پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

پیستون های آلومینیومی را به یکی از دو روش ریختگری وآهنگری می سازند. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار است که از 36% نیکل ، 8/63% آهن ، 2/0 % کربن تشکیل می شود.این آلیاژ در حرارت های زیاد دارای انبساط بسیار کمی است و لذا از انبساط پیستون آلومینیومی جلوگیری می piston 3 xiaomi کند. شمای رینگهای پیستون به شکل حلقههایی است که بر روی سطح پیستون قرار گرفتهاند و برجستگیهای خاص خودشان را دارند. میل لنگ دارای لنگها یا نقاط اتصال ثابت و متحرک میباشد، لنگهای ثابت به وسیله یاتاقانهای ثابت روی بلوک سیلندر بسته میشوند و فقط حرکت چرخشی دارند و به همین جهت به این نام خوانده میشوند. شایان ذکر است که چنانچه، پیستون و سیلندر نسبت به هم خلاصی نداشته باشند و یا به عبارتی دیگر، اصطکاک بین سیلندر و پیستون بیش از حد باشد؛ عملا حرکت رفت و برگشتی به سختی انجام شده و منجر به آسیب های جدی به سیلندر و پیستون خواهد شد.

پیستون های آلومینیومی در نتیجه افزایش دما بیشتر از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین امر ممکن است سبب از بین رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر بیشتر گرم می شود و همین امر سبب می شود که باز هم بیشتر انبساط یابد.اما اگر کف پیستون خیلی داغ شود ممکن است سبب خود سوزی شود در نتیجه ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن است موتور آسیب ببیند. وقتی موتور روشن است پیستون و رینگ ها روی لایه ای از روغن حرکت می کنند که این فاصله را پر کرده است.اگر خلاصی پیستون خیلی کم باشد،در نتیجه اصطکاک زیاد وسایش شدید،توان موتور کاهش می یابد.در این حالت ممکن است پیستون به جداره سیلندر بچسپد و به اصطلاح گریپاژ کند.اگر خلاصی پیستون بیش از حد باشد سبب زدن پیستون در کورس قدرت می شود. به همین راحتی , اگر پیستون نبود , قدرتی هم تولید نمیشد زیرا قطعهای وجود نداشت تا بتواند سوخت را متراکم و سپس این روند را انجام دهد , پیستون طرح جدید پژو پس پیستون ماشین در این حد مهم و ضروری است .

واژه رینگ برگرفته از یک کلمه انگلیسی پیستون که به همان شکل اصلی در زبان فارسی رایج شده و معنای آن حلقه است. وظیفه اصلی پیستون، پر و خالی کردن محفظه احتراق است؛ بدین معنی که محفظه احتراق را از سوخت و هوا پُر و سپس آن را از دود حاصل از احتراق خالی می کند. لازم است در زمان تعویض پیستون، رینگ موتور را نیز تعویض کنید تا عملکرد قطعه بهتر شود؛ همچنین از سلامت شاتون اطمینان حاصل کنید و در صورت لزوم، شاتون را نیز تعویض کنید. این فاصله معمولا بین ۰۲۵/۰ تا ۱۰/۰ میلیمتر (۰۰۱/۰ تا ۰۰۴/۰ اینچ) است. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بستهاند و پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق میگردند. پیستون در موتورهای دو زمانه، برای هر سیکل حرکت موتور باید یکبار رفت و برگشت داشته باشد، بنابراین فشار بیشتری را تحمل میکند. اگر اصطکاک بین سیلندر و پیستون زیاد باشد، پیستون به درستی حرکت نمیکند که آسیبهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

رینگ ها هنگامی که داخل سیلندر قرار می گیرند مقدار کمی جمع می شوند، به طوری که فاصله دهانه رینگ به حداقل می رسد. شیارها در قسمت بالایی دامنه قرار داشته و رینگ ها در داخل آن جای می گیرند. پیستونهای آلومینیومی که به روش آهنگری ساخته میشوند بدنه فشرده و توان بالایی دارند و در مقابل پیستونهای ریختهگری سوراخ سوراخ هستند و توانایی لازم را ندارند. در مقابل، پیستون آهنگری با توجه به بدنه فشرده تر، دارای توان بیشتری نسبت به نوع ریخته گری شده است. پیستون توسط بدنه در حالت راست قرار میگیرد. پیستون 0.50 برای سیلندر خودرو در حالت تعمیر دوم کاربرد دارد. آیا پیستون در قدرت یا سرعت خودرو تاثیری دارد ؟ باین قطعه بخشی از سیستم احتراق داخلی خودرو است که با فشار گاز ناشی از احتراق در محفظه احتراق بالای سیلندر عمل می کند. لازم به ذکر است در هنگام ایجاد شیار، شیار عمودی را کمی مایل ایجاد می کنند تا سیلندر، دچار خط اتادگی نشود. روغنکاری در فاصله بین دیواره سیلندر و پیستون: روغنکاری دیواره منجر به کاهش اصطکاک بین دیواره سیلندر و پیستون می گردد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد پیستون پژو 2000 لطفا به بازدید از وب سایت ما.