پیش فرض چه معنایی برای آمریکا و جهان دارد

پیش فرض چه معنایی برای آمریکا و جهان دارد

مذاکرات پیچیده ای در واشنگتن بر سر بحران جاری سقف بدهی ایالات متحده در جریان است. جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را مجبور به لغو سفر آینده خود به استرالیا و پاپوآ گینه نو کرده است. با خروج بایدن، نشست چهارگانه برنامه ریزی شده سران رهبران ایالات متحده، هند، استرالیا و ژاپن لغو شد.

تعجب می کنم که واقعاً در ایالات متحده چه می گذرد که رئیس جمهور آن مجبور شد سفرهای خارجی خود را لغو کند. چرا این همه تنش بر سر محدودیت هزینه های کشور وجود دارد؟ اگر آمریکا نکول کند چه اتفاقی می‌افتد و چرا باید دنیا را آزار دهد؟

همه چیز پیچیده به نظر می رسد اما ما توضیح می دهیم.

مقالات مرتبط

“لحظه کامبایا یا هرج و مرج اقتصادی؟” چگونه بن بست محدودیت بدهی ایالات متحده ممکن است پایان یابد

لحظه کومبایا یا هرج و مرج اقتصادی؟

پرهیز از اظهار نظرهای غیر ضروری در مورد نخست وزیر مودی، رئیس جمهور بایدن، نخست وزیر پاپوآ گینه نو به ملت می گوید

سقف بدهی آمریکا چقدر است؟

سقف بدهی، حد استقراض ایالات متحده است – مقدار پولی که دولت می تواند برای انجام تعهدات مالی خود، که شامل پرداخت به کارمندان فدرال، ارتش، مراقبت های پزشکی و تامین اجتماعی است، وام بگیرد. همچنین شامل سود بدهی ملی و وجوه مالیاتی است.

معمولاً دولت محدودیت های هزینه های خود را با افزایش یا تعلیق سقف پس از رای گیری توسط کنگره آمریکا افزایش می دهد. این به آن اجازه می دهد تا بیشتر وام بگیرد.

سقف بدهی در حال حاضر 31.4 تریلیون دلار است. آخرین بار در سال 2021 زمانی که قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده محدودیت های هزینه ها را افزایش دادند، مطرح شد.

بحران سقف بدهی ایالات متحده چه معنایی می تواند برای آمریکا در جهان داشته باشد
نمایی از گنبد کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی. رهبران دموکرات و جمهوری خواه در حالی که مذاکرات در مورد افزایش سقف بدهی و جلوگیری از نکول از سوی دولت فدرال ادامه دارد، در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کردند. خبرگزاری فرانسه

ایالات متحده در 9 ژانویه به سقف استقراض خود رسید و از آن زمان وزارت خزانه داری ایالات متحده چندین “اقدامات فوق العاده” را برای ارائه پول نقد بیشتر به دولت و جلوگیری از نکول انجام داده است. اما تنها چند هفته طول می کشد که آنها تمام شوند و ایالات متحده قادر به پرداخت نیست.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده پیشتر هشدار داده بود که ایالات متحده تا اول ژوئن بدون استقراض بیشتر، پولی برای انجام تعهدات مالی خود نخواهد داشت. او روز دوشنبه بار دیگر تاکید کرد که اگر کنگره آمریکا سقف بدهی را افزایش ندهد یا به حالت تعلیق در نیاورد، دولت با کمبود پول مواجه خواهد شد.

او از قانونگذاران خواست “با اقدام در اسرع وقت از ایمان و اعتبار کامل ایالات متحده محافظت کنند”.

چرا برای افزایش سقف بدهی بن بست وجود دارد؟

تصمیم دولت برای افزایش سقف هزینه ها زمانی عادی بود اما اکنون به طور فزاینده ای سیاسی شده است.

امروز در حالی که دموکرات‌ها کاخ سفید و سنا را کنترل می‌کنند، جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند. دو حزب سیاسی رقیب همدیگر را نمی بینند – آنها اختلافات فلسفی دارند – و اکنون یک بن بست وجود دارد.

جمهوری خواهان در مورد هزینه های دولت محتاط هستند و برای آنها افزایش بدهی ملی بازتاب دولتی است که خارج از کنترل است. بسیاری بر این باورند که اگر ایالات متحده به مسیر فعلی ادامه دهد، در درازمدت منجر به فاجعه اقتصادی و اجتماعی خواهد شد. بی بی سی.

بحران سقف بدهی ایالات متحده چه معنایی می تواند برای آمریکا در جهان داشته باشد
کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از نشستی درباره محدودیت بدهی در دفتر بیضی کاخ سفید صحبت می‌کنند. با رسیدن بایدن و رهبران کنگره به یک توافق بودجه برای پایان دادن به بن بست سقف بدهی، یک نتیجه مشخص می شود. AP

با این حال، دموکرات ها به قدرت دولت ملی به عنوان راهی برای بهبود زندگی آمریکایی ها نگاه می کنند. در این گزارش آمده است که آنها افزایش سقف بدهی را در مواقع ضروری به منزله نظافت خانه برای حفظ عملکرد دولت می دانند.

همچنین بخوانید: توضیح: بحران های سقف بدهی گذشته آمریکا چگونه بر اقتصاد و سیاست تأثیر گذاشت

آیا راه حلی در چشم است؟

دو طرف تقسیم شده اند و با نزدیک شدن به ضرب الاجل اول ژوئن، تنش ها افزایش می یابد. رهبران کنگره هر دو حزب روز سه شنبه با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کردند.

هنوز توافقی حاصل نشده است. با ادامه مذاکرات، بایدن باید در اطراف حضور داشته باشد و از این رو کاخ سفید بخشی از سفر خارجی آتی او را لغو کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده پس از دیدار با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سایر قانونگذاران، در مورد راه پیش روی مذاکرات “خوشبین” است اما تاکید کرد که باید کار بیشتری انجام شود. وی گفت: این جلسه خوب و سازنده بود.

بایدن روز سه‌شنبه در یک پست توییتری نوشت: «جلوگیری از یک نکول بی‌سابقه وظیفه اساسی کنگره است». و جمهوری خواهان مجلس این را می دانند – آنها سه بار در دوره سلف من از نکول اجتناب کردند، بدون اینکه یک بار اقتصاد ما را تهدید کنند. پیش‌فرض یک گزینه نیست.»

مک کارتی به خبرنگاران گفت که هر دو طرف هنوز بر سر یک توافق با هم فاصله دارند، اما هنوز امکان دستیابی به توافق “تا پایان هفته” وجود دارد. او روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «اگر آنچه را که در آینده خرج می‌کنیم محدود کنیم، می‌توانیم سقف بدهی را افزایش دهیم. محدودیت ها شامل هزینه کمتر برای برنامه های اجتماعی و کمک های غذایی است.

بحران سقف بدهی ایالات متحده چه معنایی می تواند برای آمریکا در جهان داشته باشد
کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، پس از دیدار با رئیس جمهور جو بایدن، معاون رئیس جمهور کامالا هریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، حکیم جفریس و چاک شومر رهبر اکثریت سنا در دفتر بیضی کاخ سفید با خبرنگاران گفتگو می کنند. AP

اگر آمریکا نکول کند چه؟

یک پیش‌فرض یک اول تاریخی خواهد بود و می‌تواند برای ایالات متحده فاجعه‌بار باشد.

یلن در نامه‌ای به رهبران کنگره نوشت: «ما از بن‌بست‌های محدودیت بدهی گذشته آموخته‌ایم که انتظار تا آخرین لحظه برای تعلیق یا افزایش سقف بدهی می‌تواند آسیب جدی به اعتماد کسب‌وکار و مصرف‌کننده وارد کند و هزینه‌های استقراض کوتاه‌مدت را برای مالیات دهندگان افزایش دهد. و بر رتبه اعتباری ایالات متحده تأثیر منفی می گذارد.»

او هشدار داد: «اگر کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد، باعث سختی شدید خانواده‌های آمریکایی می‌شود، به موقعیت رهبری جهانی ما آسیب می‌رساند و سؤالاتی در مورد توانایی ما برای دفاع از منافع امنیت ملی ما ایجاد می‌کند».

میلیون‌ها نفر در ایالات متحده به مزایایی متکی هستند که ممکن است بدون پرداخت باقی بمانند و خدماتی که اگر دولت نتواند برای مدت طولانی صورت‌حساب‌های خود را پرداخت کند، مختل شده یا به طور کامل متوقف می‌شود.

مقامات دولتی تخمین می زنند که اگر اقتصاد به دلیل نکول کاهش یابد، بیش از هشت میلیون نفر ممکن است شغل خود را از دست بدهند. میلیون ها نفر از ذینفعان تامین اجتماعی، جانبازان و خانواده های نظامی ممکن است پرداخت ماهانه خود را از دست بدهند. اگر کارگران نتوانند حقوق دولتی خود را دریافت کنند، خدمات حیاتی فدرال از جمله کنترل مرز و ترافیک هوایی ممکن است مختل شود. آسوشیتدپرس.

چه تاثیری بر جهان خواهد داشت؟

عدم پرداخت بدهی ایالات متحده بر اقتصادهای سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت. یلن قبلا هشدار داده بود که اگر ایالات متحده سقف بدهی را تا اوایل ژوئن افزایش ندهد، نکول منجر به یک “فاجعه اقتصادی و مالی” خواهد شد. می تواند منجر به “بی ثباتی مالی جهانی” شود.

یک نکول بالقوه می تواند منجر به رکود اقتصادی و آسیب پایدار به رهبری ایالات متحده در اقتصاد جهانی شود. اگر ایالات متحده وارد رکود شود، سایر اقتصادهای شکننده را در معرض خطر رکود قرار می دهد.

بحران سقف بدهی ایالات متحده چه معنایی می تواند برای آمریکا در جهان داشته باشد
جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه هشدار دیگری درباره کمبود پول آمریکا برای پرداخت تعهدات مالی خود در صورت عدم افزایش یا افزایش سقف بدهی توسط کنگره صادر کرد. عکس فایل/رویترز

اگر سایر کشورها وابستگی خود را به دلار به‌عنوان ذخیره بین‌المللی و ارز تجاری کاهش دهند، به‌دنبال نکول می‌شوند. از آنجایی که یوان چین به عنوان یک رقیب قوی برای دلار ظاهر می شود، این خبر خوبی نیست. جدا از Being، اتحادیه اروپا، هند و ژاپن تلاش خواهند کرد تا ارزهای خود را به عنوان دارنده استاندارد جدید معرفی کنند، اما این روند نامرتب خواهد بود و به زمان نیاز دارد. رویترز.

دنیای پس از بدهی بر تجارت جهانی، قیمت نفت و سایر کالاها تأثیر خواهد گذاشت.

در میان مدت و بلندمدت، یک رکود جهانی و هزینه های بیشتری برای انجام تجارت برای همه درگیر خواهد بود. پول کم خواهد بود و واردکنندگان و صادرکنندگان با تأخیر مواجه خواهند شد یا حتی ممکن است مشاغل خود را برای مدت طولانی غیرممکن بدانند تا زمانی که پویایی جدید بازار جهانی فرصت ظهور پیدا کند. رویترز گزارش می گوید.

بله، یک پیش‌فرض بر ایالات متحده تأثیر می‌گذارد و همه را با خود تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بحران سقف بدهی ایالات متحده چه معنایی می تواند برای آمریکا در جهان داشته باشد
گرافیک: News18

احتمال شکست آمریکا چقدر است؟

خبر خوب این است که پیش فرض بعید است. ایالات متحده همیشه توانسته است سقف بدهی خود را افزایش دهد – 78 بار در 63 سال از زمانی که کنگره ایالات متحده برای اولین بار سقف بدهی را تصویب کرد.

میچ مک کانل، یکی از رهبران قدیمی جمهوریخواه سنا، پس از نشست هفته گذشته کاخ سفید، این را گفت: «ایالات متحده نمی خواهد نکول کند. هرگز نداشته و نخواهد داشت.»

در حالی که مک کارتی گفت که دو طرف به توافق نرسیده اند، او معتقد است که توافق تا پایان این هفته امکان پذیر است. وقتی از او در مورد خطر بدترین سناریو پرسیده شد، او گفت اخبار بی بی سی“نکته مهم در مورد این سوال این است که ما قبلاً پیش فرض را از جدول حذف کرده ایم.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام