پیام استخدام اف بی آی برای جاسوسان روسی، مهاجران برای جمع آوری اطلاعات

پیام استخدام اف بی آی برای جاسوسان روسی، مهاجران برای جمع آوری اطلاعات

سربازان روسی در یک کارخانه ویران شده در شهر بندری ماریوپول اوکراین نگهبانی می دهند. FILE/AFP.

واشنگتن: FBI آشکارا و فعالانه روس ها را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم در مورد فعالیت های مقامات کشور خود استخدام می کند. این دفتر به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی – فیس‌بوک، اینستاگرام و گوگل – روی آورده است که در آن یک صحبت صوتی به شنونده می‌گوید که اف‌بی‌آی می‌تواند آینده آن‌ها را تغییر دهد اگر بتواند اطلاعاتی را در اختیار ایالات متحده قرار دهد.

این ویدئو ظرف چند ساعت پس از افشای ده‌ها سند محرمانه پنتاگون درباره جنگ روسیه و اوکراین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

گزارشی توسط رویترز مقامات اوکراینی به نقل از مقامات اوکراینی مدعی شدند که اسناد فاش شده «حاوی اطلاعات ساختگی و شبیه یک کمپین اطلاعات نادرست روسی است».

با این حال، CNN در این گزارش آمده است که مقامات پنتاگون اعتراف کرده‌اند که اسناد واقعی هستند، اما به نظر می‌رسد در برخی جاها ویرایش شده‌اند.

FBI از روس ها برای جمع آوری اطلاعات استخدام می کند

در ویدئویی که در فیس بوک و توییترآلن ای کوهلر، جونیور دستیار بخش ضد جاسوسی می‌گوید: «آیا می‌خواهید آینده خود را تغییر دهید؟ FBI برای شما ارزش قائل است. FBI می تواند به شما کمک کند. اما فقط شما قدرت برداشتن اولین قدم را دارید.»

پیام با صدای بلند و واضح است

راوی در گفتن اینکه FBI به دنبال جاسوسان، مهاجران و هر کسی که اطلاعاتی برای مقابله با کرملین دارد، حرفی نمی زند. به نظر می‌رسد این برنامه رسانه‌های اجتماعی در ماه فوریه در تلاشی برای تشویق روس‌ها به روی گردانی از تجاوزات این مرکز پس از بیش از یک سال جنگ در اوکراین و تنش با غرب، راه‌اندازی شده است.

در تعامل با اخبار فاکسدن هافمن، رئیس ایستگاه سیا در مسکو اظهار داشت که پیام رسانه های اجتماعی تیز و هوشمندانه است و ممکن است به FBI و کشور در برابر تجاوز روسیه پیروز شوند.

با این حال، همه موافق نیستند

ربکا کوفلر، افسر اطلاعاتی سابق آژانس اطلاعات دفاعی برای دکترین و استراتژی روسیه معتقد است که خود ویدیو دارای نقص است و می گوید که تفسیر راوی همیشه منطقی نبوده و در نتیجه به اعتبار FBI آسیب می رساند.

در حالی که کوفلر گفت که FBI در حال تلاش برای ارتقای خود با زمان مدرن است، جایی که جوانان دائماً به رسانه های اجتماعی چسبیده اند، باید به درستی همه تماس گیرندگانی را که اکنون دریافت می کند، بررسی کند.

در همین حال، دفتر میدانی اف‌بی‌آی در واشنگتن از هر کسی که اطلاعات محرمانه مرتبط با اطلاعات روسیه را در اختیار دارد، خواسته است که به این موضوع مراجعه کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام