پنج مرد به دلیل سرقت دیدنی از موزه به زندان محکوم شدند

پنج مرد به دلیل سرقت دیدنی از موزه به زندان محکوم شدند

بازرسان پلیس در مقابل ساختمان Residenzschloss، Residence Palace، با طاق سبز در درسدن، آلمان قدم می زنند. فایل AP

پنج عضو یک باند جنایتکار روز سه‌شنبه توسط دادگاهی در آلمان به جرم سرقت جواهرات ارزشمند از موزه درسدن به شش سال زندان محکوم شدند که مطبوعات محلی آن را بزرگ‌ترین سرقت هنری در تاریخ مدرن می‌دانند.

در نوامبر 2019، سارقان کالاهایی به ارزش بیش از 113 میلیون یورو (123 میلیون دلار) را از موزه Green Vault به سرقت بردند. پس از اعتراف چهار نفر از متخلفان در دادگاه، مقداری از غارت کشف شد، اما نه همه آن.

سارقان بخشی از به اصطلاح “طایفه رمو” هستند، یک خانواده بزرگ که با جنایات سازمان یافته آلمان ارتباط دارد.

مقالات مرتبط

پنج

پنج محکوم در سرقت جواهرات درسدن: چگونه سارقان سرقت “جسورانه” 2019 را انجام دادند

پنج

آلمان برای اعتصاب 50 ساعته قطارها پس از رد درخواست های اتحادیه توسط کارفرمایان آماده می شود

دادگاه منطقه ای در شرق شهر سه حکم از اندکی کمتر تا کمی بیش از شش سال را برای سرقت مسلحانه، آتش سوزی شدید و صدمات شدید بدنی صادر کرد.

دو نفر از این افراد که در زمان ارتکاب جنایت خردسال بودند به ترتیب به پنج سال و چهار سال و چهار ماه محکومیت نوجوانان محکوم شدند.

متهم ششم به این دلیل تبرئه شد که او یک حق الناس موثق ایجاد کرد – یک عمل جراحی اورژانسی در بیمارستانی در برلین.

محاکمه ای که در ژانویه 2022 آغاز شد، تا حدودی بر این پرونده دیدنی روشن شد اما سوالات کلیدی را بی پاسخ گذاشت.

اگرچه بسیاری از قطعات تاریخی به عنوان بخشی از یک توافقنامه کشف شد، اما بیم آن می رود که برخی از آنها برای همیشه در اثری که دادستان ها آن را اقدامی “جنایتکارانه و بی پروایی قابل توجه” توسط دزدان خوانده اند، از دست بروند.

این غارت شامل یک شمشیر با یک قبضه الماس و یک قطعه شانه بود که حاوی الماس سفید معروف 49 قیراطی درسدن بود.

دادستان کریستین وبر در روز افتتاحیه دادگاه گفت که متهمان “گنجینه های منحصر به فرد و غیرقابل جایگزینی… با اهمیت فرهنگی و تاریخی برجسته” را به سرقت برده اند.

دو تن از متهمان، ویسام و محمد رمو، در حال گذراندن دوران محکومیت خود برای سرقت جسورانه یک سکه طلای عظیم در سال 2017 از موزه برلین بودند.

در بیانیه‌ای که در ماه ژانویه توسط وکیلشان در دادگاه خوانده شد، آنها گفتند که ایده شغل درسدن پس از اینکه یکی از آشنایان جوان‌تر «از یک سفر میدانی به خرک سبز برگشته بود… در مورد الماس‌های سبزی که در آنجا به نمایش گذاشته شده بود، هیاهو می‌کرد».

40 مظنون هنوز تحت تعقیب هستند

دادگاه متوجه شد که متهمان بین 24 تا 29 ساله، از طریق میله‌هایی که قبلاً روی یک پنجره آسیب دیده بود، وارد موزه شدند، یک ویترین را با تبر شکستند و در کمتر از 5 دقیقه 21 قطعه را با 4300 جواهر برداشتند.

سارقان توانستند با ماشینی فرار کنند که بعداً در پارکینگ زیرزمینی به آتش کشیدند.

برای ماه‌ها پس از جنایت، مقامات فکر می‌کردند این محموله برای همیشه از بین رفته است، و کارآگاهان در حال جست‌وجو در بازارهای پنهان اجناس دزدیده شده اروپا برای یافتن نشانه‌هایی از آثار باستانی سلطنتی ساکسون بودند.

این تا دسامبر 2022 بود، زمانی که مقامات گفتند “بخش قابل توجهی” از اقلام را پس از “مذاکرات اکتشافی” با مظنونان کشف کردند.

با این حال، بسیاری از قطعات به شدت آسیب دیدند و برخی هنوز مفقود هستند، از جمله سنجاق سینه ای که متعلق به ملکه آمالی آگوست ساکسونی بود.

در ماه ژانویه، چهار نفر از متهمان اعتراف کردند که منجر به معامله برای احکام سبک‌تر شد. نفر پنجم گفت که ابزارهایی را برای نفوذ به ساختمان دزدیده است، اما اتهامات مربوط به شرکت در سرقت را رد کرد.

وکلای مدافع با استناد به مشارکت موکلان خود در بازیابی بسیاری از غارت ها، خواستار ملایمت بیشتر برای متهمان شده بودند. اما سارقان به دلیل عدم شناسایی همدستان خود مورد انتقاد قرار گرفته اند.

گفته می شود حدود 40 نفر در طراحی این سرقت نقش داشته اند و هنوز تحت تعقیب هستند.

محاکمه نارسایی های امنیتی شدید در نهاد دولتی را آشکار کرد. کارگردان آن، ماریوس وینزلر، گفته است که “خوشبین” است که باقی قطعات گم شده روزی به درسدن بازگردند، زیرا آنها “قانونی نمی توانند فروخته شوند”.

خرک سبز که توسط آگوستوس، انتخاب کننده ساکسونی، در سال 1723 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین موزه های اروپا است.

پس از اینکه کاخ سلطنتی در جنگ جهانی دوم آسیب شدیدی دید، موزه برای چندین دهه بسته ماند تا اینکه در سال 2006 بازسازی شد و به عنوان یک جاذبه توریستی بزرگ بازگشایی شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام