه‌های خبری ابراز انزجار کرده و اخیراً پاسخ خودکار یک شکلک مدفوع را به پرسش‌های ایمیلی از روزنامه‌نگاران نصب کرده است.

با این حال، سازمان‌های خبری تلاش کرده‌اند تا خود را از این پلتفرم، که مبادله اصلی ارتباطات برای افراد مشهور، سیاستمداران و صاحب نظران است، کنار بگذارند.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام