پنتاگون: اسناد فاش شده یک خطر امنیتی «بسیار جدی» است

پنتاگون: اسناد فاش شده یک خطر امنیتی «بسیار جدی» است

پنتاگون از هوا در واشنگتن، ایالات متحده دیده می شود. پرونده رویترز

به گفته سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه، یک سخنگوی ارشد پنتاگون روز دوشنبه گفت، افشای آنلاین تعداد زیادی از اسناد بسیار محرمانه در مورد جنگ اوکراین خطری “بسیار جدی” برای امنیت ملی است و رهبران ارشد به سرعت در حال انجام اقداماتی برای کاهش آسیب هستند. آسوشیتدپرس گزارش.

حتی در شرایطی که پخش عمومی داده‌ها به دولت ایالات متحده شوک وارد می‌کند، کاخ سفید گفت نگرانی‌هایی وجود دارد که ممکن است اطلاعات بیشتری درز کند.

کریس میگر، دستیار وزیر دفاع در امور عمومی، به خبرنگاران گفت که لوید آستین، وزیر دفاع برای اولین بار روز پنجشنبه از تعدادی اسلاید محرمانه اطلاعاتی که جزئیات ایالات متحده را نشان می دهد، آگاه شد. تلاش‌های نظامی در جنگ اوکراین و اطلاعات مربوط به کشورهای دیگر فاش شد.

در روزهای پس از آن، آستین با متحدان تماس گرفت، جلسات روزانه را برای ارزیابی آسیب و تشکیل گروهی نه تنها برای ارزیابی دامنه اطلاعات از دست رفته، بلکه بررسی افرادی که به آن جلسات توجیهی دسترسی دارند، تشکیل داد. میاگر گفت که این بخش به دقت در حال بررسی “این نوع اطلاعات چگونه و برای چه کسانی توزیع می شود.”

یک مقام دفاعی آمریکا گفت آسوشیتدپرس که پنتاگون اکنون اقداماتی را برای کاهش تعداد افرادی که به آن جلسات توجیهی دسترسی دارند، برداشته است. این مقام گفت که پنتاگون به طور مرتب لیست های دسترسی را بررسی می کند تا افرادی را که نیاز به دانستن و دسترسی به مطالب طبقه بندی شده دارند، بررسی کند.

در کاخ سفید، از جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، پرسیده شد که آیا ایالات متحده برای انتشار بیشتر آنلاین آماده است یا خیر.

او گفت: “حقیقت و پاسخ صادقانه به سوال شما این است: ما نمی دانیم.” و آیا این موضوع برای ما نگران کننده است؟ حق با شماست.»

کربی در این مرحله گفت: “ما نمی دانیم چه کسی پشت این کار است، ما نمی دانیم که انگیزه چیست.”

و او گفت که با بررسی اسنادی که به صورت آنلاین منتشر شده است، مقامات ایالات متحده همچنان در تلاش برای تعیین اعتبار آنها هستند، اما دریافته اند که حداقل برخی از این اسناد “دکتر شده اند”.

او و دیگران به جزئیات نمی‌پردازند، اما حداقل یکی از اسناد تخمین‌هایی از کشته‌شدگان نظامی روسیه در جنگ اوکراین را نشان می‌دهد که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از ارقامی است که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند. در بخشی با عنوان «تلفات کل ارزیابی‌شده»، یک سند 16000 تا 17500 تلفات روسی و تا 71000 تلفات اوکراینی را فهرست می‌کند. ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، نوامبر گذشته علناً گفت که روسیه «بیش از 100000» سرباز را از دست داده است و اوکراین نیز همین تعداد را از دست داده است. و این تخمین ها در ماه های اخیر به افزایش خود ادامه داده اند، اگرچه مقامات ارائه اعداد دقیق تر را متوقف کرده اند.

در وزارت امور خارجه، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که مقامات “در این زمینه با متحدان و شرکای خود در سطوح بالا تعامل دارند، از جمله برای اطمینان بخشیدن به آنها از تعهد ما به حفاظت از اطلاعات و وفاداری در تامین امنیت مشارکت‌هایمان.”

پاتل افزود که “شکی نیست” انتشار اسناد خطری برای امنیت ملی است.

اسناد افشا شده ممکن است ماه ها در گردش بوده باشد

محققانی که در ردیابی رسانه‌های اجتماعی از جمله در سازمان روزنامه‌نگاری بلینگکت تخصص دارند، می‌گویند که این اسناد ممکن است ماه‌ها در چت‌های اینترنتی خصوصی در پلتفرم گفتگوی Discord منتشر شده باشد.

اسلایدها، که در نهایت در سایت‌های اصلی مانند توییتر توزیع شدند، جزئیات برنامه‌های آموزشی و تجهیزات ایالات متحده برای حمایت از اوکراین، ارزیابی‌های تلفات، آنچه که ایالات متحده بر متحدان کلیدی و شرکای استراتژیک نظارت می‌کند و اقداماتی که روسیه ممکن است برای تضعیف انجام دهد را شرح می‌دهد. آن روابط

میگر گفت، در حالی که پنتاگون مراقب بوده است تا اطلاعات موجود در هیچ سند خاصی را تأیید نکند، به طور کلی «آنها خطری بسیار جدی برای امنیت ملی دارند و پتانسیل انتشار اطلاعات نادرست را دارند». “ما بسیار مراقب هستیم و مراقب جایی هستیم که این پست و تقویت شود.”

این اسناد دارای برچسب محرمانه و فوق محرمانه هستند و در برخی موارد شبیه به‌روزرسانی‌های معمولی هستند که ستاد مشترک ارتش ایالات متحده هر روز تولید می‌کند اما به صورت عمومی توزیع نمی‌کند.

با ورودی های AP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام